Forfatter |
|
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 26 September 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er CDON.COM begyndt at sælge kinesiske piratkopier ?
Jeg har netop fået Deep Purple - Live in China fra CDON.
Både billed og lyd kvaliteten er ekstrem dårlige og der er ofte en hel del pixilering og så er den med kinesike tekster.
Jeg fandt følgende på www.deep-purple.net
We've had requests for information on a new Deep Puple DVD called Live in China, taped on the March 31st 2004 at the Gymnasium Beijing. It is on the Masterplan label. This is the same company who pirated the Live in Bombay DVD in Europe, and we understand this latest is also a bootleg. Unfortunately these are quite widespread in German shops and have fooled a lot of people so be warned.
Har kontaktet CDON flere gange, men indtil videre uden resultat.
__________________ mvh PSSO
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 26 September 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
PSSO skrev:
Både billed og lyd kvaliteten er ekstrem dårlige og der er ofte en hel del pixilering og så er den med kinesike tekster.
We've had requests for information on a new Deep Puple DVD called Live in China, taped on the March 31st 2004 at the Gymnasium Beijing. It is on the Masterplan label. This is the same company who pirated the Live in Bombay DVD in Europe, and we understand this latest is also a bootleg. Unfortunately these are quite widespread in German shops and have fooled a lot of people so be warned.
|
|
|
Jeg har aldrig handlet der, så jeg skal ikke kunne sige det, men det lyder nærmest som om du har ret i din tese omend det er skræmmende. For en del år siden var jeg på cypern og købte en bob marley skive der (og ja det er hæsligt) men hvad endnu værre var, at da jeg kom hjem med den lød den som du beskriver.... Men at et stort sted som CDON skulle finde på noget sådan, det undre mig godt nok, i dét at jeg har på fornemmelsen at netop denne bix langer rigtig mange cdér "over disken" hver dag, men man skal aldrig sige aldrig åbenbart.
|
Til top |
|
|
LMG03 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 26 September 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis jeg var dig så ville jeg da tage kontakt til APG og forhøre mig der.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 27 September 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
PSSO skrev:
|
|
|
Jeg har aldrig handlet der, så jeg skal ikke kunne sige det, men det lyder nærmest som om du har ret i din tese omend det er skræmmende. For en del år siden var jeg på cypern og købte en bob marley skive der (og ja det er hæsligt) men hvad endnu værre var, at da jeg kom hjem med den lød den som du beskriver.... Men at et stort sted som CDON skulle finde på noget sådan, det undre mig godt nok, i dét at jeg har på fornemmelsen at netop denne bix langer rigtig mange cdér "over disken" hver dag, men man skal aldrig sige aldrig åbenbart.
|
|
|
Der er heller ingen der siger at CDON har "fundet på sådan noget" - det kan ligeså godt være en eller anden ublu leverandør som ikke fortæller hele sandheden. Det er nok det jeg vil betegne som mest sandsynligt.....
Trist er det, men sandsynligheden for at opleve det bliver desværre større og større efterhånden som flere og flere, specielt kinesiske, firmaer lever af denne slags udgivelser - nemlig kopier som på papiret ser overbevisende ud. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 27 September 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har handlet meget hos CDON og aldrig haft problemer mht til kvalitet, piratvarer eller lign. Ronin's formodning lyder meget sandsynlig.
På eBay skal man også være på vagt overfor pirat cd og dvd'er fra østen. Jeg har også set en del spændende udgivelser fra sydamerika der lugtede langt væk af PIRAT. Inden jeg vil lægge et bud har jeg altid forhørt mig om sådanne varer på forhånd - og meget sjældendt kommer der et svar .
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 27 September 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også det er leverandøren snarere end forhandleren der træder ved siden af.
Jeg husker f.eks. en ualmindeligt ringe piratversion af Kurosawas Seven Samurai der på et tidspunkt blev solgt i både TP Musikmarked og Bilka. Den var ovenikøbet produceret i gode gamle lovlydige Danmark...
|
Til top |
|
|
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 27 September 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja og olsen banden i jylland, har jeg fået en ekstrem dårlig kopi af, man skulle tro den var fra 1970 ller noget i den stil.. synes det for dårligt!
|
Til top |
|
|
PSSO Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
rattanhuset skrev:
PSSO skrev:
|
|
|
|
|
|
Der er heller ingen der siger at CDON har "fundet på sådan noget" - det kan ligeså godt være en eller anden ublu leverandør som ikke fortæller hele sandheden. Det er nok det jeg vil betegne som mest sandsynligt.....
Trist er det, men sandsynligheden for at opleve det bliver desværre større og større efterhånden som flere og flere, specielt kinesiske, firmaer lever af denne slags udgivelser - nemlig kopier som på papiret ser overbevisende ud.
|
|
|
Ja, CDON er måske uskyldig i denne sag, men så bør de erkende "fejlen" og tage DVD'en retur.
CDON har nu tilbudt at bytte DVD'en, men det hjælper jo ikke rigtig noget, hvis de sender endnu en "piratkopi". Jeg har gjort CDON opmærksom på at den originale version (i følge amazon.uk.com) udkommer den 13. november og den version vil jeg selvfølgelig gerne have.
Får jeg ikke den "rigtige" version eller får pengene retur, har CDON fået at vide at jeg "anmelder" sagen til til Antipiratgruppen. __________________ mvh PSSO
|
Til top |
|
|
PSSO Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre der har købt Deep Purple - Live in China (Musik DVD) fra CDON ?
|
Til top |
|
|
PSSO Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 04:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sagen blev anmeldt til Antipiratgruppen og "piratkopien" af Deep Purple - Live in China er nu fjernet fra CDON's hjemmeside.
Jeg har returneret musik DVD'en til CDON og får pengene retur 
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
At tage DVD'en tilbage var da også det mindste de kunne gøre.
Jeg har prøvet noget lignende.
Har for nyligt købt det seneste album med Poets Of The Fall fra CDON, hvor mange af sangene simpelthen lyder som en MP3 med en bitrate på under 128 kbps. Det lyder ganske forfærdeligt, og hvad værre er, at min gamle DVD-afspiller, som bestemt ikke kan tage brændte skriver, absolut ikke vil have noget med den skive at gøre.
Kan dette mon også være en piratkopi? Jeg siger ikke det er CDON's skyld, men det er da bittert at bruge sine penge på en oirginal udgivelse, og så modtage noget i så dårlig kvalitet.
Mvh Jannik
|
Til top |
|
|