Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 18:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Snyder de Kunderne ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dytten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

En lille historie om El-Giganten - om de forsøger at snyde kunderne ... Tja! Det må I selv afgøre.

Købt 1 stk. Thomson DVD-optager ( DTH 8550E ) - spurgte ved købet om den var Reg-free :?:  - JA ! Var svaret  :)
Efter  ca. 1 måned skulle denne påstand så afprøves, men Nej ! den sagde "Skiveproblemer"  :cry:

Ind i http://www.hifi4all.dk/forum for at få hjælp - efter at have ventet en uges tid uden svar - ned til El-Giganten.
De havde "aldrig" sagt at den var Reg-free, men De kunne godt hjælpe mig  :)
Jeg skulle blot indlevere maskinen til Dem så kunne De lave en "soft-ware opdatering" og det ville "kun" koste kr. 400,- --- Hmmm!
Hjem igen - tjekke http://www.hifi4all.dk/forum igen - og nu var der svar - 5-6 tryk med Fjenbetjeningen og maskinene var Reg. free ( det tog max. 1 minut ) :)

El-Giganten mener altså at 5-6 tryk med en fjernbetjening er det samme som en "soft-ware opdatering" :?:  :?:  :?:

Og Prisen .... kr. 400,- gange 60 minutter = kr. 24000,-  :!:

Det er hvad jeg vil lave for fremtiden ( hvis ellers jeg kan få Jobbet )  :D

Til top Vis dytten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dytten

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Giganten er ikke de eneste, som "snyder" folk. I det mindste har du 30 dages returret hos dem, hvis du ikke kan lide produktet, ell. whatever... Andre, som også "snyder", tilbyder ikke denne mulighed, og så vil du nok føle dig endnu mere røvrendt.

Hvorfor du ventede en hel måned på at afprøve om maskinen var region-free, undrer mig...

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

dytten skrev:

Hejsa.

En lille historie om El-Giganten - om de forsøger at snyde kunderne ... Tja! Det må I selv afgøre.

Købt 1 stk. Thomson DVD-optager ( DTH 8550E ) - spurgte ved købet om den var Reg-free :?:  - JA ! Var svaret  :)
Efter  ca. 1 måned skulle denne påstand så afprøves, men Nej ! den sagde "Skiveproblemer"  :cry:

Ind i http://www.hifi4all.dk/forum for at få hjælp - efter at have ventet en uges tid uden svar - ned til El-Giganten.
De havde "aldrig" sagt at den var Reg-free, men De kunne godt hjælpe mig  :)
Jeg skulle blot indlevere maskinen til Dem så kunne De lave en "soft-ware opdatering" og det ville "kun" koste kr. 400,- --- Hmmm!
Hjem igen - tjekke http://www.hifi4all.dk/forum igen - og nu var der svar - 5-6 tryk med Fjenbetjeningen og maskinene var Reg. free ( det tog max. 1 minut ) :)

El-Giganten mener altså at 5-6 tryk med en fjernbetjening er det samme som en "soft-ware opdatering" :?:  :?:  :?:

Og Prisen .... kr. 400,- gange 60 minutter = kr. 24000,-  :!:

Det er hvad jeg vil lave for fremtiden ( hvis ellers jeg kan få Jobbet )  :D

Prøvede nøjagtigt det samme i HiFi Klubben med min NAD S570...

Der stod på hjemmesiden at den var kodefri, fint nok... Men da jeg fandt ud af at den ikke var, ringede jeg ned og brokkede mig og sagde at der på deres hjemmeside stod at den var kodefri, nu var det tilfældigvis bare sådan, at den ikke længere var på deres hjemmeside, og ham sælgeren jeg snakkede med kunne ikke tilbyde mig andet end at tage den ind og lave den kodefri for 300,-...

Jeg gik så herind og fandt en guide hvor man så bare skulle taste noget ind i menuen, og vupti... Kodefri...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:

Hvorfor du ventede en hel måned på at afprøve om maskinen var region-free, undrer mig...

Temmelig sikkert fordi det er Region 2 film han ser flest af...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Der er ikke nogen butik der har pligt til at gøre din maskine region fri, da alle maskiner der leveres af mærkevare skal være i region 2 hvis de skal sælges i europa ellers ville producenten miste sin licens til at sælge og producere DVD. En anden sag er så at sælgeren i El-mutanten svarer ja til at den er region fri, det er formentlig sælgers uvindenhed om hvad region koder på en dvd afspiller er, der blev du snydt og bekræftet i hvorfor man ikke skal handle i El-Giganten (El-Svinet), men at de tager penge for at gøre det kan jeg ikke se noget galt i, de skulle bare ikke gøre det i dit tilfælde da sælgeren faktisk har lovet det. Lidt indviklet sag der!

Mvh.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Da_Saint skrev:

Temmelig sikkert fordi det er Region 2 film han ser flest af...

I know, men hvis reg. 1 er SÅ vigtig for nogen, at man er nødt til at brokke sig over manglen på den, og Gigantens service ift. ovenstående hér, ville man jo ikke vente en hel måned på at afprøve reg. 1 kompatibiliteten.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes