Forfatter |
|
Mofo68 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Nu da Hifihuset rigtig kom i kridthuset for en meget omtalt salgsannonce,den omhandlende "Klubben sag  "..Faldt jeg over denne annonce fra selvsamme "Klubben"...Når jeg læser den,kommer jeg frem til at "Klubben's" plasma skærme er væsentlig bedre end..CITAT: Glem alt om de grumsede plasma-tv, som hænger og udstiller deres egen elendighed i elektronik-varehusene - det her er den ægte HD-ready vare! ....Ja..De skriver ikke Bilka,Føtex,elgiganten osv osv..Men det er vel det man mener eller hur  ...Komentarer????
PS...Dette er ikke for at hælde benzin på bålet,men ret skal sgu være ret...Klubben er ikke et hak bedre selv, når det handler om markedsføring!!!
http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/plasma_tv/samsun g_ps42c96hd_plasma-skaerm_sort.htm
|
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalde andet grumset og elendigt. og så præsentere sit eget ÆGTE HD-Ready, dog med opløsning 1024X768.. (hvilket er den opløsning ALLE plasmaer der er værd at købe nu om dage minimum skal have) altså velkommen til den ÆGTE HD-Ready oplevelse der ligenetop opfylder minimumskravene  det er SÆLGERSNAK  suk suk suk
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja... HFK er meget seriøse, og lysår foran ALLE andre    __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Ja... HFK er meget seriøse, og lysår foran ALLE andre    |
|
|
Kan specielt huske den gang de begyndte at handle med B&O, sjovt at se sælgere prøve at sælge noget de få måneder for inden sikkert har svinet til - men så er verdenen jo, "man har et standpunkt til man tager et andet"  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Honestly, Who cares...? __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
Mofo68 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Honestly, Who cares...?  |
|
|
Ja,egentlig  ...Men var også kun ment som et "Statement" ikke andet..Bare for at fortælle,at sådan er det altså i branchen,ikke kun hifihuset!! __________________
Venligst -=Mofo=-
|
Til top |
|
|
jacob steen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke nogen nyhed at Hi-Fi butikker sviner hinanden til. Det har de gjort i mange mange år.
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske vi lige skal spise lidt brød til forargelsen?  Med hensyn til den meget omtalte annonce jeg lavede i HifiHuset, så var og er kernen i annoncen en opfordring til at folk bryder med vanens magt. Det var ikke, gentager ikke, for at rakke ned på Kluibbens sortiment, det er blot blevet opfattet således. Så hentydningen til at man som genoprejst hifi-mand "er lige ved" at gå i Klubben eller søge i Den Blå Avis, er mere ud fra en konstatering af at sådan gjorde og gør mange (ureflekteret?) - vanens magt. Jeg vil ikke kommentere på HFKs annonce for skærme, den taler jo for sig selv og har ikke noget med min annoce at gøre. Jeg vil dog generelt sige, at der idag tales og skrives et noget mere pågående sprog end for 10-15 år siden i annoncer. Men jeg kan da osse lige tage med, at eksempelvis denne tråds ophavsmand ikke er ubekendt med et råt sprog, idet han selv bruger en avatar med ordene "Shut da f... up" - er det specielt pænt sprog? Med ønske om en fredelig samtid derude i samfundet!
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke bare alle forretninger efterhånden prøver at sælge så meget, at de kommer til at lyde dumme ?
Jeg synes ikke man kan plukke 2 eller 3 ud, jeg synes efterhånden alle gør det.
Nogle gør det så mere smart end andre, f.eks ved at skrive at deres 125 Watt effektforstærkere yder de første 40 Watt i ren kl. a. hvor det faktisk ikke er muligt.
Kigger man på effektopgivelser, findes der næppe nogle der er troværdige.
309 Watt i 8 ohm og 410 watt i 4 ohm, bliver hurtigt til 200 Watt i 8 ohm og 400 Watt i 4 ohm - en REN fordobling af effekten 
Salg er efterhånden en kamp og der bruges alle midler - der kommer så bare nogle sjove historier ud af det. 
|
Til top |
|
|
Mofo68 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Måske vi lige skal spise lidt brød til forargelsen? Med hensyn til den meget omtalte annonce jeg lavede i HifiHuset, så var og er kernen i annoncen en opfordring til at folk bryder med vanens magt. Det var ikke, gentager ikke, for at rakke ned på Kluibbens sortiment, det er blot blevet opfattet således. Så hentydningen til at man som genoprejst hifi-mand "er lige ved" at gå i Klubben eller søge i Den Blå Avis, er mere ud fra en konstatering af at sådan gjorde og gør mange (ureflekteret?) - vanens magt.Jeg vil ikke kommentere på HFKs annonce for skærme, den taler jo for sig selv og har ikke noget med min annoce at gøre.Jeg vil dog generelt sige, at der idag tales og skrives et noget mere pågående sprog end for 10-15 år siden i annoncer. Men jeg kan da osse lige tage med, at eksempelvis denne tråds ophavsmand ikke er ubekendt med et råt sprog, idet han selv bruger en avatar med ordene "Shut da f... up" - er det specielt pænt sprog?Med ønske om en fredelig samtid derude i samfundet!
|
|
|
Avatar hermed skiftet  ...Ved ikke om folk derude misser min point med tråden  ...men der var en del brugere af dette forum der var meget forarget over din såkaldte "Klubben" udtagelse,vil bare frem til at branchen bruger alle mulige salgstrick for at sælge deres produkter,ikke kun Hifihuset..Kan så forstå at det ikke var din mening at rakke klubben ned,fred med det,man kan tolke det som man vil..Kunne bare ikke rigtig forstå hvorfor lige hifihuset skulle have nogle over ører'ne,når det åbentbart er meget normalt i branchen,at føre sådan en salgspolitik..Bare mine 25 øre..Peace out,and Shut tha f...up __________________
Venligst -=Mofo=-
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Mon ikke bare alle forretninger efterhånden prøver at sælge så meget, at de kommer til at lyde dumme ?
Nogle gør det så mere smart end andre, f.eks ved at skrive at deres 125 Watt effektforstærkere yder de første 40 Watt i ren kl. a. hvor det faktisk ikke er muligt.
309 Watt i 8 ohm og 410 watt i 4 ohm, bliver hurtigt til 200 Watt i 8 ohm og 400 Watt i 4 ohm - en REN fordobling af effekten 
Salg er efterhånden en kamp og der bruges alle midler - der kommer så bare nogle sjove historier ud af det.  |
|
|
... Uening! NAD, Sunfire etc., er da glimrende eksempler på at der rent faktisk bliver skrevet MINDRE effekt på produktet end det egentligt yder. __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan desværre ikke mere tro på hvad HI-FI Klubben skrive, de skrev en gange at et billige anlæge var HIGH-END og der er mange andre
historie, der er i dag ingen forskel om den hedde HI-FI Klubben eller Fona man få samme service og deres anonner er ens, gad vide og de få de
samme sælger fra samme sted og få lavet deres anonners samme sted ?
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Man kan desværre ikke mere tro på hvad HI-FI Klubben skrive, de skrev en gange at et billige anlæge var HIGH-END og der er mange andre historie, der er i dag ingen forskel om den hedde HI-FI Klubben eller Fona man få samme service og deres anonner er ens, gad vide og de få de samme sælger fra samme sted og få lavet deres anonners samme sted ? |
|
|
Det ved du jo godt at det ikke passer, så hvorfor køre den længere ud end nødvendigt...
|
Til top |
|
|
Mofo68 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Man kan desværre ikke mere tro på hvad HI-FI Klubben skrive, de skrev en gange at et billige anlæge var HIGH-END og der er mange andre
historie, der er i dag ingen forskel om den hedde HI-FI Klubben eller Fona man få samme service og deres anonner er ens, gad vide og de få de
samme sælger fra samme sted og få lavet deres anonners samme sted ? |
|
|
Meningen med tråden var ikke et angreb på hifiklubben..Såre simpelt kun at alle i branchen,finder på alle mulige og finurlige salgsmetoder for at fremme deres salgstal...Og dette er åbentbart også mod kollegaer og forhandlere!!..Så er den røv vel baberet __________________
Venligst -=Mofo=-
|
Til top |
|
|
jacob steen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ender det næsten altid med. Der er nogle der elsker at hade Hi-Fi Klubben.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
heltny skrev:
Salg er efterhånden en kamp og der bruges alle midler - der kommer så bare nogle sjove historier ud af det. 
|
|
|
... Uening!
NAD, Sunfire etc., er da glimrende eksempler på at der rent faktisk bliver skrevet MINDRE effekt på produktet end det egentligt yder.
|
|
|
ja? Min hjemmegjorte klasse D effekt yder 400w/4 ohm 210w/8 ohm. Grunden til de lyver med hvor mange der er kan være fordoblingen af effekt ved halvering af impedans, hvilket vil tyde på en veldimensioneret forstærker. Dog mener jeg at min NAD receiver der er opgivet til 6x100w, alle kanaler i drift er opgivet til 2x130w i stereo. Det er til gengæld heller ikke helt usandsynligt at strømforsyningen kan følge bedre med når den kun skal føde 2 kanaler. I min verden er det lidt mere suspect at opgive for lidt effekt. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Man kan desværre ikke mere tro på hvad HI-FI Klubben skrive, de skrev en gange at et billige anlæge var HIGH-END og der er mange andre historie, der er i dag ingen forskel om den hedde HI-FI Klubben eller Fona man få samme service og deres anonner er ens, gad vide og de få de samme sælger fra samme sted og få lavet deres anonners samme sted ? |
|
|
jamen, hvilken butik går du I. Kan se du kommer fra kbh, så jeg gætter på en af dem. Jeg har ikke de bedste erfaringer med servicen på åboulevarden, men omvendt har de også ret travlt. De tager sig dog den tid man skal bruge. De mindre butikker, der synes jeg ikke der er noget i vejen med servicen, dog er jeg stødt ind i enkelte personer jeg prøver at undgå. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Mofo68 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
dog er jeg stødt ind i enkelte personer jeg prøver at undgå |
|
|
Og hvem har ikke mødt dem,altså dem man helst undgår __________________
Venligst -=Mofo=-
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
heltny skrev:
|
|
|
... Uening!
NAD, Sunfire etc., er da glimrende eksempler på at der rent faktisk bliver skrevet MINDRE effekt på produktet end det egentligt yder.
|
|
|
Sunfire anfører i manualen til den oprindelige 300W forstærker
300 watt kontinuerligt, per kanal, begge kanaler drevet i 8 ohm fra 20Hz til 20kHz med ikke over 0,5% thd.
"Power at clipping, minimum" og så 300W i 8ohm, 600W i 4ohm osv osv (kontinuerligt I.H.F. test signal)
Der er således tale om minimumsopgivelser og tilhørende betingelser hvilket er regulært nok.
Hvis man skulle opgive den reelle effekt i en højttalerbelastnig (reaktiv belastning) er det jo både effekt, frekvensgang og forvrængning der påvirkes, og tillige afhængigt at den valgte højttaler så det er fornuftigt nok at opgive den garanterede effekt under standardiserede betingelser, så kan man altid diskutere om betingelsene er de rigtige eller ej
|
Til top |
|
|