Emne: DHL og UPS ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23873&P N=1
Med udgangspunkt i den ovenstående tråd vil jeg gerne have lov til at fortsætte i en ny tråd.
Som nævnt i den ovenstående tråd vil jeg ikke handle Hi-Fi produkter hos internet-forhandlere, som sender varen gennem de private transportselskaber fordi jeg har dårlige erfaringer med de private transportselskaber.
Private transportselskaber har op til flere gange skadet forsendelsen ( altså Hi-Fi produkter og det sker næsten hver anden gang). Erstatningen har jeg selvfølgelig modtaget, men efter 2 eller 3 måneder, hvilket er ganske uacceptabelt.
Hermed siger jeg ikke at Post Danmark aldrig har beskadiget de Hi-Fi produkter jeg har modtaget igennem dem, men men men jeg har fået erstatning en uge efter modtagelsen af den beskadigede pakke. Man bliver behandlet meget bedre hos Post Danmark synes jeg.
Desuden synes jeg at det er dybt godnat, at de private selskaber (DHL, UPS, PDP osv.) sender erstatningen til afsenderen. Det er jo mig, som har betalt for forsendelsen og forsikringen, og derfor bør det også være mig de skal betale erstatningen til og ikke afsenderen.
Det er nu mere end 2 måneder siden jeg modtog en beskadiget forstærker gennem DHL, og jeg har stadigvæk ikke modtaget en erstatning fra dem. Og jeg skulle selv finde ud af prisen for reparationen af forstærkeren og reservedele.
Post Danmark klarer det hele selv ( Det kalder jeg service ).
|
Til top |
|
|
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Det er nu mere end 2 måneder siden jeg modtog
en beskadiget forstærker gennem DHL, og jeg har stadigvæk ikke modtaget
en erstatning fra dem. Og jeg skulle selv finde ud af prisen for reparationen af forstærkeren og reservedele.
|
|
|
Hmm. Det var dog surt show. Jeg står selv og skal købe i udlandet. Hvordan var
den ødelagt. Var kassen beskadiget eller opdagede du det først efter ibrugtagning
eller hur?
Troede netop DHL og UPS var ekstra påpasselige. Hmm, der kan man
bare
se. Håber du snart får dine penge.
Har du erfaring med BAX Global? Dem står jeg og skal bruge snart på anbefaling
fra en gut i USA.
mvh
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjac:
BAX Global kender jeg ikke, men det vil være rart at vide hvem de betaler erstatning til, hvis forsendelsen bliver beskadiget (modtageren eller afsenderen).
Træ siderne ved forstærkeren er beskadiget, så jeg behøvede engang ikke at tage det i brug før jeg opdagede skaden. Kassen er også lidt beskadiget.
Jeg er irriteret over måden de behandler sagen på og ikke fordi de har beskadiget forstærkeren.
Redigeret: Hvem er den person, som anbefaler BAX Global?
|
Til top |
|
|
micjac Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Træ siderne ved forstærkeren er beskadiget, så jeg behøvede engang ikke at tage det i brug før jeg opdagede skaden. Kassen er også lidt beskadiget. Redigeret: Hvem er den person, som anbefaler BAX Global? |
|
|
Ok. Var det privathandel eller var den pakket ind i originalembalage fra fabrik.
Gad vide om importørerne af High-end udstyr har foretrukne shippingfirmaer.
Jensen? Gli- ? Måske de har været ude for det samme og har fundet bedre
transportfirmaer?
(Anbefaleren af BAX er en privat kontakt jeg har. BAX har kontor i Dk.)
mvh
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
MacAllan skrev i en anden tråd:
" Tror det keyvan mener, er at han er aldrig hjemme når de kommer. Det er ikke alle der har mulighed for at få varerne leveret til deres arbejde - og så skal man ikke hente varerne på det lokale posthus, men langt pokker i vold et eller andet sted. "
Det er også et fornuftigt argument for at vælge Post Danmark.
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt surt show, jeg vil dog komme med en posetiv oplevelse.
Fik i fredags et rack fra Sverige med TNT, da jeg var på arbejde og tjeckede hvor pakken var henne i verden opdage jeg til min gru, at den var på vej, ringede straks til TNT's kontor og fik den omdiregeret til min arbejds plads, som dog ligger ganske tæt på hvor jeg bor.
Fin service og pakken var ganske uskadt. __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Vi sender tonsvis af grej med UPS til hele verden, og har ikke haft en skade i 2 år.
De produkter du oplever som beskadigede, skyldes sikkert dårlig emballage, der er ret specifikke krav til emballage, men mange producenter lever ikke op til dem.
Nu er forskellen jo på PostDK og UPS med flere jo at UPS bruger man til international transport, og PostDK til indenlandsk. Vi har tidligere brugt PostDK til forsendelser til vore engelske forhandlere, med en beskadigelsesprocent på over 50% ... Det er altså en del, når man sender flere hundrede pakker..
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjac skrev:
Ok. Var det privathandel eller var den pakket ind i originalembalage fra fabrik. Den var pakket ind i en kasse leveret fra DHL. (Forstærkeren er købt privat, en Accuphase)
DHL har erkendt at de har beskadiget forstærkeren og de har også lavet en skade-rapport.
Gad vide om importørerne af High-end udstyr har foretrukne shippingfirmaer. Jensen? Gli- ? Måske de har været ude for det samme og har fundet bedre transportfirmaer? Det må vi spørger Jensen og Gli. Jeg vil ikke have noget som helst at gøre med et transport firma, som betaler erstatningen til afsenderen.
Hvad nu hvis afsenderen ikke vil sende erstatningen til mig, efter at have modtaget erstatningen fra transportfirmaet.????
Hvorfor skal jeg bruge tid, energi og ressourcer på at finde pris for reparationen for at få udleveret erstatningen???? (også betaler de erstatningen til afsenderen )
Det er jo transportfirmaet, som har beskadiget pakken så må de også selv finde pris på reparationen.
(Anbefaleren af BAX er en privat kontakt jeg har. BAX har kontor i Dk.)
mvh
|
|
|
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Hej,
Vi sender tonsvis af grej med UPS til hele verden, og har ikke haft en skade i 2 år. Jeg har modtaget 2 pakker gennem UPS, den ene var beskadiget, og de betalte erstatningen til afsenderen. Jeg ventede i 3 måneder for at få pengene fra afsenderen.
De produkter du oplever som beskadigede, skyldes sikkert dårlig emballage Det er sikkert ikke på grund af dårlig emballage. En Yamaha YST-SW1500 en Marantz CD-17 MKII, Højttaler stander osv. som alle var sendt i original emballage, der er ret specifikke krav til emballage, men mange producenter lever ikke op til dem. Hvis Marantz, Yamaha og Pioneer ikke lever op til de specifikke krav.... ja så ved jeg ikke rigtigt
Nu er forskellen jo på PostDK og UPS med flere jo at UPS bruger man til international transport, og PostDK til indenlandsk Man kan godt bruge Post Danmark til internationalt transport. Desuden skal du jo sige at man bruger UPS til international transport, du er jo branchemedlem og afsender.
Bliver pakken beskadiget så er det jo dig, som få udbetalt erstatningen også kan du vælge at sende erstatningen til kunden 3 måneder efter du har modtaget det (Pengene har det nok bedre hvis de stå på dit konto, hvis vi skal se på det set fra din interesser) Jeg beskylder dig ikke for noget, men jeg siger bare du har muligheden.
Vi har tidligere brugt PostDK til forsendelser til vore engelske forhandlere, med en beskadigelsesprocent på over 50% Det er nok rigtig nok, når du siger det, men jeg er skepsis ... Det er altså en del ja det er det nok, hvis det passer, når man sender flere hundrede pakker..
Med venlig hilsen
|
|
|
|
Til top |
|
|
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger BAX Global til de kabler jeg får fra USA. Og der har aldrig været nogen problemer. Ligeledes har jeg brugt dem til at få Højttalerenheder fra Finland, også uden problemer. Den eneste skade jeg har haft i løbet af de 6 måneder jeg har haft Firma, har været varer fra Parts Express i USA, sendt med US postal Services. Her var det dog for dårlig indpakning fra Parts Express, og de har også refunderet skaden, uden at jeg behøvede at sende det beskadigede retur.
Men Bax Global kan jeg kun anbefale. Jeg har ,- fordi jeg stadig har et normalt arbejde,- kunnet aftale at de afleverer varene på mit Job, og sågar også fået deres chauffør til at ringe til mig, så vi kunne aftale hvornåt jeg skulle være hjemme for at modtage varerne. Når de har modtaget varerne i København, så ligger de ikke i flere dage, de ringer til mig med det samme, så de ofte kan få varene ud at køre samme dag, eller senest dagen efter. Det er service.
Prisen har været imellem 50-75% af den pris som UPS og FedEx tager. __________________ hilsen sjorslev
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for nyligt modtaget en forstærker af Bax Global. Forstærkeren så ud til at være tabt, da et af de store bærehåndtag på bagsiden var bøjet. Jeg har anmeldt skaden og sendt nogle billeder, men har ikke hørt noget endnu. Det er ca. 3 uger siden. I mit tilfælde brugte Bax Global iøvrigt FedEx som kurér. ved ikke om de gør det hver gang.
Mvh
|
Til top |
|
|
micjac Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundgård skrev:
Forstærkeren så ud til at være tabt, da et af de store bærehåndtag på bagsiden var bøjet. |
|
|
Var den forsvarligt pakket ind i originalembalage eller bedre?
Ved sidste pakke jeg modtog med dpd fra en onlineshop i tyskland havde
forretningen kommet fabrikkens kasse i endnu en kasse. Det er ret smart.
mvh
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjorslev skrev:
Jeg bruger BAX Global til de kabler jeg får fra USA. Og der har aldrig været nogen problemer. Ligeledes har jeg brugt dem til at få Højttalerenheder fra Finland, også uden problemer. Den eneste skade jeg har haft i løbet af de 6 måneder jeg har haft Firma, har været varer fra Parts Express i USA, sendt med US postal Services. Her var det dog for dårlig indpakning fra Parts Express, og de har også refunderet skaden, uden at jeg behøvede at sende det beskadigede retur.
Men Bax Global kan jeg kun anbefale. Jeg har ,- fordi jeg stadig har et normalt arbejde,- kunnet aftale at de afleverer varene på mit Job, og sågar også fået deres chauffør til at ringe til mig, så vi kunne aftale hvornåt jeg skulle være hjemme for at modtage varerne. Når de har modtaget varerne i København, så ligger de ikke i flere dage, de ringer til mig med det samme, så de ofte kan få varene ud at køre samme dag, eller senest dagen efter. Det er service. Alt det her du skriver er ganske fint. Men hvem betaler de erstatninger til når pakken er beskadiget? Til modtageren eller afsenderen. Det vil jeg gerne vide. Det er sådan set det, som er afgørende for mig og ikke alt mulig andet mindre vigtige kunde-service info.
Prisen har været imellem 50-75% af den pris som UPS og FedEx tager. |
|
|
|
Til top |
|
|
Bundgård Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjac skrev:
Bundgård skrev:
Forstærkeren så ud til at være tabt, da et af de store bærehåndtag på bagsiden var bøjet.
|
|
|
Var den forsvarligt pakket ind i originalembalage eller bedre?
Ved sidste pakke jeg modtog med dpd fra en onlineshop i tyskland havde forretningen kommet fabrikkens kasse i endnu en kasse. Det er ret smart.
mvh
|
|
|
Jeg synes den var rimelig godt pakket ind, men alt er jo relativt. Der var brugt to kasser med flamingo sider imellem (eller hvad det nu hedder). I den inderste kasse, var forstærkeren viklet ind i noget kraftig plastic af den type med luftbobler. Men det havde måske nok været bedre med den originale kasse.
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Man kan godt bruge Post Danmark til internationalt transport. Desuden skal du jo sige at man bruger UPS til international transport, du er jo branchemedlem og afsender.
Bliver pakken beskadiget så er det jo dig, som få udbetalt erstatningen også kan du vælge at sende erstatningen til kunden 3 måneder efter du har modtaget det (Pengene har det nok bedre hvis de stå på dit konto, hvis vi skal se på det set fra din interesser) Jeg beskylder dig ikke for noget, men jeg siger bare du har muligheden.
|
|
|
Hey,
De fleste producenter laver emballage til brug i størrere forsendelser, hvor der typisk bruges paller. De seneste års internethandel har ændret dette, således at meget sendes som enkeltpakker over store afstande.
De fleste designer ikke deres emballage så det kan klare dette. En kasse på op til 20 kilo, skal således kunne tåle at tabes over 2meter lodret ned, både fladt, og på hjørnerne.
Jeg har selv mens jeg studerede haft et fritidsjob hos PostDanmark, og der var det en stående instruks at vi ikke måtte kaste med pakkerne.... mens kunderne så på... 
Jeg synes det er lidt ufint at skyde mig i skoene at vi skulle beholde dine penge i 3 mdr. Sådan er det ihvertfald ikke hos os. Om andre gør det ved jeg ikke, men jeg ved at vi har oplevet at det tager lang tid at få erstatninger hvad enten der er tale om PostDK eller UPS, således har vi måtte sende PostDK en regning for et beskadiget apparat, fordi de ikke gad reagere på utallige rykkere, og efterfølgende simpelthen trække den fra vore løbende betalinger til dem.
Min klare opfattelse er at UPS mv er lidt dyrere simpelthen fordi de tilbyder en sikrere forsendelsesform på internationale leveringer. Det skyldes at der er tale om eet firma der står for hele forsendelsen, hvorimod PostDK skal samarbejde med et andet Postfirma, med den usikkerhed det giver. PostDK har en fremragende service i Danmark nu om dage, men deres service internationalt, afhænger helt af kvaliteten af deres samarbejdspartnere internationalt, og er således ikke noget de selv er herre over.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
keyvan skrev:
Man kan godt bruge Post Danmark til internationalt transport. Desuden skal du jo sige at man bruger UPS til international transport, du er jo branchemedlem og afsender.
|
|
|
Hey,
De fleste producenter laver emballage til brug i størrere forsendelser, hvor der typisk bruges paller. De seneste års internethandel har ændret dette, således at meget sendes som enkeltpakker over store afstande.
De fleste designer ikke deres emballage så det kan klare dette. En kasse på op til 20 kilo, skal således kunne tåle at tabes over 2meter lodret ned, både fladt, og på hjørnerne.
Jeg har selv mens jeg studerede haft et fritidsjob hos PostDanmark, og der var det en stående instruks at vi ikke måtte kaste med pakkerne.... mens kunderne så på... Jeg har en kammerat, som arbejder for et privat transportfirma, gæt lige hvad han siger. Jeg citerer ham lige: " Jeg kan aldrig finde på at bestille et Hi-Fi produkt et eller andet sted, for derefter lade et privat transport selskab står for transporten fordi jeg ved hvordan det vil blive behandlet under transporten "
Desuden har jeg selv set hvordan de kaster rundt med pakker i transport fordelings hallen. (UPS, DPD og DHL) Ganske uforsvarligt og uacceptabelt. Og hvad det angår Post Danmark, ... ja så er det jo positivt at de i det mindste ikke kaster rundt med pakker lige foran en kunde.
Jeg synes det er lidt ufint at skyde mig i skoene at vi skulle beholde dine penge i 3 mdr Jeg vil ikke nøjes med at sige at det er ufint af mig at beskylde dig for at beholde pengene i 3 måneder. Det vil være alt for dårligt, udemokratisk og uetisk, hvis jeg havde påstået det. Jeg skrev at du har muligheden for at gøre det. Jeg skrev ikke at du gør det. Det er altså forskel. Jeg vil godt give dig en undskyldning, hvis du tog det som en beskyldning, for det var ikke min hensigt. . Sådan er det ihvertfald ikke hos os. Om andre gør det ved jeg ikke, men jeg ved at vi har oplevet at det tager lang tid at få erstatninger hvad enten der er tale om PostDK eller UPS, Jeg har det stik modsatte erfaring med Post Danmark. Det tog mig 10 dage at få udbetalt en erstatning fra Post Danmark (10 dage efter jeg havde modtaget pakken) således har vi måtte sende PostDK en regning for et beskadiget apparat, fordi de ikke gad reagere på utallige rykkere, og efterfølgende simpelthen trække den fra vore løbende betalinger til dem.
Min klare opfattelse er at UPS mv er lidt dyrere simpelthen fordi de tilbyder en sikrere forsendelsesform på internationale leveringer Jeg troede ellers de var billigere, jeg har åbenbart taget fejl . Det skyldes at der er tale om eet firma der står for hele forsendelsen, hvorimod PostDK skal samarbejde med et andet Postfirma, med den usikkerhed det giver. PostDK har en fremragende service i Danmark nu om dage, men deres service internationalt, afhænger helt af kvaliteten af deres samarbejdspartnere internationalt, og er således ikke noget de selv er herre over. Det tror jeg du har ret.
Jeg vil gerne understrege at det er vigtigt for mig at vide, hvem transportfirmaet betaler erstatningen til, hvis pakken bliver beskadiget under transport? Til afsenderen eller modtageren.
Alt andet som vi diskutere er mindre vigtige for mig.
Jeg har betalt for produktet, jeg har betalt for transporten, jeg har betalt for forsikringen, så SKAL det altså være mig, de betaler erstatningen til og ikke afsenderen, gør de ikke det, så vil jeg ikke have noget med dem at gøre mere, punktum.
|
|
|
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vender tilbage når jeg har modtaget erstatningen.
Lidt info: Jeg modtog forstærkeren den 15/03-2005 dvs. nu er det 55 dage siden jeg modtog en beskadiget Accuphase forstærker sendt fra udlandet gennem DHL.
Jeg håber ikke det vil går 55 dage mere før jeg få erstatningen fra afsenderen.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Lidt info: Jeg modtog forstærkeren den 15/03-2005 dvs. nu er det 55 dage siden jeg modtog en beskadiget Accuphase forstærker sendt fra udlandet gennem DHL.
|
|
|
Der kan gå langtid , og ikke sikkert de vil betale , sådan en pakke skulle tåle et drop på 1m .
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
keyvan skrev:
|
|
|
Der kan gå langtid , og ikke sikkert de vil betale , sådan en pakke skulle tåle et drop på 1m . Pakken (Popkassen) var bestilt fra DHL så den skulle gerne tåle drop på 1 meter. Jeg har modtaget en mail fra afsenderen og i følge ham så er DHL ved at sende en chek til ham og når han får det så vil han sende pengene til mig. Jeg er færdig med de private transportselskaber.
|
|
|
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|