Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 22:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Køb i tyske internet butikker (Euro/DKr) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Ja der findes jo ikke nogen dumme spørgsmål.

Så meget simpelt, efter at se et et par tråde hvor der blir anbefalet at man bestiller sine vare i Tyskland, kunne jeg enlig godt tænke mig at vide om hvordan man betaler for varen.

Foregår det i danske kr eller Euro når pakkeposten kommer med pakken?? (pr. efterkrav)

Har nemlig bestilt en pakke pr. efterkrav, så du kunne være meget rart at vide.

Er godt klar over at fragtprisen er rimlig høj, så det ikke er alt der kan svare sig, men større ting så som sorrund recievere, forstærkere osv. er der alligevel en del at spare på. (Derudover gir de jo kun 1 års garanti, men det går nok).

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Du betaler selvfølgelig pakken med danske kroner, når de står og opkræver det ved din dør, ellers kører du bare dankortet igennem ;)

Ang fragtprisen, så er den da ikke vanvittig høj fra Tyskland. De fleste steder koster det 100-200kr at få leveret ting på de der 20-30kg. Kan godt se det løber op, hvis det er højtalere til 18kg/stk :)

Selv regner jeg med at bestille en Yamaha RX-V1500 hos Hificomponents.de til 620 Euro inkl levering. Det giver en pris på ~4800kr mod de ~8000kr den koster herhjemme.

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Ja ok det regnede jeg også med, men ville lige være sikker.

100-200 i fragt det kan jeg ikke få til at passe

Jeg skal gi 43 Euro * 7,44 = 319,92 i fragt med efterkravsgebyr hos MediaCheckPiont

Kan se at hificomponents.de også kun køre med forudbetaling, så er det jo rimlig logisk at forsendelsgebyret er lavere, da man ik betaler efterkravsgebyr oveni.

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Yeps, personligt køber jeg aldrig pr. efterkrav på nettet, da jeg simpelthen er for nærig. Jeg bestiller som regel 2-4 pakker om måneden på nettet, og hvis jeg skaal betale pr efterkrav pr gang, så løber det op i ~50kr mere pr forsendelse, hvis det er småpakker, og mere hvis det er store.
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes