Forfatter |
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 27 September 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min AX5 reciever gik kold, og jeg sendte den over til pioneers serviceværksted powermill. Der har den nu ligget i 8 uger, og den sidste melding d.d (jeg ringer 2 gange om ugen) var at de stadig venter reservedele samt at de diskuterer fejlen med Pioneer i Japan og jeg kunne jo prøve at ringe igen engang i næste uge? Hvis (hvilket jeg tvivler på) får den i næste uge har jeg undværet den over 9 uger. Er det normal kotume hos Pioneer? for så er det da sidste gang jeg har købt et Pioneer produkt!
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 28 September 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
Min AX5 reciever gik kold, og jeg sendte den over til pioneers serviceværksted powermill. Der har den nu ligget i 8 uger, og den sidste melding d.d (jeg ringer 2 gange om ugen) var at de stadig venter reservedele samt at de diskuterer fejlen med Pioneer i Japan og jeg kunne jo prøve at ringe igen engang i næste uge?
Hvis (hvilket jeg tvivler på) får den i næste uge har jeg undværet den over 9 uger.
Er det normal kotume hos Pioneer? for så er det da sidste gang jeg har købt et Pioneer produkt!

|
|
|
Det er ikke Pioneer, men forhandleren du skal diskutere med/brokke dig over. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg venter stadig... Som det lyder pt. får jeg den muligvis i november. Det er sq lidt surt at undvære musik og film over 4 måneder.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da vildt
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
Jeg venter stadig... Som det lyder pt. får jeg den muligvis i november. Det er sq lidt surt at undvære musik og film over 4 måneder.
|
|
|
Hvor har du købt den reciever? __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
EPI68 Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
De dybeste medføelser herfra. Godt det ikke er mig det har jeg slet ikke tålmodighed til.
Hvar gammel er din AX5 reciever?
__________________ De Herligste Hilsner
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Av av av for en ventetid  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ret uholdbart - forhandleren burde dog ikke svines til. Det er jo ikke ham der har uddelegeret servicen til PowerMill. Er der problemer med lang service, burde Pioneer dog nok tage fat i det med dem.
Det eneste man måske kunne sige, var at forhandleren måske skulle overveje at stille en låner til rådighed. 8 uger holder slet ikke... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville også mene at en "låner" burde være på sin plads... 8 uger er jo oceaner af tid uden lyd i stuen  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
schumi_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 165
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Det er ret uholdbart - forhandleren burde dog ikke svines til. Det er jo ikke ham der har uddelegeret servicen til PowerMill. Er der problemer med lang service, burde Pioneer dog nok tage fat i det med dem.
Det eneste man måske kunne sige, var at forhandleren måske skulle overveje at stille en låner til rådighed. 8 uger holder slet ikke...
|
|
|
Er man ikke kunde hos forhandleren da ?? det er da forhandleren der skal varetage kundens problem med hensyn til service tiden.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
schumi_dk skrev:
Ronin skrev:
Det eneste man måske kunne sige, var at forhandleren måske skulle overveje at stille en låner til rådighed. 8 uger holder slet ikke...
|
|
|
Er man ikke kunde hos forhandleren da ?? det er da forhandleren der skal varetage kundens problem med hensyn til service tiden.
|
|
|
Jo, det er man da - det er også derfor at de burde stille en låner til rådighed. Problemet burde alt andet lige have været vendt med forhandleren for lang tid siden.
Men uanset hvad kan forhandleren stadigvæk ikke stilles til ansvar for en service der fra producentens side er uddelegeret til en helt anden person (firma). Det er nu engang ikke forhandlerens skyld at det tager så lang tid - og selvom man naturligvis er sur over ventetiden, ændrer det altså ikke på det faktum. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
schumi_dk skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
|
|
Jeg solgte engang tage, der var noget skrammel fra producenten, det var da til mig kunderne reklamerede. At jeg så kunne bevise at det ikke var min skyld, var kun godt.
Reklamer der hvor i har købt varen, så kan forretningen give aben videre.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
-jan- skrev:
Min AX5 reciever gik kold, og jeg sendte den over til pioneers serviceværksted powermill. Der har den nu ligget i 8 uger, og den sidste melding d.d (jeg ringer 2 gange om ugen) var at de stadig venter reservedele samt at de diskuterer fejlen med Pioneer i Japan og jeg kunne jo prøve at ringe igen engang i næste uge?
Hvis (hvilket jeg tvivler på) får den i næste uge har jeg undværet den over 9 uger.
Er det normal kotume hos Pioneer? for så er det da sidste gang jeg har købt et Pioneer produkt!

|
|
|
Det er ikke Pioneer, men forhandleren du skal diskutere med/brokke dig over.
|
|
|
Når det nu er forhandleren, kan jeg lige nævne det mandag d. 16/10 er 7 uger siden jeg afleverede min Musical Fidelity til reparation. De sidste 3 fredage har beskeden været "nu skal vi lige rykke for den reservedel" Er det så forhandleren eller Musical Fidelity jeg skal brokke mig til ???  __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overskriften er nok forkert. Det er jo egentlig ikke Pioneer, men powermill jeg skal være utilfreds med.
Jeg vil prøve, som Ronin foreslår, at tage kontakt til pioneer og høre deres syn på sagen.
Recieveren er købt i Tyskland, men på baggrund af pioneers internationale garanti havde jeg ikke de store bekymringer omkring dette. Det viste sig også at være korrekt, blot jeg havde den org. faktura, hvilket jeg naturligvis havde.
Jeg vender tilbage når jeg har snakket med pioneer.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
Når det nu er forhandleren, kan jeg lige nævne det mandag d. 16/10 er 7 uger siden jeg afleverede min Musical Fidelity til reparation. De sidste 3 fredage har beskeden været "nu skal vi lige rykke for den reservedel" Er det så forhandleren eller Musical Fidelity jeg skal brokke mig til ???  |
|
|
Forhandleren. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Men uanset hvad kan forhandleren stadigvæk ikke stilles til ansvar for en service der fra producentens side er uddelegeret til en helt anden person (firma). Det er nu engang ikke forhandlerens skyld at det tager så lang tid - og selvom man naturligvis er sur over ventetiden, ændrer det altså ikke på det faktum. |
|
|
Der er forskel på skyld og ansvar. Det er sådan set lige meget hvem og hvad der er skyld i fejlen og hvorfor. Det er forhandlerens ansvar at reparationen foretages inden for rimelig tid, hvadenten det er hans skyld eller ej at reparationen er forsinket. Der er ikke nogen form for "forbruger-beskyttelse" mellem leverandør og forhandler, i B2B salg gælder der helt andre regler. Forhandleren kan derfor ikke umiddelbart lovmæssigt set _kræve_ noget af en producent der er lang tid om at reparere.
At Pioneer DK ikke vil yde ekstraordinær service på et produkt de ikke har solgt, det kan jeg ikke se noget urimeligt i, og derfor synes jeg overskriften er uberettiget. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
At Pioneer DK ikke vil yde ekstraordinær service på et produkt de ikke har solgt, det kan jeg ikke se noget urimeligt i, og derfor synes jeg overskriften er uberettiget. |
|
|
Det er korrekt at overskriften var forkert formuleret, men det ændrer dog ikke på det faktum at min reciever stadig ligger og samler støv hos powermill. Jeg beder ikke om ekstraordinær service - tværtimod syntes jeg det er flot af pioneer at de yder international service, men hvis problemet/tiden udelukkende skyldes den internationale garantiordning burde pioneer gøre opmærksom på dette på deres website. Jeg burde nok have købt recieveren hos Otto TC, hvor jeg også har købt min DVD 868, samt min projektor HS-50. Jeg snupper en tudekiks, og venter videre i stilheden
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
Jeg beder ikke om ekstraordinær service - tværtimod syntes jeg det er flot af pioneer at de yder international service, men hvis problemet/tiden udelukkende skyldes den internationale garantiordning burde pioneer gøre opmærksom på dette på deres website. |
|
|
Jeg tror sådan set ikke at reparationstiden som sådan ville være anderledes hvis apparatet var købt i Danmark. Netop fordi servicen er outsourced, så behandles reparationer ens uanset hvem der betaler. Dét der ville være anderledes, ville være din mulighed for at lægge pres på forhandleren, og ikke mindst importørens velvilje overfor forhandleren i tilfælde af at der skulle ydes noget per kulance. Det tvivler jeg dog stærkt på ville være relevant i netop dette tilfælde. Dit problem er at der i princippet kan gå to måneder mere, uden at du kan gøre andet end at henvende dig til en forhandler som udover at ligge i udlandet, formentligt er lige så interesseret i at leve op til reglerne - for slet ikke at snakke om at yde ekstraordinær service - som de billigste PC-butikker her i landet.
Jeg prøver ikke at sige at hvis du havde handlet hos mig, så ville alt være guld og grønne skove, som sagt ville reparationstiden nok være den samme. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
DKsoulman skrev:
Når det nu er forhandleren, kan jeg lige nævne det mandag d. 16/10 er 7 uger siden jeg afleverede min Musical Fidelity til reparation. De sidste 3 fredage har beskeden været "nu skal vi lige rykke for den reservedel" Er det så forhandleren eller Musical Fidelity jeg skal brokke mig til ???  |
|
|
Forhandleren.
|
|
|
Og ved du hvem forhandleren er? du får ét gæt __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Der er forskel på skyld og ansvar. Det er sådan set lige meget hvem og hvad der er skyld i fejlen og hvorfor. Det er forhandlerens ansvar at reparationen foretages inden for rimelig tid, hvadenten det er hans skyld eller ej at reparationen er forsinket. Der er ikke nogen form for "forbruger-beskyttelse" mellem leverandør og forhandler, i B2B salg gælder der helt andre regler. Forhandleren kan derfor ikke umiddelbart lovmæssigt set _kræve_ noget af en producent der er lang tid om at reparere. |
|
|
Fuldstændigt korrekt - og rart at se en forhandler, der ikke fralægger sig sit ansvar
(Desværre relativt sjældent efterhånden)
Hvis der er tale om en garantireparation, kan du stille forhandleren en rimelig frist - f.eks. 14 dage. Herefter kan du forlange handlen ophævet og pengene retur. Så kan du købe nyt!
|
Til top |
|
|