| Forfatter |
|
Johann Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, jeg ved at der er en del af jer der har handlet med den tyske internetbutik mediacheckpoint.
Jeg har bestilt en reciever fra dem en Yamaha RX - V640 til gode penge, nok med det, men jeg bestilte den således at jeg ville betale ved afhentning.
Nu har jeg sendt dem en e-mail og spurgt om det skal betales i dk er euro og deres svar er dk, men regningen er på euro og de siger at jeg selv skal regne valutaen ud ?!? Det må jeg siger at jeg synes er noget mærkeligt.
Ikke nok med det, men jeg har også spurgt dem om jeg kan tracke pakken, og det eneste svar jeg får er at jeg har fået det tracking nr. pakken sendes via UPS.
Jeg er på 6 e-mail til dem, men ville lige spørge jer hvordan jeres situation var.
|
| Til top |
|
| |
HIFI_n00b Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal udregne prisen på noget i alle Europæiske valutaer kan du bare bruge www.valutakurser.dk  . __________________ Mvh Casper.
www.gamersforum.dk
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke dem der bestemmer hvad du skal betale i, men UPS.
På den bekræftigelse jeg fik fra dem, stod der også mit trackingnumber på.En meget hjælpsom herre er: bernd_schumacher@mediacheckpoint.de
Han kan nok hjælpe dig.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johann skrev:
|
Hejsa, jeg ved at der er en del af jer der har handlet med den tyske internetbutik mediacheckpoint.
Jeg har bestilt en reciever fra dem en Yamaha RX - V640 til gode penge, nok med det, men jeg bestilte den således at jeg ville betale ved afhentning.
Nu har jeg sendt dem en e-mail og spurgt om det skal betales i dk er euro og deres svar er dk, men regningen er på euro og de siger at jeg selv skal regne valutaen ud ?!? Det må jeg siger at jeg synes er noget mærkeligt.
Ikke nok med det, men jeg har også spurgt dem om jeg kan tracke pakken, og det eneste svar jeg får er at jeg har fået det tracking nr. pakken sendes via UPS.
Jeg er på 6 e-mail til dem, men ville lige spørge jer hvordan jeres situation var.
|
|
|
Der er ingen grund til at være urolig.
UPS har en valuta-regner-dims, som de skriver ind, når du har modtaget varen ved afhentning.
Efter du bestilte varen, burde du have fået en e-mail fra UPS. Herinde skriver de den forventede leveringstid og en trackingkode, som du skal indtaste på deres hjemmeside. Derefter skulle du kunne se hvornår den bestilte vare ville ankomme til UPS's depot og hvonår varen ankommer til din dør. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh du har ret Jannick....det var fra ups, jeg fik den mail....og der gik vist en dags tid.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hedder Jannick.
Husk nu at der også er en anden der hedder Jannik, men uden c.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld Jannick, jeg troede du viste at jeg mente dig.
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mediacheckpoint er der ingen problemer med .. en anden side som også har valutakurser fra hele verden er www.xe.com !
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ok at man har muligheden for at betale med begge valutaer - hvor meget det nøjagtige beløb er får man altid at vide af UPS. Problemet med UPS er bare at man ikke kan betale med Dankort og at de sjældent kan give penge igen, og det er jo svært at ramme det nøjagtige beløb når man ikke kender det!
Det er stort set det eneste problem jeg kan pege fingre af når man handler med Tyskland! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Johann Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
betyder det så at eftersom jeg ikke har modtaget e-mail fra UPS er at pakken ikke er blevet sendt?
Jeg bestilte pakken i onsdags, og har somsagt fået e-mails fra mediacheckpoint
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at skriv til UPS om de har modtaget bestillingsnummeret som du bestilte hos mediacheckpoint.
Bestillingsnummeret kan du finde inde på mediacheckpoint under "MyCheckpoint". Kig derefter under "previous orders" og du skulle kunne se dit bestillingsnummer. Skriv evt. også produktnavnet, dit navn og adresse.
Den e-mail du fik fra mediacheckpoint har ingen betydning. Den signalere bare at de har modtaget din bestilling. Der står (som jeg husker) kun pruduktnavnet, den samlede pris og nogle betingelser. Mediacheckpoint skulle gerne videresende din bestilling til deres leverandør. Derefter vil leverandøren, UPS sende en e-mail til dig og fortælle dig hvordan og hvorledes. Har du ikke modtaget e-mailen fra UPS mener jeg du bør kontakte UPS.
Her er en kontaktoplysning:
UPS in Danmark A/S Naverland 7 - 9 2600 Glostrup Danmark Tel. : 80-30-22-22 E-mail callcentre@europe.ups.com
__________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Johann Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak for din hjælp
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvtak :o)
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Det er ok at man har muligheden for at betale med begge valutaer - hvor meget det nøjagtige beløb er får man altid at vide af UPS. Problemet med UPS er bare at man ikke kan betale med Dankort og at de sjældent kan give penge igen, og det er jo svært at ramme det nøjagtige beløb når man ikke kender det!
Det er stort set det eneste problem jeg kan pege fingre af når man handler med Tyskland!
|
|
|
Jeg har løsningen til dig, hvis du vil være sikker på at betale med lige penge til UPS næsten gang skal du gøre flg;
Hent 17 poser og prop:
1. én 25øre i den første, i den anden:
2. én 50øre
3. én 1krone
4. 2 kroner
5. 4 kroner
6. 8 kroner
7. 16 kroner
8. 32. kroner
9. 64 kroner
10. 128 kroner
11. 256 kroner
12. 512 kroner
13. 1024 kroner
14. 2048 kroner
15. 4096 kroner
16. 8192 kroner
17. 16384 kroner
Når du så skal betale UPS manden vælger du bare de poser du skal bruge og giver han dem i hånden, så er det problem løst . Dog med lidt besvær.
Ps: Det kræver naturligvis at du vil have 32.768 kroner liggende i 17 forskellige poser.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm, hehe du har ret men noget siger mig at du kedede dig da du skrev det!
Problemet er bare at har man de poser vil kvinden i huset automatisk brokke sig over at de fylder og gå ud knalde det hele af på tøj! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jannik
Hvordan skal dit indlæg forstås?
Skulle du bruge en lommeregner til indlægget eller ......
V. H.
Keyvan E.
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man er ikke nødvendigvis god til matematik fordi man går på matematisk linie på gym, men du har sgu ret. Jeg må hellere finde nogle poser!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|