Forfatter |
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 28 November 2003 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her sidste onsdag var jeg inde og se Good bye, Lenin i grand bio i kbh, faktisk en virkelig god film.
Filmen startede og jeg blev overrasket over hvor kanon fedt centeren lød. Dette her var virkelig det jeg havde ledt efter....nu er det så det at jeg ikke aner hvilken center de har brugt derinde. Jeg ringer til dem på mandag, men inden da kunne jeg altid prøve at se om der var nogle herinde der vidste noget om hvilken center der var tale om. Er der det?
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 02 December 2003 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du fundet ud af det?
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2003 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg har sgu fuldstændig glemt det..Men en ting er (næsten) sikkert, jeg skal have den center. Jeg ringer til dem i morgen..!
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 03 December 2003 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du set filmen med en anden center? Det kunne jo være at filmmikset bare var specielt godt
/U.
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2003 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det har jeg faktisk ikke..Men jeg kan umuligt tro at sådanne stemmer kan være mikset så godt..Det lød slet ikke sådan. Det kunne dog være en mulighed.
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 03 December 2003 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jannik,
Jeg tror at du har været udsat for sand DYNAMIK!! Nu vil jeg ikke lægge mig ud med for mange hi-fi folk, men jeg tror at dem herinde der har en kærlighed til horn vil give mig ret i at! Her taler man om dynamik på en måde som konventionelle højttalere kun kan drømme om. Men på den anden side så har de deres problemer, så som lidt over eksponering des lige.
Men til film mener jeg ikke at det kan diskuteres at horn bare virker bedre, selv om at de ikke går så højt op i frekvens. Og hav også lige i tankerne at de fyre som sidder og mikser film, ved at de skal kompenserer for hornet bag lærredet. Prøv at lytte til et pistol knald ved de forskrevne 112 db med et horn, og derefter med en dome diskant, domen siger bare ikke knald, det kan godt være at den kan spille musik, men give et knald NEJ.
Men fra at sige at fordi en højttaler lyder godt i biografen, at den så vil lyde godt til andre formål, der er langt. Hvis man ser på hvad,og hvor i frekvensen man ønsker energi i biografen kontra et hjemme system, bliver man meget overrasket! For biografer er tale forstålighed det vigtigste, og det skal kunne høres helt omme på bagerste række, hvilket kræver ret meget energi fra højttalerne, som ydermere sidder bag et lærred. Hvis du slæbte sådanne et par højttaler hjem, tror jeg at du ville opleve dem som de største mellemtoner du nogensinde havde hørt.
Og hvis man så kikker på bassen, så er der krav til hvor meget lyd tryk der skal være ved forskellige frekvenser. Og hvis du ikke allerede viste det! Så er de dybeste frekvenser i biografer 40 Hz.
Afslutningsvis vil jeg lige sige! At jeg ikke er horn mand, så det er ikke en mission for horn. men der findes forskellige typer højttaler, og de kan bruges til forskellige formål.
Peter
|
Til top |
|
|
skovgaard Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 12 December 2003 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jannik
Mange biografer bruger idag enten JBL eller spanske KCS som deres foretrukne højtaler levenradør. Som forstærker bruges typisk QSC effektrin.
JBL kender jeg ikke så meget til, men KSC lidt, da jeg i mange år har arbejdet som operatør i en bif. Der bruger man KSC, og denne højtaler har jeg set mange steder. Alle front kanaler Bi-ampet og fronten består typisk af en bund med 2x15" enheder samt en top med et kæmpehorn. Dette horn er nødvendig for at få en tilpas stor spredning af diskanten. Subben varetages typisk af 2x18" enheder i et kabinet.
JBL kender jeg ikke så meget til men der er masser af info her:
http://www.vikascorporation.com/
Skriv hvis du vil vide mere
PS du er vel ikke ham fra Popstars??? 
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 12 December 2003 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
skovgaard skrev:
PS du er vel ikke ham fra Popstars??? 
|
|
|
Nej ikke ham, men mig.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2003 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jeg må sgu erkende at det er mig, Jannick husk på at jeg staves uden c. 

|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 13 December 2003 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik skrev:
Jo jeg må sgu erkende at det er mig, Jannick husk på at jeg staves uden c. 
|
|
|
Ja selvfølgelig er dit navn uden c. Der kan jo ikke være flere brugere af præcis samme navn. 
Men det kan alligevel forvirre mange brugere. __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|