Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: når DVDérne forsvinder i posten (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Hej

lige et lille spørgsmål 

-   Jeg har bestilt og betalt CD og DVDér for ca. 450 kr. hos CDON.COM ,  pengene er trukket den 4/ 7 , jeg har været nede på posthuset og spurgt efter dem uden held , CDON.COM vil efterlyse dem gennem postdanmark , de er sendt som brev post.

Nu er spørgsmålet hvem kommer til at æde tabet af brevforsendelsen ? mig der allerede har betalt ? eller kan jeg få banken til at trække pengene tilbage på dankortet ? så det bliver CDON.COM eller postdanmark der kommer til at betale ?

Det er aldrig før sket  for mig at jeg har mistet noget i posten , heldigvis , men det kan hurtigt blive dyrt hvis der er alt formange tyveknægte i postdanmark ( hvis det da er det der er sket ) og jeg skal betale hver gang.

Hilsen TUB61.

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Hej TUB61,

Hvis du har købt via internettet og betalt med dankort så skal du gå ned i din bank og fortælle dem om det.

Reglerne om betaling med kort på internettet sikrer dig som kunde og du kommer ikke til at lide tab. Din bank kan fortælle dig hvad du skal gøre.

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Glemte lige:

Du skal medbringe den ordrebekræftelse du fik (på email?) da du gennemførte ordren på internettet og gerne al kommunikation med CDON hvis det er foregået via email.

- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hej Zaka.

Tak for svaret - jeg vil prøve at finde ordrebekræftelsen frem og de mails jeg har mellem mig selv og CDON.COM - og så hører hvad de siger i banken.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:

Hej Zaka.

Tak for svaret - jeg vil prøve at finde ordrebekræftelsen frem og de mails jeg har mellem mig selv og CDON.COM - og så hører hvad de siger i banken.

Det var så lidt .

- Frank Zappa

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Har haft samme problem et par gange. Kontaktede forhandeleren (Axel Music) og de sendte straks en ny.
Vores post har tidligere haft den kedelige vane, at ligge pakken foran døren , hvis den var for stor til postkassen, men det gør han ikke længere. Siden har der ikke været problemer med manglende pakker.

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Problemet er løst da CDON.COM bare har sendt mig min bestilling igen uden beregning og den fik jeg idag, så jeg er en glad mand igen

M.V.H. TUB61

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hej Jan.

Det var godt du fik løst problemet. Min erfaring er også, at når man henvender sig til de forskellige online butikker, er de flinke til at eftersende, eller på anden måde afhjælpe.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Jeps har oplevet nøjagtigt det samme hos cdon, det er nok noget de oplever tit, de sender i hvert fald altid nyt uden at brokke sig

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

tub61 skrev:
Nu er spørgsmålet hvem kommer til at æde tabet af brevforsendelsen ?

Nu er problemet jo løst, men for lige at besvare spørgsmålet: Medmindre andet er aftalt (jeg er faktisk ikke klar over om det overhovedet kan lade sig gøre ved forbrugerkøb), overgår risikoen for forsendelsen først til dig i det øjeblik du modtager pakken = leveringstidspunktet. Betaling, levering og overdragelse af risiko er i princippet tre forskellige ting - oftest hænger levering og risiko dog sammen, ligesom i dette tilfælde. Det er derfor i princippet afsender der hænger på tabet, i forholdet mellem køber og sælger. Om han så rent faktisk ender med regningen, afhænger så af hans aftale med fragtmanden (Post Danmark i dette tilfælde). Post Danmark erstatter op til et givent beløb (kan ikke lige huske præcist hvor meget, men vistnok 2000,-) hvis pakken er sendt for brevpost, lidt mere som pakkepost, og over dette beløb er det sælgers egen, direkte risiko - hvis han ikke betaler sig fra at overdrage risikoen til fragtmanden, dvs. sender varen som værdipakke. At sende regningen videre til post danmark indebærer dog blandt andet at du som modtager skriver under på at du ikke har modtaget pakken. Jeg har nu ikke hørt om en modtager der ikke har lyst til at skrive under på dét, for hvis man ikke gør det, er det jo det samme som at sige at man HAR fået pakken, og så er der naturligvis ingen erstatning fra sælgeren...

Ergo: Enten finder post danmark pakken, og returnerer den til sælger, eller også får du på et tidspunkt et brev hvor du skal skrive under på at du ikke har modtaget pakken. Er værdien under 2000,- (eller hvad det nu er) får han det dækket af post dk, er den højere er det hans eget problem.

Mht. rent faktisk at få pengene tilbage, så kan du som nævnt få banken til at tilbageføre pengene hvis du ikke modtager pakken, hvis du har betalt med dankort. Har du betalt forud, er du hensat til sælgerens velvilje til at give dig pengene tilbage/erstatte varen.

Hvis du rent faktisk modtager pakken, men den er beskadiget - så er vi ovre i en helt anden boldgade...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2005 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Hej Otto

Tak for dit fyldestgørende svar

M.V.H. TUB61

StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Otto.

Du får INTET hvis det er sendt som brev.

De erstatter op til et par tusind kroner, når det er pakkepost

Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen! Jeg bliver nød til at få min frustration over Post DK ud!
Jeg havde for over en mdr. siden bestilt nogle dvder hos Axelmusic.dk
De bleve sendt til min gamle adres., men da jeg flyttede lavede jeg en adresse ændring hos post dk. Jeg ringede for at tjekke at den var gået igennem. Men pakkerne dukkede aldrig op ( mærkligt!)
Derfor var axel så søde at sende mig to nye pakker( til min nye adr. og som ekspress dvs. 4-7 dage), det er nu over en uge siden og de er stadig ikke dukket op!!
f**k hvor jeg hader post DK en gang imellem, man tør jo næsten ikke at sende noget med dem mere ( af værdig ihvertfald ) der må være en post mand der har en fin lille samlinng af dvder...
Har desuden Mistede en Alien boks og nogle cder før...
Så ringer jeg til dem idag og jeg få at vide at de skal bruge et track and trace nr. for at kunne finde pakken fra Axel. Det har jeg nu hørt Axel om jeg kan få..
Jeg venter desuden også på en cd fra wow...men den skal jeg nok ikke sætte mine forventninger op efter!
Det var da utroligt!
VH Den meget frustreret! Devil Devil Devil Evil or Very Mad

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Hej Raskolnikov.

Var det ikke i BT og tv - avisen der for nylig endnu engang blev foretaget et check på hvor meget der forsvinder i posten ( de gør de vist hver 5- 7 år for at se om det er blevet bedre siden sidst ) og især de "bløde" pakker som CD´er og DVD´er er der focus på - det var så vidt jeg husker et ret uhykkeligt stort antal af disse forsendelser der på "mystisk" vis forsvandt - sidste gang lovede post danmark højt og helligt at nu skulle de nok komme disse tyverier til livs , men intet var sket, da der stadigvæk sker ligeså mange tyverier nu som dengang , og endnu engang ( gud ved hvor mange gange de snart har lovet os det ) lover de at de nok skal komme disse tyverier til livs ( altser de holder os bare for nar med en masse udenoms snak  )

Kan godt forstå du er tosset - det ville jeg sku også være.

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

StylaH skrev:

De erstatter op til et par tusind kroner, når det er pakkepost

3000 kr.

/U.

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

som sagt så er det kun pakker der blir erstattet.. i teorien dækker de ikke alt elektronik som ik er sendt som forsigtigt men det er alt efter hvem der sidder på stolen og hva ben de har fået ud af sengen først

men det er desvære ik et engangs tilfælde at cd/dcd'er forsvinder i posten.. der forsvinder rigtig mange breve der ligner sådan noget..

men godt at du fik dine skiver

Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ganske glimrende alle Jeres frustrationer over pakker der bliver væk hos Post Danmark. Som medarbejder hos posten er jeg en af dem som bringer pakkkerne ud. Jeg prøver at gøre mit arbejde med stor akkuratesse, og ser en ære i, når alt bliver leveret som det skal og til tiden. Sådan en holdning har de fleste ansatte hos Post Danmark!

Der er desværre nogle brodne kar, som ikke har helt samme forståelse for tingene. Jeg bliver sur og gal, hvis man betragter alle i Post Danmark som forbrydere. Det er vi bestemt ikke!!!!!!!

Kunderne kan også være besværlige. Men for at alt går lettere: Man kan sørge for at meddele flytning i god tid!. Tydelig navn på modtager og afsender!  Tydelig navn på postkassen på alle der bor på adressen!!!!

Mht. pakker: Pakker er en dag om at nå frem. Kun når de sendes fredag, vil der gå til mandag før de er fremme. Vi kører ikke pakker lørdag! Hvis de sendes ekspress er de fremme dagen efter og senest kl.9.00! Også lørdag! Så hvis axel siger 4-7 dage, ja så er det ikke Post Danmark de har brugt!

Hvis man sender noget dyrt, bør det sendes som værdipakke, værdiforsendelse. Her er der ingen grænse. Det koster lidt ekstra, men hvis ny den nye spilledåse til 60000 kr bliver væk, ja så får man en ny!

PS Prøv at smil til dit postbud! Han holder øje med dit hus, når ikke du er hjemme!

mvh

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ja jeg er også ansat ved PostDK og jeg bliver fandme flov når jeg læser sådanne tråde her og andre steder på nettet, jeg sætter også stor ære i at behandle folks forsendelser som jeg selv vil have mine ting behandlet, at der så er nogle fjolser som endten  fejl levere ( sætte pakke ved døren er strangt forbudt ) eller stjæler endten i postområderne eller på postcenterne, kan sgu sætte mit pis i kog...

Men uanset hvad så er det alt, alt for dårligt....

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hej,

Selvfølgelig er der et stort flertal af gode bude hos PostDK, det er jeg helt overbevist om, men...

For to minutter siden tog jeg postbuddet på færsk gerning. Hun havde lagt et brev der var for stort til brevsprækken, under min måtte ude i opgangen.

Jeg er hjemme i dag pga. min syge dreng og havde for lidt siden en lille STOR kamp med ham for at få ham til at tage sin penicilin. Midt i kampens hede ringede posten på døren og jeg nåede ikke at lukke op før hun var på vej længere op. Jeg nåede dog at fange hende og forklarede hende at hun ikke bare skal ligge breve/pakker uden for døren.
Hun var fuldstændig uforstående overfor mit problem... "Jamen vil du da hellere selv hente brevet på posthuset?"

Det var en afløser...

- Frank Zappa

Mandinka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nu lige gerne sige at jeg ALTID har fået mine pakker fra Axelmusic uden nogle problemer. Så, det går ikke altid galt!

Live to the Rhythm
Love to the Rhythm
Slave to the Rhythm.
Til top Vis Mandinka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mandinka

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum