Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: LC Audio - Hvad fanden sker der!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 April 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg snart ved at gå amok!

Er det bare mig, eller er det komplet umuligt at komme i kontakt med LC pr. telefon?

Endvidere har jeg siden december smidt 4-5 mails afsted, som jeg ikke har fået svar på...

I det tidsrum har jeg dog købt online, som så til gengæld er dukket op dagen efter.

Er det måden man driver forretning på i dag?

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 April 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Nu er jeg snart ved at gå amok!

Er det bare mig, eller er det komplet umuligt at komme i kontakt med LC pr. telefon?

Endvidere har jeg siden december smidt 4-5 mails afsted, som jeg ikke har fået svar på...

I det tidsrum har jeg dog købt online, som så til gengæld er dukket op dagen efter.

Er det måden man driver forretning på i dag?

Lyder lidt vildt, men nej de er ikke altid de hurtigste.... men de er dog flinke til at hjælpe når man endelig får fat på dem.

j-a-c
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Ja, hvad mon der egentlig sker?

Jeg har sendt en rep. til dem for ca. 10 måneder siden. Jeg har kunnet få kontakt til dem 3-5 gange, og hver gang har de sagt:  nu skal vi nok tage fat i det, eller lignende, men der sker ikke noget. I den seneste tid har det været helt umuligt at ringe eller maile til dem.

Til top Vis j-a-c's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j-a-c

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har af omveje hørt at Lars er på ferie for tiden, han har vist mega travlt til hverdag. Jeg mailer ham et link til denne tråd, så han kan se den når han kommer hjem ( det sker vist om en uges tid) så tager han nok hånd i hanke med sagerne.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Jeg gad også godt vide hvad der foregår oppe i Holstebro...

Jeg har i dag haft ringet, for at møde en telefonsaverbesked om, at de ikke længere har nogen regelmæssig telefontid, men at man kunne sende en mail. Hvad ligner det??? Før i tiden var der altid SUPER FED service fra Lars. Men det er da vist gået over!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Tja, jeg bestilte for en måned eller to siden noget loddetin, da jeg var træt af at købe det i små portioner hos Brinck.

Det dukkede aldrig op... Ser vist heller ikke ud til pengene er trukket (betalte med visa/dk). Hvis de ikke vil sælge kan de da lade være - så er problemet bare et finde et andet sted at købe godt loddetin. Brinck vil dog godt sælge en mega stor rulle, men ingen små/mellem store sidst jeg forhørte mig.

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

j-a-c skrev:

Ja, hvad mon der egentlig sker?

Jeg har sendt en rep. til dem for ca. 10 måneder siden. Jeg har kunnet få kontakt til dem 3-5 gange, og hver gang har de sagt:  nu skal vi nok tage fat i det, eller lignende, men der sker ikke noget. I den seneste tid har det været helt umuligt at ringe eller maile til dem.

Har du haft noget stående til reperation i 10 måneder. I så fald må man sige at LC har et rigtigt højt serviceniveau.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

David

Ja det er desværre det som mange oplever, at der er store problemer med at komme i kontakt med LC Audio. utrolig mange erfarer det samme - ingen telefon opkald besvares og mails gider de heller ikke at reagere på.
Men det er jo nok derfor at deres forretning - tilsyneladende og efter forlydender går dårligere og dårligere. Som forbruger og kunde er det svært at leve med at de slet ikke reagerer og er ligeglade med kunderne. 
Kigger vi på tidsterminerne med de nye forstærkere, som de har lovet skulle være klar til salg for måneder siden, så er de heller ikke dukket op.
Og nej, det er ikke kun et problem i denne uge eller pga. en enkelt ferie, vi må formode at personalet i så fald kan tage telefone og give et svar. 

I en anden tråd berørte jeg andre problemer, i forbindelse med at endnu en bruger erfarede, at deres moduler ikke fungerer og evt. brænder af - et ikke ubekendt problem.
Men derudover må de jo have store problemer med at sælge deres færdigprodukter, idet disse forstærkere generelt ikke har de lovpligtige CE mærkninger, og uden denne CE mærkning er det forbudt at sælge dem. Godkendelsen giver mulighed for at mærke produktet med de obligatoriske CE mærkninger, som alle elektriske appararter skal have. I øvrigt en ret dyr proces, specielt hvis det ikke består testen første gang, og derfor skal retur flere gange.

