Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 21:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Problemer med at kontakte forhandler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu gennem et stykke tid, forgæves forsøgt at fange en forhandler, men der er ikke lykkes på trods af flere mails, telefonopkald samt en personlig besked sendt herfra  

Edit: indlæg ændret

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Da mit ovenstående - nu redigeret - nødråb ikke kunne hjælpe, så har jeg nu besluttet at finde alternative forhandlere hvor det er muligt. Dette koster nu den tidligere efterlyste forhandler en omsætning på et pænt 5-cifret beløb, ja måske endda 6-cifret.

Utroligt at f.eks. mail, sendt hhv. 29. februar, 22. marts samt 1. juni, kan forblive ubesvaret...

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på at den mailadresse du har sendt til, er den korrekte?

Hvis du har lavet en lille stavefejl i adressen, er det ikke sikkert at din mail kommer retur, men fanges i en speciel mailbox designet til at modtage mails med stavefejl (funktionen catchrest, som mange webhoteller bruger).

Hvis 'skraldemails' ikke læses, men blot hober sig op, kan du sende 100 mails mere, med stavefejl i adressen, uden at få svar.

Din stavefejl skal ligge før @, for at mailen bliver modtaget af den særlige 'skraldekonto'.

EDIT: Når du heller ikke får svar på PM herinde fra, tyder det på at det er en forhandler der er lukket ned.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

110% sikker.

Jeg har tidligere været i kontakt med forhandleren via denne mailadresse (og handlet), og det er selvsamme mailadresse firmaet oplyser fra sin hjemmeside i dag. Men der reageres heller ikke på telefonopkald eller afsendt private besked (selvom vedkommende har været logget på).  

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Spencer skrev:

110% sikker.

Jeg har tidligere været i kontakt med forhandleren via denne mailadresse (og handlet), og det er selvsamme mailadresse firmaet oplyser fra sin hjemmeside i dag. Men der reageres heller ikke på telefonopkald eller afsendt private besked (selvom vedkommende har været logget på).  

Suspekt.

Det virker ikke som om det er en forhandler, der vil sælge noget mere.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Juni 2008 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

det er ellers underligt, at han så har 5 aktive annoncer på tilbudsavisen og ingen andre indikationer af andet end en ferie.

Chr. R: kan du se om dine PB er læst ?
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Juni 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Chr. R: kan du se om dine PB er læst ?

Jo beskeden er lige blevet læst. Det var ikke tilfældet da jeg skrev indlæg nr. 2 (kl. 9.25). Men der er ikke kommet noget svar

k2OS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

Det lyder som det firma en af mine kammerater 'lige' har købt et tv hos.. han betalte i  butikken på en mandag og fik at vide at det ville komme 'ca onsdag'. Nu er der gået en måned, og tv'et er ikke leveret, og forhandleren svarer ikke længere på mail eller telefonbeskeder, og en besked på hjemmesiden siger, at man nu skal kontakte dem og aftale tid for besøg (det er en demo-butik).

Jeg nævner ingen navne - min kammerat har været så large at give forhandleren til d. 4. til at få leveret det betalte tv, men han kommer nok til at skulle sidde ude foran på trappen og vente på at der måske dukker nogen op. Utroligt, at man i 2008 stadig finder folk med den slags forretningsmoral.
Til top Vis k2OS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k2OS Besøg k2OS's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

k2OS skrev:
Det lyder som det firma en af mine kammerater 'lige' har købt et tv hos.. han betalte i  butikken på en mandag og fik at vide at det ville komme 'ca onsdag'. Nu er der gået en måned, og tv'et er ikke leveret, og forhandleren svarer ikke længere på mail eller telefonbeskeder, og en besked på hjemmesiden siger, at man nu skal kontakte dem og aftale tid for besøg (det er en demo-butik).

Jeg nævner ingen navne - min kammerat har været så large at give forhandleren til d. 4. til at få leveret det betalte tv, men han kommer nok til at skulle sidde ude foran på trappen og vente på at der måske dukker nogen op. Utroligt, at man i 2008 stadig finder folk med den slags forretningsmoral.

Jeg går ud fra, at vi efter d. 4. juli vil få oplyst hvilken forretning det drejer sig om??

Mvh.
Niels
Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
k2OS skrev:

Jeg går ud fra, at vi efter d. 4. juli vil få oplyst hvilken forretning det drejer sig om??

Mvh.
Niels

søg på forum!

Et hint: søg på k2OS's brugernavn.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Juni 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Forhandler wannabees, der foragter deres kunder, er der desværre i overflod af.
Misbrug af e-mærket er et tidligt tegn på foragt og ligegyldighed.

Hvad der skal til for at komme forrest i køen af kreditorer, må man selv forsøge at gætte sig til.
Læner man sig tilbage og venter, kommer man bagerst i køen.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Suspekt.

Jeg kan nu læse at jeg ikke er den eneste der ikke kan få kontakt til "min" forhandler. Desuden er Hificable ikke længere at finde blandt annoncørene her på HIFI4ALL. Er der nogen der har fingeren på pulsen og kan komme med en afklaring

Synd at opleve, at en så god forhandler nu smadre sit ellers gode omdømme  

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 02:46 | IP-adresse registreret  

jeg har aldrig handlet der, men hvor er det sørgeligt at der stadig er sådanne steder på nettet, hvilket sikkert ikke kan undgåes - det er bare så ærgerligt hver gang der er en "sag" af den ene eller anden art. Både for den som ønsker at købe et produkt,men så sandelig også for de som godt kan finde ud af at føre en ordentlig forretning. Det er sikkert ikke alle som vil være med til noget lign, men jeg har selv lige lavet en super aftale med en "forretning" synes jeg selv... jeg har sørget for at vedkommende sender den "dims" som jeg vil købe, og så får han penge når jeg har modtaget, det er sg da service og så er man sikker på at intet kan gå galt. hvem hvad og hvor kan være ligemeget, men det synes jeg bestemt er service. Men derudover, så kan jeg anbefale at folk handler pr.efterkrav mår de handler online, det har jeg gjort flere gange og så bliver man ikke "røvrendt" på forskellig vis.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Spencer skrev:
Suspekt.

Jeg kan nu læse at jeg ikke er den eneste der ikke kan få kontakt til "min" forhandler. Desuden er Hificable ikke længere at finde blandt annoncørene her på HIFI4ALL. Er der nogen der har fingeren på pulsen og kan komme med en afklaring

Synd at opleve, at en så god forhandler nu smadre sit ellers gode omdømme  

Ejk - det er jo Holmbye, som var en af de helt store flammer i debatten, med at forsvare forhandlerne overfor forbrugerne.

Hvis han ikke dukker ud af busken, devalueres de indlæg han har skrevet da kraftigt i værdi.

EDIT: Med de værdinormer som Holmbye tidligere har lagt for dagen, tyder det lidt i retning af noget sygdom, eller andet alvorligt.
Vi må da bestemt håbe at det ordner sig.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

ærgerligt, jeg har kun haft gode erfaringer med at handle hos hificable, hvis der kommer en eller anden årsag er jeg da ikke bleg for at handle der igen.

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

k2OS skrev:

Ikke for at være bagklog, men efter AlfaView skandalen skal man godt nok have is i r**en for at betale forud for et tv. 

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

k2OS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
k2OS skrev:

Mvh.
Niels

karvia.dk (som en anden bruger skrev - søg på mit brugernavn).. og karvia har netop indgivet begæring om konkurs.. men min mavefornemmelse siger mig, at det ikke er noget der er kommet som en overraskelse for nogen i det firma - telefonen har som sagt været meget sporadisk besat det sidste lange stykke tid med bortforklaringer om, at man afventede at få ny leverandør - de sidste 2-3 uger inden konkursen virkede telefonen ikke engang.
Jeg er edderspændt rasende på Daniel, og det er ikke engang mine penge der er tabt..

PS: søger man på Daniel Grønbek på nettet, skulle man efter sigende kunne finde referencer til at han skulle have været under behandling i Kontant, men jeg kan ikke lige finde noget. Fik dog at vide af en kammerat, at han vist lavede nogenlune samme manøvre med enuvia for nogen år siden (shop.enuvia.eu), og kigger på man på den hjemmesie, peger den på karvia.eu. Hvor mange hjemmesider har han brug for til at skrabe penge sammen?
Til top Vis k2OS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k2OS Besøg k2OS's Websted

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Men derudover, så kan jeg anbefale at folk handler pr.efterkrav mår de handler online, det har jeg gjort flere gange og så bliver man ikke "røvrendt" på forskellig vis.

Men Post Danmark gør hvad de kan for at "aflive" efterkravsordningen. Jeg kan f.eks. ikke sende pakker på efterkrav mere, fordi jeg ikke er erhvervskunde. Desuden er efterkrav heller ikke så praktisk for dem der bor langt fra posthuset - efterkravspakker bliver jo ikke bragt ud længere...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Hej denne tråd må jeg da vist kommentere.

Der skrives længere oppe om en "sag", vi har da vist endnu aldrig været indblandet i en "sag" !!! uddyb gerne...

Vi kan af og til være svære at træffe men aldrig når vi har modtaget betaling for noget. Vi må indrømme at vi opprioriterer direkte salg via vores netshop. dvs. at alle ordrer der bliver afgivet på ting vi har på lager bliver øjeblikkeligt ekspederet.

Kommer der så forspørgsler på ting vi ikke har hjemme kommer de i 2. række.

Helt nede i 3. række kommer forspørgsler på ting vi slet ikke forhandler, her er vi helt skyldige. (og er det ikke her vi har "mistet" et 6 cifret beløb?) vi har ihvertfald ikke modtaget mails der gav udtryk for interesse i køb af ting vi fører som vi så ikke har reageret på)

Men jeg vil understrege at vi altid har tilbudt vores kunder alt (også ud over det rimelige) for at de ikke skulle gå herfra utilfredse efter eller under en handel.

Ovenståene er måske en smule kontroversielt men idet at vi modtager usandsynligt mange mails har vi ganske simpelt hen ikke mulighed for at svare samtlige, vi vælger derfor de mails der ligner noget vi kan arbejde med. Dvs. forspørglser på køb eller demo af produkter vi kan levere.

Et manglende svar er altså vores største "forbrydelse" og det der kaldes en "sag". Det beklager vi naturligvis men der er altså på ingen måde tale om manglende svar til en kunde der er midt i en handel. Vi handler stadig på livet løs men prioriterer engang imellem lidt af nød.

De sidste 4 uger har vi været endnu sværere at få fat i end normalt grundet ferie

Mvh

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juli 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Velkommen tilbage til overflade.

Nu er jeg ikke den eneste der har opgivet at få kontakt til Hificable, og efter at have læst ovenstående indlæg, så ændre det ikke meget på mit syn på forhandleren. Jeg ved hvad der blev skrevet i mine mails og hvad vi tidligere har talt om, og kan således stadigvæk ikke forstå at der ikke kom et svar. Så lang tid tager det ikke at skrive bare et kortfattet svar!

Sjovt nok kan man finde denne tekst hos netop Hificable:

"Vi strækker os langt for at det skal være en god oplevelse at handle med os, oplever du noget du ikke er tilfreds med så tøv ikke med at lade os det vide så vi kan sørge for at du bliver tilfreds.

Har du noget du mangler som du ikke finder i vores web-shop, så skriv til os under kontakt os, vi kan skaffe det meste."

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes