Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 21:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Diskrimination i B&O butik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt lige den her på jp.dk : http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4249776/ 

Hvad kan man så lære af det??? Ikke at falde uden for "kassen" af standard B&O købere såsom overlæger, direktører og andre højtlønnede danskere.......eller måske bare at lade kjolen hænge hjemme i klædeskabet når man skal på indkøb??? Personligt syntes jeg måske ikke at det ville være så fedt at rende rundt i kjole, men jeg fatter heller ikke hvorfor sælgeren diskrimerer ham. Han skader jo ingen, og hans penge er vel lige så gode som alle andres???

Et par billeder af manden/damen med hans setup : http://www.jp.dk/indland/artikel:aiid=4249776:img=1/ 

http://www.jp.dk/indland/artikel:aiid=4249776:img=0/

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Det er da en interressant sag, som nok har givet anledning til en del overvejelser i Struer. Selvom det er butikkens indehaver der har nogle tåbelige fordomme, er det B&O der bliver nævnt flere gange i artiklen og også i dit indlæg. B&O får altså dårlig omtale, selvom de har givet manden en undskyldning. B&O stiller store krav til butikker og værksteder når det gælder indretning og omsætning, men hvordan mon de ser på denne form for kundebetjening ? 
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

En studentermedhjælp ville engang have hjælp af ejeren til at smide en bums ud af galleri Asbæk, men det blev ikke til noget - Heerup fik selvfølgelig lov til at ose alt det han lystede
Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Her er et indslag fra set & sket om ham:

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=339809&am p;r=9

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

1: Hvad skal manden/damen egenlig med en B&O-gramsephon? Han/hun ser jo ud til at eje og besidde alt i forvejen. Kan man overhovedet köbe en sådan én i en B&O-butik?

2: Spis nu bröd til! Hvor meget skal man egenlig kunne tåle af (u)almindelige, men absolut ikke normale synsindtryk. Kunne man forestille sig, at han/hun var trans derhjemme, og måske også på pölle-bar i week-enden, og derefter måske tänkte lidt på sine medmennesker, når han/hun valgte at köbe ind kun ifört fuldskäg og prikket balkjole!

3: Fy til B&O-manden, man skal väre söd!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Har aldrig påstået at være politisk korrekt, og er af den holdning at hvis en butik ikke vil have bestemte slags kunder i deres butik, så skal de ha lov til at nægte dem adgang.

hvis en butik prøver at skabe et bestemt image, skal folk der kan skræmme deres kunder væk selvfølgelig kunne bedes om at smutte.

iøvrigt ser jeg mænd der klæder sig i kvindetøj som en fetich som andre folk absolut ikke skal tvinges til at se på, han ku sku ha klædt sig normalt.

hvorfor skal butiks ansatte tvinges til at stå model for andres lyster ?

Har tidligere været i en fona hvor vi jævnligt havde en kunde, der lugtede så ulækkert at jeg nægtede at sælge ham noget, jeg fik en skideballe af chefen da min opførsel kunne tolkes som racisme, hvor langt ude er man så ? manden stillede sig altid 10 cm fra en, og både ånde og kropslugt var af en anden verden.

ligeledes skal pølsetyskere der render rundt med bar vom (fedt ord) sku heller ikke have lov til at bevæge sig ind i butikker, før de har taget deres hvide t-shirt på. hverken nederdel, kjole eller noget andet, jeg gider sku ikke se på det.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:
Har aldrig påstået at være politisk korrekt, og er af den holdning at hvis en butik ikke vil have bestemte slags kunder i deres butik, så skal de ha lov til at nægte dem adgang.

Det har de ikke iflg. loven.

Mightyfish skrev:
hvis en butik prøver at skabe et bestemt image, skal folk der kan skræmme deres kunder væk selvfølgelig kunne bedes om at smutte.

Har du set tv2-indslaget der linkes til længere oppe i tråden? Jeg synes nu ikke at han virker særlig skræmmende.

Mightyfish skrev:
iøvrigt ser jeg mænd der klæder sig i kvindetøj som en fetich som andre folk absolut ikke skal tvinges til at se på, han ku sku ha klædt sig normalt.

Der er heldigvis meget stor forskel på hvordan folk går klædt i et moderne samfund. Hvorfor mener du at det lige er dig der skal bestemme hvad der er normalt / acceptabelt.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:
Har tidligere været i en fona hvor vi jævnligt havde en kunde, der lugtede så ulækkert at jeg nægtede at sælge ham noget,
jeg fik en skideballe af chefen da min opførsel kunne tolkes som racisme, hvor langt ude er man så ? manden stillede sig altid 10 cm fra en, og både
ånde og kropslugt var af en anden verden.ligeledes skal pølsetyskere der render rundt med bar vom (fedt ord) sku heller ikke have lov til at
bevæge sig ind i butikker, før de har taget deres hvide t-shirt på. hverken nederdel, kjole eller noget andet, jeg gider sku ikke se på det.

Jeg gider heller ikke have med patienter at gøre der lugter eller ser mærkelige ud...

Tag dig sammen, mand
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:
En studentermedhjælp ville engang have hjælp af ejeren til at smide en bums ud af galleri Asbæk, men det blev ikke til noget - Heerup fik selvfølgelig lov til at ose alt det han lystede

LOL ja for pokker! Den var god.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Den mand gør jo ingen ting. Helt ærligt.

Jeg kunne forstå B&O manden hvis han havde nægtet en økse-morder adgang. Men herre gud, en mand i dame tøj. Hvad kan der ske ved det?

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Han ligner da efter mine begreber en typisk B&O kunde: God smag, selvtillid, charme og lækkert hår samt naturligvis for mange penge på lommen

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Næh; der kan da ikke ske noget ved det; han/hun begynder vel ikke at bage på een!

Og så er det 10-4 med trans´er; vi "normale" må da bare rette ind, ikk?

Og folk med bar røv, det er jo næsten mode!

Moderne samfund? Jeg synes at normaliteten har trange kår; nåh, jeg arbejder ikke i en B&O-biks!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Og så er det 10-4 med trans´er; vi "normale" må da bare rette ind, ikk?

Der er vel ingen der beder dig om at rette ind. Du må gå i det tøj du vil, og det må han også. Det kaldes tolerance eller respekt for andre mennesker.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Tænk at hedde Torben Tina Shuldt.Næsten lige så tjekket som Monrad & Rislund's 'Herbert Marianne Andersen' Spøg til side.......Artiklen er endnu et søm til B&O's ligkiste.Jeg ville ikke selv drømme om at entrere en B&O forretning.Jeg har INTET at gøre blandt de alt for højrøvede og selvfede-føj for H......!!Og lyden er en joke
Det er utroligt at han er B&O forhandler.Fabrikken har sagt undskyld,men ikke forretningens indehaver........

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har arbejdet i et konditori hvor chefen smed en sindsforvirret ilde-lugtende bums ud. Jeg tror alle gæsterne var min chef meget taknemmelig.

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Diskrimination kan simpelt hen ikke accepteres. Og jeg synes da ham Kjole Ole ser meget rar ud. I Skotland er kjoler også højeste mode hos mænd... 

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Hvad skete der med normaliteten?

Hvorfor har så mange et "for mig lidt underligt sexualliv"?

Skal det udstilles på "alfarvej"?

Jeg ved godt at det er helt almindeligt i det "moderne samfund", men er det normalt?

Og misforstå mig ikke, jeg har stor respekt for andre mennesker, såfremt de behandler voksne, børn, dyr og naturen, som de selv vil behandles. Mit spørgsmål gik mere på, om man af hensyn til sine medmennesker, skal lægge bare en lile smule bånd på sig selv, og sine lyster?

Og fred være med Torben-Tina; han/hun skal jo også være her. Iøvrigt kender jeg (sporadisk) en "trans" (det hedder vist noget andet?), han hedder Charlotte og er lesbisk, æd den!  (Næh; jeg forstår det heller ikke!)

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

MaltheK; det er altså en nederdel, men lad det nu ligge!

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

MaltheK; det er altså en nederdel, men lad det nu ligge!

F.Christians skrev:

Hvad skete der med normaliteten?

Hvorfor har så mange et "for mig lidt underligt sexualliv"?

Skal det udstilles på "alfarvej"?

Jeg ved godt at det er helt almindeligt i det "moderne samfund", men er det normalt?

Og misforstå mig ikke, jeg har stor respekt for andre mennesker, såfremt de behandler voksne, børn, dyr og naturen, som de selv vil behandles. Mit spørgsmål gik mere på, om man af hensyn til sine medmennesker, skal lægge bare en lile smule bånd på sig selv, og sine lyster?

Og fred være med Torben-Tina; han/hun skal jo også være her. Iøvrigt kender jeg (sporadisk) en "trans" (det hedder vist noget andet?), han hedder Charlotte og er lesbisk, æd den!  (Næh; jeg forstår det heller ikke!)

Det undrer mig lidt at du blander seksualitet og lyster ind sagen. Det eneste Kjole-Ole har gjort er at forsøge at købe noget i en B&O butik iført en kjole. Det fortæller da ikke en dyt om hans seksuelle preferencer?

I øvrigt må du gerne fortælle hvad "normalt" er?

Kjole-Ole føler sig helt sikkert meget normal når han går rundt i en kjole - det unormale er i mine øjne omgivelsernes reaktion.

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes