Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 04:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Dårlig/ingen service hos Laserdisken (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 06 December 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Jeg var igår ude for at købe et par dvd'er og hvad er mere nærliggende end at går en tur ind hos Laserdisken.

Den unge mand der ekspederer, skal jeg først spørge om han har tid til at løsrive sig fra computeren, herefter spørger jeg om de har nogle plader med god og "fed" lyd og i dts eller dts-es. Han roder lidt i computeren og siger at Star Wars har en fed lyd, ok jeg troede ikke Star Wars var i dts, hvilket den heller ikke var. Herefter går han over til den computer som kunder kan kigge og slår op på den liste der findes med dts film, hvorefter jeg spørger om det skal forståes således at de har alle disse film hjemme, hvortil han svarer at det har de ikke men men kan se på skærmen om de er hjemme.

Jeg spørger igen hvad han så kan anbefale med god lyd, og nu fortæller han så at han ikke kender til dts da han ikke har det derhjemme, hvad jeg så skal bruge denne oplysning til ved jeg ikke, da der findes sælgere der sælger byggekraner og heller ikke har en derhjemme, men dem forventer man jo også at de har bare den basale viden om byggekraner, det var dog ikke tilfældet her hos Laserdisken.

Alt mens at jeg stå og bliver mere og mere fustreret over den totalt manglende viden og rådgivning sidder ejeren af Laserdisken sidde mindre en 5m fra hvor vi diskuterede dette og kunne nemt følge med i samtalen, dog uden at han gjorde den mindste anstrengelse for at komme den inkompetendte medarbejdere til hjælp og hjælpe mig som kunde med denne simple forespørgsel.

Det er muligt at Laserdisken har et bredt udvalg, men at få langet de rigtige produkter over disken, det formår de ikke.

Med venlig hilsen

Jan Pedersen

Til top Vis Jan Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Pedersen

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 December 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Det altid generende selv at skulle henvende sig for at få hjælp, hvis ekspedienten tydeligvis ikke er optaget. Men derfra og så kalde det for dårlig service fordi manden ikke ved hvilke film der har "god lyd" synes jeg måske lige er i overkanten - det er ikke noget jeg vil forvente, heller ikke i Laserdisken. Vil dog sige, at de gange jeg har været i butikken, da den stadig lå i Århus, oplevede jeg at ekspedienterne var meget entusiatiske.

Du kunne jo eventuelt have forhørt dig herinde først omkring anbefalinger af film med god lyd.?

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 December 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Det kan ikke værre noget af det faste personale, de har ret godt check på tingen 

Hvilken Laserdisk afd. var det ?
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 December 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:

Det kan ikke værre noget af det faste personale, de har ret godt check på tingen

Hvilken Laserdisk afd. var det ?

Ud fra hans profil kan det vist kun være Aalborg afdelingen

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 06 December 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Dette kunne værre at han var igang med at få info fra dette forum, om hvilken DVD med den beste DTS lyd 

Ellers kan du først spøre her, og så handle i Laserdisken´s Aalborg afd.

Du er nok ikke den enste kunde der har prøvet det, lader til at Hattori Hanzo, har prøvet det

I Kbh. afd. er der ikke disse problermer, fin service, men det er lidt lang at tage 

Jan Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 December 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Når man kigger på dem der har svaret på dette indlæg, fremgår det tydeligt at de har mange indlæg bag sig, og med mine 3 indlæg er jeg jo umiddelbart lidt grøn i dette forum. Dette er dog ikke ensbetydende med at jeg ikke følger med i hvad der sker både på dette forum, men også andre. Jeg har også en god idé om hvilke film der god lyd på, men det er slet ikke det denne tråd handler om.....

Jeg havde lyst til at få et nyt indspark til en film jeg måske havde overset og gik derfor til special forretningen (Laserdisken i Aalborg) og følte at ekspedienten absolut ikke vidste noget om hverken film eller kundebetjening, og at ejeren ikke gad interessere sig for denne farce der udspillede sig lige for næsen af ham. Dette handler ikke om "man" ved hvilke nogle film der er for fede og hvilke der ikke er, men om at få noget nyt med hjem på hylden som man ikke lige havde overvejet.

Til historien høre at jeg i min fustration gik en tur i FONA, ja I læste rigtigt, i FONA og fik en betjening der var betydelig bedre af en ekspedient på ca. 60 år, der indrømmede at han ikke havde styr på alle dts filmene, men han vidste at de havde nogle stykker som han gladeligt viste mig, og, som han sagde til mig, Pirats og the Caribbean er vist meget god, både filmen, men også lyden, så den blev det i et dobbelt album for 149,-

Med venlig hilsen

Jan Pedersen

Til top Vis Jan Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Pedersen

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 07 December 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Jan Pedersen skrev:

Jeg havde lyst til at få et nyt indspark til en film jeg måske havde overset og gik derfor til special forretningen (Laserdisken i Aalborg) og følte at ekspedienten absolut ikke vidste noget om hverken film eller kundebetjening, og at ejeren ikke gad interessere sig for denne farce der udspillede sig lige for næsen af ham. Dette handler ikke om "man" ved hvilke nogle film der er for fede og hvilke der ikke er, men om at få noget nyt med hjem på hylden som man ikke lige havde overvejet.

Det var måske også sådan det burde være. Man kan jo undre sig over, at ejeren ikke henvendte sig - men måske han heller ikke vidste mere omkring emnet!??!

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Sendt: 24 December 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jan Pedersen skrev:

Det er muligt at Laserdisken har et bredt udvalg, men at få langet de rigtige produkter over disken, det formår de ikke.

Hvilket ordspil

Kan godt forstå din frustration. Det er jo lidt derfor man går i en butik fremfor køber fra en webshop - for at høre ekspedientens mening og få råd.

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 December 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Fremtiden, er det ikke at købe fra Webshop, især når det kommer til DVD/CD, på grund af prisen, selv Laserdisken har en Webshop, hvor det dog
kunne er noget at spare ved region´s 1 DVDer.

Mange gå ind i en butik, og ser på udvalget for derefter at gå hjem og bestille de samme vare i en Webshop.

Men den servicen som Laserdisken, ligger for dagen, er den sikker vej for Lasrdisken til at måtte lukke den fysike butik og blive en ren Webshop,
desværre.

Servicen må op og priser må ned, eller ville vi alle handle i en Webshop.

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 26 December 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

For mig er der efterhånden kun online-shops, når jeg handler.

Jeg er træt af uopmærksomme ekspedienter, dumsmarte bemærkninger fra dem, mangel på service og alt for høje priser.

Jeg har selv handlet en del i Laserdisken, da den lå i Århus og der ikke var ret mange andre alternativer. Nu handler jeg udelukkende online, primært hos axelmusic som både har fair priser, en kanon service, hurtig levering og en kundeservice med hurtig respons. Jeg kan se hvordan coveret ser ud, jeg kan læse mig til indholdet og jeg kan se traileren på IMDB eller en anden side. Hvis jeg får den forkerte vare, kan jeg sende den tilbage igen og få den korrekte leveret uden at det koster yderligere.

Stort set alle mine køb (uanset varetype) bliver gjort online - Så længe der er 14 dages returret, betalingen er sikret og varen er i orden så kan jeg ikke bruge en fysisk butik til en pind medmindre de vil sælge mig varen billigere.

Ang. oplevelsen i Laserdisken, mener jeg 100% at når man arbejder i en specialbutik, skal man have en vis mængde viden om det man sælger. Det har ekspedienten tydeligvis ikke haft i dette tilfælde - Han kunne ikke levere varen og man kan jo håbe at han heller ikke kan beholde sit job, hvis det fortsætter på den måde. Jeg har selv oplevet noget lignende i selvsamme forretning for et par år siden, så det er ikke et enkeltstående tilfælde.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 26 December 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Du er inde på noget rigtige VonLarsen, at når man handler i en specialbutik, som man må sige at Laserdiske er, må sælger havde mere end normal
viden, kan forstå at man ikke kan finde det i butiker som 2tal, fona, hvor sælgern lige er komme ud af handleskolen, og hvor den enste special
viden som sælger har, er at sælge så meget som mulig.

Zhooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Du er inde på noget rigtige VonLarsen, at når man handler i en specialbutik, som man må sige at Laserdiske er, må sælger havde mere end normal
viden, kan forstå at man ikke kan finde det i butiker som 2tal, fona, hvor sælgern lige er komme ud af handleskolen, og hvor den enste special
viden som sælger har, er at sælge så meget som mulig.

Vil nu lige sige at 2tal som ligger her i byen har en udemærket service og de ved da hva de snakker om :P Så det er nok ikke alle 2tal butikker der ligger inde med handelsskole elever :P

Og Hvad angår laserdisken har jeg ikke oplevet inkompetenthed fra medarbejderen. Men har desværre selv oplevet at man skal spørge om hjælp. Men hvis jeg så har bedt om hjælp har jeg også fået den fornødne viden så jeg klager kun over at man selv skal spørge dem om hjælpen :)
Til top Vis Zhooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zhooter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes