Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 01:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Digitalo.de - nej tak! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Khan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Bare en lille advarsel til folk der overvejer at købe hos Digitalo.de - følgende er et copy/paste af den mail jeg lige har sendt til European Consumer Centre (en slags europæisk ombudsmand):

"Hi there,

I have been told that you are the person(s) to contact, in the event of trouble with German stores/shops - apologies if this is not the case.

To cut a long story short:

On the 16th of November, 2006, I took delivery of a Toshiba 32WL66 Z LCD television, from www.digitalo.de, at a price of just under 800 Euros. The money was paid cash-on-delivery. Immediately upon turning the television on, I noticed it emitted a loud buzzing noise. This was, of course, unacceptable, so I contacted Digitalo, who told me they would pick up the set shortly. 3 days later, the TV was picked up by courier, and shipped back to Germany.

A few days later, I contacted Digitalo, who told me that it could take "several weeks" for the TV to be repaired, as they could not simply exchange it, but had to have Toshiba repair it. I was not interested in waiting this long, and as Digitalo could not/refused to simply send me a new one, I asked for my money back, under the 14 days return policy. This was perfectly alright with Digitalo - all I had to do was to provide them with my banking details, and they would transfer the money as quickly as possible. I e-mailed Digitalo with the relevant information, and expected my money back within a week or so.

This was on the 4th of December, 2006.

Since then, I have e-mailed Digitalo (at service@digitalo.de) 4 times (last time was a week ago), and phoned them 4 times as well. Each time, I am presented with a new employee, who keeps telling me that they do not understand why the money hasn't been transfered to me yet, and that they will "get back to me" - something which is yet to happen. This is, naturally, not a satisfactory situation for me to be in, as I do not have a television, nor the money to buy one, as Digitalo refuses to send me the money. As recently as today, I spoke with "Schneider" at the Digitalo service-phone, who solemnly promised me that he would ask their bookkeeper where my money was, and then e-mail me back TODAY. Needless to say, I have not heard anything from Digitalo, and seeing as it is now nearly 8'o clock, probably won't. <>

I am getting rather desperate, as 800 Euros is a lot of money for a student, and I fail to see what I can do to get Digitalo to pay up.

What do you recommend I do to get my money back?

Hope to hear from you soon.

Regards,

XXX XXX, Denmark"

2 timer efter at jeg havde skrevet til Digitalo at jeg havde klaget, SÅ fik de fingeren ud, og sendte mig en kreditnota. Pisnelliker.

Mvh

Khan

Til top Vis Khan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Khan

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Det lyder ikke godt jeg er ved at købe et surround system fra dem, MEN VÆLGER INGEN DIREKTE BANKOVERFØRSEL.

Jeg har dog problemer med at finde informationer om LGs garanti. Jeg vil poste om det i en ny tråd.

Har du ellers fået feedback omkring din handel? Meget rart at høre før jeg måske foretager mig noget.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Du burde have forhørt dig om international garanti så det ikke skal sendes til tyskland. Jeg er ved at finde ud af det omkring LG. De ser ud til at dække så det ikke skal sendes til Tyskland for reparation. Meget vigtigt når man køber i udlandet, og helst aldrig bankoverførsel. Det er bare mig der lidt forsigtig .

Martin Lauritze
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

jeg bestilte et fladskærms tv fra dem og fik det rimelig hurtigt men skærmen var smadret! de var hurtige til at komme og hente det! men så stoppede den gode service, det var umuligt at få et ordentligt svar og hvergang jeg skrev til dem gik der 2 dage før de svarede på mail, da jeg krævede en forklaring på hvorfor jeg intet hvade hørt og nu stod uden fjernsyn 1 måned efter købet fik jeg dette svar: " jamen jeg kan se vi har sendt fjernsynet til dig for en måned siden er du sikker på du ikke har fået det,? måske har en af naboerne taget det"  så kammede det over for mig og jeg krævede straks mine penge tilbage, efter 1 måned og utallige men nytteløse opkald fik jeg mine penge tilbage !
Til top Vis Martin Lauritze's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin Lauritze

peterfc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2006
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Bestilte den 4 December også en Toshiba 32WL66z LCD hos digitalo og betalte med Bankoverførsel. Den kunne de ikke 'finde' og jeg bestilte så cash on delivery som kom meget hurtigt. Men de 'fandt' først min bankoverførsel da jeg pussede min Bank på sagen som gav mig bevis. Derefer kunne de finde pengene og lovede at sende dem tilbage. Det er nu en måned siden og jeg har stadigt ikke fået pengene. Bør jeg også begynde at truede dem. Nu har jeg så fået det yderligere problem at min LCD brummer en del og jeg overvejer at returnere den, men jeg ved ikke om digitalo vil betale omkostningerne ved forsendelse og hvor lang tid jeg kan forvente. Ved Khan eller andre noget om det? I hvertilfælde vil jeg aldrig betale med bankoverførsel mere og nok kun købe produkter med en EU garanti. Nedenfor er en lille del af min (mis)kommunikation med digitalo:

From: info@digitalo.de [mailto:info@digitalo.de]
Sent: Monday, January 15, 2007 8:08 AM
To: XXXXXXXXXXXXX.dk
Subject: Re: FW: Your Application at Digitalo

Dear customer, The refund of your payment is already being processed. We would like to ask you for some more patience. Thank you for your understanding! We are looking forward to hearing from you soon! Best regards, team-digitalo.de

Original Message      

processed by Tobit InfoCenter 

Subject: 

FW: Your Application at Digitalo (13-Jan-2007 13:26)

From:    

XXXXXXXXXXXX.dk

To:      

info@digitalo.de

Dear Digitalo, It is now more than two weeks since you confirmed that you had found my missing money and I have still not received it. Could you please transfer the amount of Euro 856,90 to my account as soon as possible. Thank you in advance. Kind regards, Peter

Til top Vis peterfc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterfc

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Ærgeligt Ærgeligt peterfc, håber det går i orden.

Jeg hverken laver bankoverførsel eller køber noget uden at kende garantien på produktet 100%. Jeg ringede tidligere til LG idag men har endnu ikke løst garantiproblemet. Digitalo ser ikke ud til at vide noget som helst om det, de skriver bare at det sikkert ikke er noget jeg skal bekymre mig om.

Jeg har dog sendt en mail til LG her til aften, så kan jeg modsat en opringning få reglerne sort på hvidt så jeg kan fremvise det ved senere problemer, hvis der skulle opstå nogen.

Om du selv skal betale forsendelse ved jeg ikke endnu men jeg har netop sendt en mail til Digitalo hvor jeg spørger om hvem der skal betale for forsendelse/reparation hvis der skulle ske noget indenfor garantiperioden. Jeg vender tilbage en af dagene.

Khan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Bare lige for at understrege - jeg lavede IKKE direkte bankoverførsel (det er IMO pænt dumt...), og jeg HAVDE forhørt mig om Europa-garanti (det tilbyder Toshiba overhovedet ikke). Problemet er at Digitalo ikke kunne nosse sig sammen til at sende mine penge tilbage, som jeg havde betalt ved leveringen. Har fået dem nu, men det tog næsten halvanden måned = på ingen måde godt nok.

Khan

Til top Vis Khan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Khan

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Køb indenrigs drenge.....støt en god sag

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

peterfc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Er begyndt at tvivle på at Digitalo vil returnere mine penge, må nok begynde at true med bål og brand, hvis ikke jeg får dem i denne uge.

Sent: Friday, February 02, 2007 4:38 PM
To: XXXXl.dk
Subject: Re-2: your customer no 3459XX

Dear XX, We regret the delay in processing your refund. We will forward your request to our accountancy department and will make sure that your payment is refunded immediately.Thank you for your patience! We are looking forward to hearing from you soon! Best regards,
Silke Morkel, team-digitalo.de

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg har taget chancen og bestilt en surround reciever til 2850 kr. De har trukket pengene men jeg har intet fået at vide om forsendelse endnu. Så nu venter jeg bare.....

Årsagen til at jeg alligevel foretog handlen hos dem er at beløbet ikke udgør hele min formue. Digitalo virker umidelbart heller ikke som et fupfirma. Derudover skal man også se hvor mange utilfredse kunder der er i forhold til hvor mange de betjener.

Det skal også nævnes at den Onkyo reciever jeg har købt (Onkyo 604E) koster fra 4400 kr. herhjemme, så ca. 1500 kr. er rigtig meget at spare procentmæssigt i forhold til prisen herhjemme.

For så vidt angår støtten til danske forhandler så kan det også gå galt herhjemme så det ser jeg ikke som en afgørende faktor. Globaliseringen er i fuld gang og det må forhandlerne indse.

Stadigvæk er det ikke acceptabelt at de anvender så meget tid på at løse de problemer der opstår. Peterfc, jeg synes du skal til at anvende hårdere ord for det ligner noget med 1 måned eller mere før du får noget fra dem og det er ikke acceptabelt.

Men jeg håber alle får det de skal have.

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Har lige fået en mail fra Digitalo. De skriver at de sendte recieveren i fredags, så jeg har lige et par spørgsmål:

Burde den være kommet nu?

Hvis jeg ikke har været hjemme da den kom hvor i verden er den så? Problemmet er at man ikke kan komme ind i min opgang og ligge en seddel om hvor den kan hentes så jeg ved ikke hvad jeg gør idet jeg ikke kan være hjemme hele døgnet.

Håber nogen kan hjælpe.

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Min mistanke var velbegrundet. Jeg troede først det var postdanmark der ville levere men anede at det måske var et andet firma. De har anvendt UPS som to gange om formiddagen har været forbi min opgang.

Efter en mail har jeg fået oplyst at pakken er hos UPS, så nu skal jeg ud og hente recieveren.

Min karakter for Digitalos service er 9 ud af 10 point. Mailrespons har været lynhurtig (ofte under 15 minuter) og der har ellers ikke været nogen problemer.

De får ikke det sidste point fordi:

1) de er så uvidende om garantien på produkterne der sendes til f.eks. Danmark. Det kan ofte være svært hvis jeg skal hente hjælp på tysk.

2) De oplyser ikke hvornår pakken sendes eller med hvem, samt ej heller noget track & trace nummer. Alle disse informationer modtages dog hurtigt hvis man mailer dem.

Men indtil videre er jeg tilfreds......lad os se om pakken er hel!

peterfc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Digitalo vil gerne sælge og leverer hurtigt ved salg. Men derudover er der ikke meget godt at sige om dem. De ville ikke slippe mine penge som de nu har haft i 2 måneder. Hvis jeg ikke får dem i næste uge vil jeg anmelde dem til forbruger nævnet / politiet i Tyskland. Se nedenstående:

Sent: Friday, February 09, 2007 2:46 PM
To: XX@email.dk
Subject: Re-4: your customer no 34XXX

Dear Mr,
Thank you for your mail. According to our accountancy department, the refund is being processed already and should arrive on your account by the end of next week. We are looking forward to hearing from you soon! Best regards, Silke Morkel team-digitalo.de

Original Message      

Subject: 

RE: Re-2: your customer no 34xx (09-Feb-2007 13:08)

From:    

xxx@email.dk

To:      

info@digitalo.de

Dear Digitalo,
I will have to say that my patience is now wearing thin. For two months you have had my money in your bank account without returning it to me. It is over one 6 weeks since you found the money in your account, but only after I had launched a bank investigation where Dresner Bank provided evidence that you have had the money all the time. I begin to doubt that you will ever return my money. Consequently if you dont provided me with immediate evidence that you have transferred the amount to my account I will have to contact the relevant German and EU authorities (consumer protection agencies, police) to get them to take action against you.

peterfc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Har nu skrevet til Forbruger centeret i Tyskland, men Digitalo siger igen igen at jeg vil få pengene i næste uge. Ved ikke om en politi-anmeldelse vil hjælpe.

Sent: Friday, February 16, 2007 10:11 AM
To: XXX.dk
Subject: Re: FW: Problems with Digitalo GmbH - a company from Hessen

Dear Mr XXX

Thank you for your mail.

According to our accountancy department, the refund is already being processed. The money should arrive on your account by the end of next week.

We would like to apologise again for the inconvenience!

We are looking forward to hearing from you soon! Best regards, Silke Morkel, team-digitalo.de

Original Message      

Subject: 

FW: Problems with Digitalo GmbH - a company from Hessen (16-Feb-2007 9:32)

From:    

XXX.dk

To:      

info@digitalo.de

To Digitalo,

After more than 2 month of holding MY money I have lost patience with you. Im now seeking advice from consumer protection agencies at EU, German and Hessen (see below) level. I have no confidence that you will ever return the funds and may contact the police if you do not show evidence to the contrary.

From: XXX.dk]
Sent: Friday, February 16, 2007 9:24 AM
To: 'vzh@verbraucher.de'
Subject: Problems with Digitalo GmbH - a company from Hessen

Dear Verbraucherzentrale Hessen,

I have been advised to contact you in case of problems with companies located the state of Hessen. The company in question is: Digitalo GmbH, Otto-Hahn-Straße 12, Gewerbegebiet Ost 2, 35510, Butzbach, on online shop claiming to deliver all over Europe.

On 5 December 2006 I transferred the amount of € 856,90 to Digitalos Account number: DE58 5008 0000 0093 5487 00 in Dresdner Bank, 1, Juergen-ponto Platz 60301 Frankfurt am Main, to pay for a TV that I had ordered online. The money reached that account on 7 December 2006, which Digitalo has subsequently acknowledged (see mail below). However they first claimed that the funds had not been transferred, and it was only after I had launched a costly bank investigation involving Dresdner Bank that they admitted that they had received the money. Digitalo promised return the € 856,90, but now, more than two months after having transferred the funds, they have still not returned them. I have made numerous inquiries but they also say that either the payment is being process or that I will get the payment next week. I begin to doubt whether the company has any intention of ever returning what they acknowledge is my money. If that is the case, it is of course outright theft. I would like to have your advice on how to proceed. Should I launch a criminal case for theft and if so which police department should I contact?

Looking forward to hearing from you,

Yours sincerely,

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Hej peterfc

Udmærket hvis du kan fortsætte med tilbagemelding om, hvad du gør så andre kan få gavn af din erfaring når de selv står med den samme problemstilling. Held og lykke med sagen.

peterfc
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Så ser det endeligt ud som om jeg får mine penge, men jeg vil dog se dem før jeg tror det. Har brugt alt for lang tid på digitalo til at jeg nogensinde gider handle der igen...

From: a.civan@digitalo.de [mailto:a.civan@digitalo.de]
Sent: Tuesday, March 13, 2007 1:09 PM
To: XXX@email.dk
Subject: Re: Fw: Re-3: FW: Problems with Digitalo GmbH - a company from Hessen

Dear Mr.
your money has been transfered today. We apologize another time for delay. In addition to the problems I have already told you, the transfer could not be booked automatically as usual, unfortunately a manuel transfer was necessary. Such procedures always take more time.

Best regards,

Andrea Civan a.civan@digitalo.de 

Subject: 

RE: Re-2: FW: Problems with Digitalo GmbH - a company from Hessen (09-Mrz-2007 9:07)

From:    

xxx@email.dk

To:      

info@digitalo.de

Dear Digitalo,

Another week has past and you have still not paid back my money. How many times will you continue to say you will get your money next week? How credible and trustworthy is that? Is the fact that you have stolen my money and will never return them? I sincerely hope not, but I am considering launching a criminal procedure against you as you have repeatedly lied to my and not paid me back. Please prove me wrong.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes