| Forfatter |
|
JaisRønne Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse højtaler-fødder er sandsynligvis solgt med forkerte specifikationer i Hifiklubben i en længere periode!!!!
Prøv at tjekke Valhallas egen produktbeskrivelse på http://www.valhalla-technology.dk/ Sammenlign disse oplysninger med Hifiklubbens her http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/tilbehoer/Andet_tilb ehoer.htm#146
Hvis man ydeligere sammenligner med de specifikationer, der opgives på emballagen, bliver der yderliger forvirring. Den stemmer nemlig ikke overens, med nogen af disse hjemmesider....
Hvis Valhallas egen hjemmeside passer, betyder det, at du har købt nogen fødder, der er beregnet til en langt mindre højtaler end du troede. de har derfor ingen eller ringe effekt!!!!
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en meget hurtigt konklussion!
Lidt flere argumenter og fakta ville have været ønskeligt! 
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil umiddelbart mene det er Valhallas hjemmeside der er misvisende, hifi klubbens der er korrekt.
Jeg har selv solgt de nævnte fødder, og blev dengang fra Valhallas side orienteret om at VT5 bærer op til 5 kg. per fod, og VT7 op til 7 kg. per fod. Dvs. det er antallet af anvendte fødder der bestemmer hvor tung en højttaler der kan anvendes. I starten blev fødderne solgt stykvis og ikke i pakker, måske Valhallas info stammer fra dengang.
Uanset om vægten passer eller ej, er min opfattelse at forbedringen er stor, dog skal man ikke benytte for tunge højttalere på for få fødder, da de så bliver flade. Bliver fødderne ikke flade, men højttaleren er for "let" ift. spec. får man ikke optimalt udbytte, men ingen eller ringe effekt er IMO ikke korrekt.
|
| Til top |
|
| |
JaisRønne Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de aktuelle fakta kan jo findes på de nævnte hjemmesider, så jeg gik ud fra, at det rakte.
Det ville nu være underligt (synes jeg), hvis VT ikke selv ved, hvad deres produkter er beregnet til, så jeg vægter deres info lidt højere end Hifiklubbens. Det er måske bare mig.
Har desuden sendt mail til VT, der giver dette svar:
Til Jais
Mange tak for din mail. Du rammer et ømt punkt, men der er en løsning. Vi har været igennem en produkt opdatering. Det har givet anledning til en ny vægt angivelse på produkterne, en ny hjemmeside og en ny anbefalingsliste. Vi er klar over at butikkerne stadigt ligger inde med "gamle pakker". Den information du skal stole på er den på vores hjemmeside. Den er altid opdateret.
HiFi Klubben føre alle vores produkter, men desværre ser vi at ikke alle butikker føre hele sortimentet. Spørger du efter en VT feet 15 kan butikken bestille denne til dig.
I dit tilfælde vil jeg helt klart også anbefale VT feet 15. Kan disse ikke leveres kan en VT Feet type 7 også bruges som nødløsning.
Med venlig hilsen
Valhalla Technology Søren Refsgaard
Dette understøtter deres egen hjemmeside, og beviser altså, at hifiklubbens oplysninger er forældet. Sidstnævnte kan dog ikke anklages for noget, da det som nævnt skyldes nylig produktopdatering.... Håber ikke der er nogen der blev alt for fornærmet

|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, hvis det kun er en ny vægtangivelse som det nævnes, har begge jo ret.
Vægtangivelsen på nyeste udgave findes på Valhallas hjemmeside, og vægtangivelsen på de gamle udgaver der stadig sælges i hifi klubbben passer så åbenbart med de pakker.
Dette viser blot, at man skal lige skal undersøgen sagen nærmere før man farer i blækhuset og angiver producent eller sælger for misvisende info.
|
| Til top |
|
| |
xbeeps Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke at tage pis på tidligere kunder når man kalder VT7 for en "nødløsning" ?
|
| Til top |
|
| |
JaisRønne Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det vil jeg jo også mene. Bortset fra, at det jo ikke er Valhalla selv, der sælger til kunderne. Det var jo ovenikøbet VT5 som Hifiklubben abefalede. Og stadig anbefaler!! til min højtaler, som er dali 5005 og vejer 13 kilo.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at hør hifi klubben hvilken udgave af foden du har fået.
Som nævnt da jeg i sin tid solgte fødder (hifi klubben) var en enkelt VT5 beregnet til max. 5 kg. Dvs. ved 4 styk under en højttaler max 20 kg., og det stemmer overens med en Dali 5005.
|
| Til top |
|
| |
JaisRønne Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjahh. Jeg tolker nu svaret fra Valhalla, som at de har fundet ud af, at V5'eren ikke kan bære så stor vægt, som først antaget. Men det er da muligt, at der er tale om en ny og en gammel fod. Jeg læser det mere som, at det er de oplysninger der er på de gamle pakker, der ikke længere er valide...
Så... Hvis vi lukker den hér, kan jeg sige ligesom Kjeldsen: "Så har vi begge ret"...
|
| Til top |
|
| |