Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 21:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Tidsrøveren i Hi-fi klubben (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tommels
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 24 December 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

For ca. 14 dage siden gik jeg en tur i Hi-fi klubben, noget jeg ikke gør så tit. Jeg arbejder selv i butik og har gjort det de sidste 10 års tid. Når hi-fi klubben har åbent er jeg som regel selv på job og jeg har fået fri har hi-fi klubben lukket. Det er dog lykkedes mig 2 gange den sidste måneds tid. Første gang skulle jeg spørge på forstærker, budget 10.000 kr.
På ca. den halve time jeg havde tålmodighed til og være der, kom der ca. 3-4 kunder ind af døren. Der var 2 ekspedienter i butikken. Da der ikke var nogle ekspedienter ledige, da jeg kom ind begyndte jeg selv og ose rundt og kigge.
Den ene ekspedient snakkede i den halve time jeg var der med den samme kunde hele tiden - det var tydeligt, at de ikke kendte hinanden i forvejen. Selv spottede jeg hurtigt, at denne kunde skulle have haft et høfligt "los i røven - ud af min butik". Der var 1-2 personer i kø hele tiden ved desken. Denne mand, som lod sig betjene i den halve time eller mere - han var jo ved og blive betjent da jeg kom ind, mon han allerede havde været der længe?! Nu til sagens kerne...  Denne mand gav INGEN købssignaler, han havde INTET fokus på hvad han ville. Al tiden gik med sludder og sladder, han spurgte om HD-tv, blueray, mediecenter og for fanden en masse andet!! Ekspedienten var alt for høflig - han stod med en sand TIDSRØVER. Men, hvordan fejer man en kunde af, som alligevel ikke har 1 krone med og handle for!? Det er en kunst art... Noget ekspedienten ikke kunne, så havde han gjort det!
Anden side af samme sag og mine tanker efterfølgende, var nok noget i retning af :
Hvem er denne tidsrøver? Kunne han også finde på og blive holdende i krydset når der bliver grønt?, trække et nyt nummer når det bliver hans tur istedet for og træde til?. Hvorfor har han ingen situationsfornemmelse?! Hvordan vil han være det bekendt?! Kan han ikke se, at folk står i kø og venter LÆNGE, mens han får opdateret sin viden - kunne han ikke købe et blad istedet!!!
Resultatet var, at denne mand selvfølgelig ikke købte noget - det gjorde jeg heller ikke, for jeg fik aldrig fat i en ekspedient.
Ca. 14 dage efter skulle jeg derned, for og indlevere min DVD til rep og historien gentog sig, men denne gang en anden mand! Det er for meget, mit liv er for kort til og gå i hi-fi klubben!! og ideen med lige og fise ind forbi i frokostpausen og få klaret en lille ting, er droppet på forhånd!! Jeg gider ikke stå i kø hele min frokostpause, mens Egon spørgetrold får opdateret sin viden, som han ikke skal bruge til noget alligevel på blueray!!
Er jeg super emsig og alt for forvent eller er det et typisk hifi klub fænomen???
Til top Vis tommels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tommels
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 24 December 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Der er vel besværlige kunder i alle butikker. Men jeg gir dig ret i at man som ekspedient kan "affeje" disse kunder på en pæn måde, hvilket de ekspedienter du har mødt åbenbart ikke magter. Men hvis man ikke "kan finde ud af det" så syntes jeg også medarbejderen har gjort det rigtige selvom det er spild af tid. Hellere en glad tidsrøver fremfor en tidsrøver som går hjem med en fornemmelse af at ekspdienterne ikke gad "hjælpe" ham.

Alle kunder skal have den samme service, også de besværlige.

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 24 December 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Du er super emsig og jeg undrer mig sgu godt nok over hvilken butik du er ansat i, det må være en med monopol status med den indtilling til kundepleje du har . Har du hørt ordsproget om at "man ligge kigger" og så stiller man måske et par spørgsmål og falder i snak med sælgeren, tja det sker jo ikke for dig, men sig mig lige er der nu indført købetvang ?  

Og god jul iøvrigt



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 24 December 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hej der...

Du er ikke spor emsig...

Du har blot været udsat for en ordenlig omgang af det som bliver mere og mere udbredt..       Nemlig en gang "mig-verden".. det er, desværre, en tendens der er eskaleret de seneste år rundt om i Vort lille kongerige....

Folk som mener det er ok at stoppe op for at snakke midt på gangen i Bilka, folk som vil ind i et tog før de andre er stået af.... bare lidt af den slags mennesker som er på vej frem i vort samfund..

Men nok om sure opstød, der er jo også dem som holder tilbage i trafikken, eller hjælper gamle fru Jensen op af trappen med købmandsvarene, og længe leve dem......

Ellers rigtig god jul, og husk at tænke på hinanden derude....

 



__________________
Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
Til top Vis sivertsmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sivertsmed
 
tommels
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 24 December 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Egentlig var dette jo aldrig ment, som et angreb på Hifi-klubben - sitationen kan forekomme hvor som helst. Men, måske lige netop i en hifi shop eller en computerforretning er der en milliard ting og spørge om.
Det er vel op til den enkelte kunde, selv og vurderer om det er iorden og lægge en sælger i benlås en times tid, når man i forvejen er klar over man ikke skal købe noget som helst, mens andre kunder står i kø i urimelig tid med sedlerne i hånden.
Til top Vis tommels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tommels
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1886
Sendt: 24 December 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at flække af grin.

Det folk altid brokker sig over ved hifi klubben er netop at de ikke bruger nok tid på kunder og kun er ude på at sælge også afsted med kunden igen.

Dette viser netop det modsatte.

 

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
Rees
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 24 December 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes egentligt der er to sider til den her sag, for nogle gange er det ikke den mest åbentlyse køber der har pengene.

Jeg kan jo bruge mig selv som eksempel. Jeg var i hifiklubben for at høre et sæt B&W 804S. Det er 3/4 år siden og på det tidspunkt var jeg ikke mere end 17, og lignede måske ikke en med penge til sådan et sæt højtalere. Så jeg fik kun lov at høre et nummer på dem. Og det er jo heller ikke ligefrem noget det er specielt godt .... ?

Men ja det er rigtigt at det er irriterende når nogen der ikke har tænkt sig at købe noget bare står og spilder andres tid. Det har jeg heldigvis ikke været udsat for selv.



__________________
Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
Mit Setup:   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
Til top Vis Rees's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rees
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1886
Sendt: 24 December 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

PS. GOD JUL . . .
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
tommels
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 24 December 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig må man bruge tid på kunder, falde i snak osv... Men, al ting har sin tid og andre gange ikke...
"sivertsmed" har ramt hovedet på sømmet, velkommen til min og alle andres "mig- verden"
Til top Vis tommels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tommels
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 24 December 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

God jul ..

I betragtning af de har returret, så køb dog tingene hvis du ikke er dødusikker. Har du ikke tid til at handle i frokostpausen, så er det næsten dit eget problem. Hvis du kom ind i butikken og skulle købe en masse, så er det vel dejlig at få den halve time du kritiserer andre for. Jeg kan sagtens forstille en halvtime uden eksedition ikke er sjovt, og den enkelte ekspedient er sikkert ligeglad med din oplevelse. Jeg kommer ikke selv i klubben og gider hverken deres eksedienter eller deres direkte til dig koncept som blot er blevet mere slatten med årene. Så jeg spilder ikke tiden der.

Hvis jeg endelig skal bruge noget fra dem....høretelefoner eller andre nødvendigheder, så venter jeg da hvis det ikke kan vente. Jeg skulle bruge et diagram og nogle pærer til en ældre Denon forstærker. Da jeg fik at vide at jeg kunne betale forud i en butik og efterfølgende hente efter nogle dage i samme butik, så valgte jeg med GLÆDE at betale porto og postopkrævning. I min verden slipper jeg for stress, højt blodtryk og evig beklagelser over en hifi-klub som nok er værre end både Fona og Fredgård....de skilter trods alt ikke med de er branchens bedste. Det var mere reelt hvis de hed "Hifi-skurken". Så ville jeg ikke være så pokkers utilfreds med deres usmaglig markedsføring.

Lidt brok skal der være. Tror det handler om at undgå at komme i de situationer som skaber utilfredsheden. Køb hos nogle andre eller gå et "Anger managment" kursus.

Smil og god jul

Mvh

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
tommels
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 24 December 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Ha ha, "anger management" - den var god :0)

Ved godt jeg smed lidt en bombe med mit indlæg...

Jeg har alt mulig forståelse for og bruge meget tid på en kunde - læs "en kunde". Men disse mennesker jeg her omtaler er ikke kunder - ihvertfald ikke på dette besøg. Tidsrøveren kommer ikke tilbage den nærmeste tid og køber blueray, mediecenter og/eller HD-TV - det tror jeg simpelthen ikke på. Det som jeg tror på er, at hans bus går om en time og hvad gør man så den time!! Man beslaglægger hifi-klubben og laver noget der minder om et gidseldrama.... Det er ikke ekspedientens opgave og kalde ham en tidsrøver og smide ham ud - men en af os andre kunder kunne jo godt komme med en bemærkning!? eller tør vi ikke?
Hvis sælgeren var dygtig havde han "fejet ham af", som en anden skrev tidligere, men gjort det på en sådan måde at tidsrøveren ikke havde følt sig dårligt behandlet.
Til top Vis tommels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tommels
 
NADali
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 434
Sendt: 24 December 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Hvad var der mon sket, hvis du havde givet verbalt udtryk for, at du stod med 10000 kugler i lommen til en ny amp.? Hvordan ville ekspedienten og mod-kunden mon have reageret? Hvor tit mon netop disse ekspedienter ser folk komme ned og bare kigge på grejet?

For et års tid siden var jeg i Audioart og skulle kun have SD-fødder. Ud af "ekspedienten" kom sætninger som: "Kom ind sæt dig ned og fortæl mig om dine højtalere!" og "Er du glad for dem?" osv. Det tog mig nok 1½ time, at gøre mit køb. Men jeg var nogle SD-fødder og en dejlig samtale og oplevelse rigere. Lur mig om jeg ikke besøger Audioart næste gang jeg skal skifte grej i hvert fald i første omgang bare for se hvad de har på hylderne først.

Kan I have en glædelig jul drenge

Til top Vis NADali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NADali
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 24 December 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:

For et års tid siden var jeg i Audioart og skulle kun have SD-fødder. Ud af "ekspedienten" kom sætninger som: "Kom ind sæt dig ned og fortæl mig om dine højtalere!" og "Er du glad for dem?" osv. Det tog mig nok 1½ time, at gøre mit køb. Men jeg var nogle SD-fødder og en dejlig samtale og oplevelse rigere. Lur mig om jeg ikke besøger Audioart næste gang jeg skal skifte grej i hvert fald i første omgang bare for se hvad de har på hylderne først.

Kan I have en glædelig jul drenge

Heldigvis findes der sådanne shops, det er dem jeg foretrækker at handle i . Lydspecialisten i Århus har noget af det samme - lad os bare kalde det kundepleje



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1886
Sendt: 24 December 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:

Hvad var der mon sket, hvis du havde givet verbalt udtryk for, at du stod med 10000 kugler i lommen til en ny amp.? Hvordan ville ekspedienten og mod-kunden mon have reageret? Hvor tit mon netop disse ekspedienter ser folk komme ned og bare kigge på grejet?

For et års tid siden var jeg i Audioart og skulle kun have SD-fødder. Ud af "ekspedienten" kom sætninger som: "Kom ind sæt dig ned og fortæl mig om dine højtalere!" og "Er du glad for dem?" osv. Det tog mig nok 1½ time, at gøre mit køb. Men jeg var nogle SD-fødder og en dejlig samtale og oplevelse rigere. Lur mig om jeg ikke besøger Audioart næste gang jeg skal skifte grej i hvert fald i første omgang bare for se hvad de har på hylderne først.

Kan I have en glædelig jul drenge

Ja lige netop du har en god pointe. Derfor jeg stort set altid køber hos hifi klubben (den på europaplads) Kender dem så godt efterhånden at det er min fortrukne forhandler af hifi.

Sidst jeg var forbi blev jeg spurgt: Hej Sonny, hvordan går det?
Og for ikke så længe siden modtog jeg en mail. hvor i at han lige ville fortælle at de nye Cerwin Vega forstærker var kommet. Bare fordi han vidste det var intresant for mig at vide.

Det er sku service på højt plan.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 24 December 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Jeg kender det åhh så godt .. især i hifiklubben .. det er fint nok at få en hyggelig sludder med ekspedienten, meeen der må være grænser. Og hvis hifiklubben absolut vil bruge tid på disse mennesker (som jeg nok syntes de bør) så må de indse at de nok må få sig nogle flere medarbejdere.

Jeg handler kun i hifi klubben efter aftale, gider ikke vade butikken igennem 200 gange før jeg kan få betjening.

Hvad blev der af: "Hvad kan jeg hjælpe med?"

og GOD JUL


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 24 December 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Slap af mayn - du kunne da bare lige have sagt "Ahrøm, undskyld, kunne jeg som står med 10 kilo der brænder i lommen snart komme til?" eller lignende. Det' jul, det' cool... Chill out 

Og glædelig jul til alle!

(hvor er nissesmileyen?)


__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 24 December 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:
Slap af mayn - du kunne da bare lige have sagt "Ahrøm, undskyld, kunne jeg som står med 10 kilo der brænder i lommen snart komme til?" eller lignende. Det' jul, det' cool... Chill out 

Og glædelig jul til alle!

(hvor er nissesmileyen?)

 

 

Hvis man har penge som brænder i lommen og ellers er rigtig velforvarret, så går man IKKE i "klubben"

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 24 December 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
 

Hvis man har penge som brænder i lommen og ellers er rigtig velforvarret, så går man IKKE i "klubben"



Hver sin smag - har personligt købt en del der (primært højtt. da de er de eneste der forhandler B&W), men har skam også købt en del udenfor HFK's vægge


__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 24 December 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Man skal have god tid når man handler i hifi-klubben, jeg har da også oplevet at gå der fra med uforette sag. Tror problemet ligger i at folk har for mange penge som de ikke ved hvad de skal bruge til, så går de i hifi-klubben og skal have sig et nyt anlæg uden egentlig at vide hvad det er de vil have :) Men man smider ikke bare en potentiel kunde på porten, det kan man ikke - det er ikke service.
Jeg har selv arbejdet i butik og kender da også problematikken ved osere, det er lidt en hårfin grænse. Selv den største "spørge jørgen" kan vise sig at komme igen ugen efter og lægge gode penge i butikken :)
Før jeg handler grej plejer jeg at have gjort mit forarbejde grundigt nok til at jeg bare kan nøjes med en lytte...


Men God Jul!


__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 24 December 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:
rattanhuset skrev:
 

Hvis man har penge som brænder i lommen og ellers er rigtig velforvarret, så går man IKKE i "klubben"



Hver sin smag - har personligt købt en del der (primært højtt. da de er de eneste der forhandler B&W), men har skam også købt en del udenfor HFK's vægge

 

Det som jeg mente var såmæn bare, at hvis man har penge (sådan ville jeg selv have det hvis det var) så ville jeg ikke bare tage "den nemme løsning" og smutte ned og lægge dem dér nødvendigvis... så ville jeg tage "ud i byen" og kigge.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 

Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes