Forfatter |
|
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sig mig, hvilke markedskræfter følger "klubben" egentligt ?
Nu har de f.eks. hævet prisen på Dali Concept 6 fra 1.499 til 1.999 kr. stk. - altså 25% !
Harme 
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
og?
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen skrev:
Nu har de f.eks. hævet prisen på Dali Concept 6 fra 1.499 til 1.999 kr. stk. - altså 25% !
|
|
|
Hvis du oprigtigt vil vide det, og ikke bare give udtryk for din harme,
fordi det nu er HFK der kan skydes på, så stil samme spørgsmål på HFKs
forum. Ikke fordi vi andre ikke må kende svaret, men fordi HFK plejer
at være flinke til at svare på spørgsmål i deres eget forum.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
dtomsen Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Hvis du oprigtigt vil vide det, og ikke bare give udtryk for din harme, fordi det nu er HFK der kan skydes på, så stil samme spørgsmål på HFKs forum. Ikke fordi vi andre ikke må kende svaret, men fordi HFK plejer at være flinke til at svare på spørgsmål i deres eget forum.
|
|
|
Det er jeg nu ikke så sikker på jeg slipper godt afsted med...men det er vel i "vores" fælles interessse herinde når "vi" oplever så drastiske prisstigninger, eller 
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen skrev:
Det er jeg nu ikke så sikker jeg slipper godt afsted med...men det er vel i "vores" fælles interessse herinde når "vi" oplever så drastiske prisstigninger, eller  |
|
|
Hvordan ikke slippe godt afsted med?
Der er ingen der forhindrer dig i at gengive HFKs svar herinde.
__________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror nu godt at du kan få et svar fra HFK Det først sæt Dali grand jeg købte i 1996 kostede DKK 8995 pr. stk. Da jeg i 1997 skulle have sæt nr. 2 var de steget til DKK 11.995 pr. stk. (3000 eller 33%). Svaret var at det var pres fra tyske forhandlere. Grand var dengang meget dyrere i Tyskland end i DK. Om jeg så kunne lide svaret eller ej er ligegyldigt, men et svar fik jeg.
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bare glad for at jeg fik mine Concepts nogle uger før prisstigningen.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
LMG03 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke markeds kræfter: den økonomiske.
der skal jo ikke en meget stor pristigning fra producenten inden vi mærker en kraftig stigning.
hvis eksempel jeg som maler skal til at betale 20kr mere pr.liter mere for malingen så skal jeg opkræve 100kr mere pr.liter hos kunden, ganske enkelt for ellers er det mig der vil opleve et underskud. men sådan er det altid for i en tid hvor folk har mange penge så vil producenten også have det mere for at kompensere mod dårlige tider.
som min mester altid siger: lær at leve med det.
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 14 September 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Det først sæt Dali grand jeg købte i 1996 kostede DKK 8995 pr. stk. Da jeg i 1997 skulle have sæt nr. 2 var de steget til DKK 11.995 pr. stk. (3000 eller 33%).
|
|
|
det skulle vel aldrig være et sæt Grand du købte igen og igen? 
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Audi A3 skrev:
Det først sæt Dali grand jeg købte i 1996 kostede DKK 8995 pr. stk. Da jeg i 1997 skulle have sæt nr. 2 var de steget til DKK 11.995 pr. stk. (3000 eller 33%).
|
|
|
det skulle vel aldrig være et sæt Grand du købte igen og igen? 
mvh
Brok
|
|
|
Jo'eh lidt grand er det blevet til.
I 1997 blev sæt nr. 2 til et brugt sæt. Jeg købte et sæt der var et år gammelt i HFK for 17K. Jeg havde ikke lige lyst til at give 24K når jeg et år før havde givet 18K. Så var der også kun 23 nr. imellem serienumrene  .
Og de spiller fortsat forrygende her hvor de har 10 års jubilæum.
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
dtomsen skrev:
|
|
|
Hvis du oprigtigt vil vide det, og ikke bare give udtryk for din harme, fordi det nu er HFK der kan skydes på, så stil samme spørgsmål på HFKs forum. Ikke fordi vi andre ikke må kende svaret, men fordi HFK plejer at være flinke til at svare på spørgsmål i deres eget forum.
|
|
|
Jeg kender ikke noget til deres forum, men de er ikke altid flinke til at besvare spørgsmål gennem email.
|
Til top |
|
|
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Jeg tror nu godt at du kan få et svar fra HFK
Svaret var at det var pres fra tyske forhandlere. Grand var dengang meget dyrere i Tyskland end i DK.
Om jeg så kunne lide svaret eller ej er ligegyldigt, men et svar fik jeg.
|
|
|
Det er måske mere et spørgsmål om at det var den "bedste" undskyldning.
Grunden til prisstigningen kunne være, at man lige ville have nogle fine anmeldelser (relativt til prisen -altså den lave!), for derefter at pumpe lidt mere ud af køberen!?
Hifi-Klubben er trods alt en forretning der skal tjene penge -nøjagtig lige som alle andre!!!
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesteren skrev:
Hifi-Klubben er trods alt en forretning der skal tjene penge -nøjagtig lige som alle andre!!!
|
|
|
hifiklubben er lige så meget ikke en forretning som mcdonalds er en restaurant
|
Til top |
|
|
dtomsen Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skrev sent i går dette indlæg på deres forum:
Hvorfor er prisen på Dali Concept 6 steget fra 1.499 til 1.999 kr. per stk. ? På forhånd tak.
...og fik promte dette sober svar i dag:
Tro mig – er der noget vi selv HADER så er det at sætte priser op. Når vi har sat pris på et produkt så er det fordi vi mener at det er det som det produkt skal koste.
Concept 6 specifikt valgte vi ved introduktionen at prissætte meget aggressivt – på bekostning af Hi-Fi Klubbens margin. Vi har årelage traditioner for at sælge RIGTIGT mange af DALIs mindste guldhøjttaler modeller – hvem husker ikke DALI104 og andre lignende modeller?
Og vi synes det er fedt at kunne tilbyde en skrap pris på et komplet velspillende stereoanlæg - vores bud på "My first REAL hi-fi system".
Men – når vi beregner margin så tæt som vi gjorde på Concept 6 – så gør vi os også sårbare overfor prisstigninger på vore indkøbspriser – og det er netop forklaringen på prisstigningen på Concept 6.
Produktions omkostninger i fjernøsten (hvor Concept 6 produceres under licens) er tordnet i vejret det sidste år. Det skyldes dels generelle prisstigninger på produktion i selve Kina (energi, arbejdskarft etc) men også at materialer som metal, træ og især kobber har mangedoblet deres priser over de sidste 12-24 måneder.
Oveni disse prisstigninger er der i EU kommet nye regler for produktion af ”elektriske” produkter mht miljø belastning – kaldet ROHS. Disse prisstigninger har i sig selv givet typisk 5% højere priser på alt der ikke var forberedt på disse regler.
DALI Concept 6 blev ramt af dette - på de øvrige modeller har vi valgt at absorbere prisstigningen som vi har fået fra DALI.
Men jeg er bange for at vi i det kommende år kommer til at se flere prisstigninger på visse produkt grupper - ikke bare fra os. Kabler (som indeholder meget kobber) og andre produkter med stort indhold af metal er især under pres pga situationen – så I skal ikke blive overrasket hvis det sker (men den historisk lave USD virker lidt modsat lige nu – så det kan være at stormen rider over)
Venlig hilsen
Jens Holst Larsen Product Director, Hi-Fi Klubben
Det er jo en ærlig forklaring, der vil noget, så case solved
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen skrev:
Men jeg er bange for at vi i det kommende år kommer til at se flere prisstigninger på visse produkt grupper - ikke bare fra os. |
|
|
vejret forventes at indeholde regn, vind og sol i det kommende år
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er klart, at der af og til sker prisstigninger. Men jeg kan ikke lide dette udtryk: "Når vi har sat pris på et produkt så er det fordi vi mener at det er det som det produkt skal koste." Det viser med al tydelighed, at prisstigningen ikke skyldes at produktet ikke giver overskud, en at man mener at kunne presse lidt flere kroner ud af det. Og den holdning er jeg meget modstander af. Det er samme holdning der gør, at HiFi kabler (der i virkeligheden ikke koster mere end alle andre kabler at producere), sælges til skyhøje priser. Det er for langt ude.
Jeg har flere gange konfronteret HFK med deres markedsføring osv. Jeg har flere gange konfronteret dem med deciderede forkerte oplysninger i deres produktbeskrivelser, tilfældigvis altid til den gode side. Og det er tilsyneladende helt i HFK's ånd, da de endnu ikke har rettet dem. Flere gange har de forsvaret sig, for at retfærdigøre sig selv... Men desværre ofte med dybt useriøse historier, der slet ikke har hold i virkeligheden. Som om de håber at kunne bilde kunderne en historie ind, bare de kan sælge noget.
Og når nu deres product manager nævner ROHS, bliver jeg lidt nysgerrig. Jeg arbejder jo selv som elektronikudvikler, og kender derfor ganske udemærket ROHS direktivet. Jeg kan fortælle, at vi i vores produktion ikke på nogen måde har haft større udgifter grundet ROHS. Tværtimod. Vi har faktisk sparet penge, fordi vi har været nødt til at opdatere nogle produkter, fordi visse komponenter udgik grundet ROHS. Og de nye er typisk billigere.
For mig lyder ROHS snakken som en dårlig undskyldning.Og hvis det vitterligt skyldes ROHS, så undrer det mig meget, at der ikke er MANGE flere af HFK's produkter der er omfattet af prisstigningen. En højtaler må uden tvivl være det mindst påvirkede produkt de sælger.
Til dem der ikke kender begrebet ROHS, kan jeg oplyse om at det kort fortalt går ud på, at man ikke må benytte giftige stoffer som eks bly i produktionen.
Når alt dette er sagt, vil jeg til gengæld sige, at DALI højtalere generelt giver meget for pengene. Men det kunne måske være endnu mere, hvis HFK ville droppe sit eneforhandler-trip! Jeg har endnu ikke set noget eksempel på, at eneforhandling kommer forbrugerne til gode. Til gengæld kan forhandleren nemmere tillade sig at hæve priserne lige så stille. Hvordan gik det eks med Thule??? Blev det generelt billigere???  __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener ikke problemet er så stort. Selvfølgelig skal klubben have lov til at sætte egne priser, som de nu ønsker. Det er de almindelige markedskræfter. Hvis man finder, at prisen på den pågældende højttaler ikke matcher kvaliteten, ja, så må man da bare købe en anden højttaler.
Ja, så bider det sig selv i halen. Klubben sælger ikke så mange Concept 6.
Måske har den været agressivt prissat, ja det lyder sandsynligt, og så er det vel ok at sætte prisen op på et leje, hvor der kan tjenes lidt.
mvh
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Det er klart, at der af og til sker prisstigninger. Men jeg kan ikke lide dette udtryk: "Når vi har sat pris på et produkt så er det fordi vi mener at det er det som det produkt skal koste." Det viser med al tydelighed, at prisstigningen ikke skyldes at produktet ikke giver overskud, en at man mener at kunne presse lidt flere kroner ud af det. Og den holdning er jeg meget modstander af. |
|
|
og det er derfor du ikke ved noget om at drive en sund forretning
prisen sættes efter hvad markedet kan bære alt andet er dumt hvis du skal tjene penge
basal viden
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
antisurround skrev:
Hurtig skrev:
Det er klart, at der af og til sker prisstigninger. Men jeg kan ikke lide dette udtryk: "Når vi har sat pris på et produkt så er det fordi vi mener at det er det som det produkt skal koste." Det viser med al tydelighed, at prisstigningen ikke skyldes at produktet ikke giver overskud, en at man mener at kunne presse lidt flere kroner ud af det. Og den holdning er jeg meget modstander af. |
|
|
og det er derfor du ikke ved noget om at drive en sund forretning
prisen sættes efter hvad markedet kan bære alt andet er dumt hvis du skal tjene penge
basal viden
|
|
|
Man kan sagtens drive en sund forretning uden at tage røveren på folk. Faktisk tror jeg det er ganske svært at drive en fornuftig forretning, hvis man tager røveren på folk. Det kan give nogle hurtige penge, men det holder næppe i længden.
Det er nok også derfor, at de gamle kunder der var med til at skabe den gamle "Danmarks HiFi Klub", ikke længere gider handle hos HFK. De gider ikke deres intetanende sælgere, der helst vil undgå at demonstrere noget, men bare lange noget over disken. Og derfor er HFK i dag ikke meget mere en Electric-City, El-Giganten osv. Et elektronik-varehus. De kan selvfølgelig leve på deres gamle rygte nogle år, men så tror jeg også det er slut. Så bliver de kastet ud i fri konkurrence med alle lavpris-varehusene.
At man for at drive en forretning til tider må hæve prisen, er helt fint med mig. Sådan er det. Jeg husker også da en "mini muh" chokolade kostede 1 krone. I dag er det vel 4 kroner. Sådan er det bare. Men at man lukker alverdens dårlige undskyldninger ud er for lousy. Kald dog en spade for en spade, og drop udenoms-snakken! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 15 September 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|