Det er virkelig synd de griber det an så uprofessionelt, da LCs Zappulse moduler, er særdeles velspillende og kan levere musik i den bedste ende.  
Jeg tror vi er mange der har mistet tålmodigheden - vi kan kun håbe på at der kommer en mere kompetent ledelse og en bedre økonomi, så det udmærkede og velspillende danske LC koncept / produkt kan eksistere og færdigudvikles, på en måde så sikkerhed og lovlighed også kommer med - vi kan kun håbe på det bedste.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Mht til CE-mærkning, så er det vist ikke nødvendigt, når man sælger "elektronik-komponenter" og "byggesæt". Så er der jo ikke tale om færdige produkter, og man kan derfor ikke lave en CE-mærkning. Så jeg tror de klarer sig udenom ad denne vej, hvilket er fint med mig... Ellers var der jo INGEN der kunne lave sådan en forretning.

Men jeg finder det meget uheldigt, at servicen er blevet så ringe. Jeg har handlet en del med LC, mens det stadig var Lars selv der var ejer. Og den gang var servicen helt eminent. Man kunne altid ringe efter hjælp, og Lars's kompetence kan man ikke brokke sig over. Af samme grund har jeg altid været meget loyal overfor LC Audio.

Gad vide hvad problemet er?? Er det pga den nye ejer eller hvad. I sin tid lovede LC jo faktisk, at den nye ejer ville betyde bedre service og mange flere nye muligheder grundet bedre økonomi.

Men man skal jo ikke have den stor økonomieksamen, for at gennemskue hvad der sker, hvis man ikke tager imod telefon og mail fra sine kunder.... Så er det sgu svært at sælge noget... Er der i øvrigt nogen der ved om man får reaktion når man bestiller noget???

Se det ikke som en sviner til LC Audio... På ingen måde. Jeg har altid været facineret af Lars's konstruktioner, og hans evner til at vise helt nye veje indenfor HIFI-konstruktion (tror der er MANGE der har fået inspiration fra ham). Og det vil jeg sikkert blive ved med længe. Derfor håber jeg at der kommer styr på butikken igen, så vi også fremover kan nyde hans produkter.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:
vi kan kun håbe på at der kommer en mere kompetent ledelse

Det er måske i bund og grund der fejlen ligger, nemlig at LC selv leder firmaet. Jeg fornemmer at det ville være bedre at finde en god leder, mens LC så kan koncentrere sig om at design'e produkter - det er der hans kerne-kompetence ligger.

Men det er nu ikke kun på det seneste at der har været problemer. For nogle år siden havde jeg også et par uheldige situationer, bl.a. fik min daværende Sidewinder gjort balanceret, men de havde glemt at aktivere den balancerede indgang (jeg måtte selv lodde noget), og i den forbindelse var der også gået over en måned hvor jeg havde svært ved at komme i kontakt med dem. En anden gang skulle de sende en cd-afspiller til mig på en bestemt dag, hvor jeg så ville tage fri dagen efter for at være hjemme når posten kom - det glemte de simpelthen.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Mht til CE-mærkning, så er det vist ikke nødvendigt, når man sælger "elektronik-komponenter" og "byggesæt". Så er der jo ikke tale om færdige produkter, og man kan derfor ikke lave en CE-mærkning. Så jeg tror de klarer sig udenom ad denne vej, hvilket er fint med mig... Ellers var der jo INGEN der kunne lave sådan en forretning.

Men jeg finder det meget uheldigt, at servicen er blevet så ringe. Jeg har handlet en del med LC, mens det stadig var Lars selv der var ejer. Og den gang var servicen helt eminent. Man kunne altid ringe efter hjælp, og Lars's kompetence kan man ikke brokke sig over. Af samme grund har jeg altid været meget loyal overfor LC Audio.

Gad vide hvad problemet er?? Er det pga den nye ejer eller hvad. I sin tid lovede LC jo faktisk, at den nye ejer ville betyde bedre service og mange flere nye muligheder grundet bedre økonomi.

Men man skal jo ikke have den stor økonomieksamen, for at gennemskue hvad der sker, hvis man ikke tager imod telefon og mail fra sine kunder.... Så er det sgu svært at sælge noget... Er der i øvrigt nogen der ved om man får reaktion når man bestiller noget???

Se det ikke som en sviner til LC Audio... På ingen måde. Jeg har altid været facineret af Lars's konstruktioner, og hans evner til at vise helt nye veje indenfor HIFI-konstruktion (tror der er MANGE der har fået inspiration fra ham). Og det vil jeg sikkert blive ved med længe. Derfor håber jeg at der kommer styr på butikken igen, så vi også fremover kan nyde hans produkter.

Jeg har vist ikke fuldt med i LCs strategi. Viste ikke de har fået nye ejere. Ved man hvem det er?

Mvh

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Jeg kanikke huske hvad han hedder, men det er vist et par år siden. Det skulle efter sigende være fordi LC havde kæmpet med dårlig økonomi i nogle år, og på den måde kunne firmaet bringes på rette kurs igen.... men det går tilsyneladende ikke lige pt.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hurtig.

Det er absolut nødvendigt med en CE mærkning af alle elektriske produkter. Hvis du læser hvad jeg skrev - så skrev jeg færdig produkter, hvilket er ensbetydende med - LCs færdigbyggede forstærkere, som de sælger. 
Jeg har ikke et eneste sted nævnt reservedele eller halvfabrikata - som også bestemt også skal overholde lovgivning og sikkerrhed.
Man kan jo ikke have elektroniske komponeneter der brænder for et godt ord, så det er ikke godt nok for dig eller nogen andre.

Alle elektriske produkter - herunder HiFi grej skal CE mærkes - og man kan ikke dække sig ind under noget, for at undgå det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

LarsC
Branchemedlem
Branchemedlem

LC Audio

Bruger siden: 18 April 2003
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet gjort opmærksom på denne tråd via e-mail.

Normalt deltager jeg gerne i diskussioner på bulletin boards, når det drejer sig om interessante emner indenfor audio. Dette vil sikkert vil være ganske kendt for de af jer der også frekventerer diyaudio.com.

Imidlertid har jeg dog ikke nogen intentioner om at deltage i denne her slags mudderkastning, fra tidligere tilfælde har jeg erfaret at det ikke nytter at argumentere eller forklare sig, for folk hører ikke hvad man siger, de kaster blot mere mudder. Og som Thomas så ganske rigtigt siger: Life is too short!

Situationen i denne tråd er set mange gange før, både for mig selv og andre leverandører. Det starter med en lille bagatel, f.eks. at der er en som er utilfreds med at han ikke kan komme igennem på telefonen. Derefter er der nogen medløbere der bare er her inde for at lave rav i den, og til sidst gejler alle hinanden op, på et niveau hvor det slet ikke hører hjemme. Det er set her på hifi4all mange gange. I dag er det bare tilfældigvis mig der er inviteret som festens midtpunkt. Dette er en af grundene til at jeg personligt ikke gider at bruge min fritid på at skrive indlæg her inde på hifi4all. Til sidst gejler alle hinanden op og når de virkelige historier ikke er sjove nok, ja så finder folk bare på nogen.

Og på samme måde er mange af de ting der står om min virksomhed i denne tråd, som er noget folk har fundet på. F.eks. at ikke går godt for L C Audio Technology, og hvad grundene er til det, er noget de pågældende forfattere selv må stå inde for. Brug 10 minutter på at sammenligne vores produkter med hvad der findes af konkurrerende på verdensmarkedet. Du vil hurtigt opdage at vi er teknologisk helt i front!

Med hensyn til vores telefonekspedition, så kan enhver gå ind på vores hjemmeside: www.lcaudio.dk og klikke på linket 'Telefonekspedition' hvis de er interesseret i at se vores politik på dette område. Linket findes på alle sider på sitet.

Sidst vil jeg understrege at jeg IKKE har meldt mig til denne diskussion, og at jeg - som sagt - IKKE ønsker at deltage. Det kan altså IKKE betale sig at skrive svar til mig i denne tråd, for jeg har IKKE planer om at vende tilbage hertil.

Hvis der skulle opstå en seriøs diskussion om noget interessant her inde på hifi4all.dk, så er jeg dog altid interesseret :) De af jer der også følger med på diyaudio.com har måske bemærket at jeg lige nu er i gang med at finpudse en helt ny type Klasse D teknologi, som kan give hele denne teknologi et gigantisk skub fremad, og ende diskussionen om hvorvidt det er bedst at tage feedback til modulatoren før eller efter LC filteret. Se DET er spændende stof! ;)

Til top Vis LarsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsC

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Innovasjon går fremfor service?
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

slotman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2005
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har igennem mange år købt meget udstyr hos LCAudio ligefra for/effektforstærker til analog filter, og har generelt været yderst tilfreds med både kvalitet og service.

Jeg må dog også tilstå at jeg i det sidste års tid har oplevet en nedgang i LCAudio's service. De er svære at få i tale, både via mail og pr. telefon.

Jeg kan dog ikke lade være med at spørge mig selv om det er os kunder der har været lidt forvænte mht servicen fra LCAudio og specielt LC selv. Nok er deres udstyr baseret på byg-med princippet og firmaet bør derfor forvente at der vil være mange spørgsmål. Men det er jo en forretning der skal drives og derfor må man nogle gange rationalisere.

Men - problemet er bare at når man en gang har fået en ekstraordinær service, så forventer man det samme næste gang man handler samme sted. Og en dårlig oplevelse skal der ti gode til at "slette".

Jeg synes at LC's reaktion er uklog, og enhver kritik bør tages alvorligt, selvom man synes at det er urimeligt eller at folk har gejlet hinanden op. Der er ingen røg uden brand, derfor synes jeg LCAudio og Lars C, bør kigge indad og spørge sig selv om der nu ikke også er lidt om kritikken. Nogle gange er sandheden ilde hørt. Og i virkeligheden kan det være at LCAudio er ved at drukne i egen succes. Jeg husker for år tilbage hvor TDC's kundeservice kunne ligge et meget lille sted, da først ADSL-racet startede.

Det er første gang jeg deltager i debatten på Hifi4all, og jeg har ingen holdning til hvorvidt der før har været situationer hvor debatten har været usaglig og folk har gejlet hinanden op til at svine andre til - men som før nævnt, så er der sjældent eller aldrig røg uden der også er en brand...

Mvh

Til top Vis slotman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slotman

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Kære LarsC,

Hvis jeg en dag skulle overveje at handle med LC Audio, vil det spændende stof for mig være om i har nogle gode produkter OG om i yder en fornuftig kundeservice.

David der startede denne tråd har åbenbart haft nogle uheldige oplevelser ang. kontakt med LC Audio, det ville da være flot hvis du vil give ham et svar?

Som det er nu overlader du det til mig og alle andre at tolke indlægende i denne tråd, samt dit noget aggressive svar. Jeg er bange for at min tolkning ikke falder ud til LC Audios fordel.

Du skriver at du ikke ønsker at deltage i denne diskussion, men det gør du jo allerede med dit ene svar...

Iøvrigt er det da en luksus at folk overhovedet gider at rejse disse problemstillinger - jeg mener, der er virksomheder der bruger kassen på at checke deres sevice overfor kunderne, her får du det serveret helt gratis.

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
Kære LarsC,

Hvis jeg en dag skulle overveje at handle med LC Audio, vil det spændende stof for mig være om i har nogle gode produkter OG om i yder en fornuftig kundeservice.

David der startede denne tråd har åbenbart haft nogle uheldige oplevelser ang. kontakt med LC Audio, det ville da være flot hvis du vil give ham et svar?

Som det er nu overlader du det til mig og alle andre at tolke indlægende i denne tråd, samt dit noget aggressive svar. Jeg er bange for at min tolkning ikke falder ud til LC Audios fordel.

Du skriver at du ikke ønsker at deltage i denne diskussion, men det gør du jo allerede med dit ene svar...

Iøvrigt er det da en luksus at folk overhovedet gider at rejse disse problemstillinger - jeg mener, der er virksomheder der bruger kassen på at checke deres sevice overfor kunderne, her får du det serveret helt gratis.

Sådan

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa alllesammen,

Først vil jeg starte med at sige, at denne tråd blev oprettet inden jeg blev bekendt med LC's nye servicepolitik, herunder telefonekspedition og opstillede kriterier for at få svar på mail.

Personligt, var jeg vant til at tage knoglen og få fat i Henrik, og da dette ikke lige skete efter 25 forsøg og nogle mails, må jeg indrømme at jeg blev lidt frustreret og irriteret. (det kan muligvis ses på mit første indlæg)

Jeg har siden denne tråds start opnået at få kontakt til LC i forbindelse med signaludfald på udgangen af min Samsung DVD. Problemet er forsøgt afhjulpet og mail-responstiden har været meget hurtig.

Problemet har dog sidenhen ændret sig til manglende output i den ene kanal, så jeg har planer om at køre et smut forbi LC med DVD'en...

Slutteligt vil jeg sige, at jeg ligeledes mener at det er uheldigt signal at sende, når en virksomhed som baserer sit nationale salg på medbyg produkter, og har en stor, fast kundekreds, vælger at droppe telefonekspeditionstid.

Det er ikke uden grund at folk reagerer som de gør. Selv-medbyggerkulturen er endnu ikke blevet opslugt af Køb-og-smid-væk-kulturen, og det handler ligeså meget om at snakke om  f.eks. at fremstille den optilmale strømforsyning, inden man går igang, som det handler om at købe og bygge nyt.

Her tror jeg at der er mange som har brugt LCs hjælp, som nu oplever et tomrum og føler sig lidt overladt til sig selv.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

king skrev:

zaka skrev:
Kære LarsC,

Sådan

Jepper...tag dog kritikken til efterretning. Det er da flot at i skriver på hjemmesiden, at I ikke ofrer meget på telefonservice...men I skriver samtidigt, at man bør skrive en mail, og det har åbenbart heller ikke gået ret hurtigt.

Under alle omstændigheder er der ikke tale om mudderkastning, men en debat af en forhandlers service. Vi skal da alle være glade for, at information om andres dårlige oplevelser bliver tilgængelig...det skaber da incitament til forhandlerne om at yde bedre service.

At der er kommet falske påstande frem om, at LC's forretning gik dårligt er selvfølgelig ærgerligt.

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes