Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Anbefalesesværdige tyske netbutikker...! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DrNo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Hej Hej

Når der nu er så meget snak om at handle i tyske netbutikker, vil jeg lige dele ud af mine erfaringer indtil videre.

www.netonnet.de
Her bestilte jeg en dvd afspiler, sony DVP-NS730P codefree i begyndelsen af januar. Pengene blev betalt forud via bankoverførsel overført. God service, engelsk talende personale. Eneste minus er deres leveringstider på deres hjemmeside. De stemmer ikke helt overens med det lovede. Da jeg bestilte stod der er den kunne levers pr. 3 januar, hvilket ikke blev overholdt helt. Dog fik jeg at vide ret hurtigt (inden pengene var overført) at der var en leveringstid på ca. 2 uger, så det må siges at være acceptabelt.  omkring d. 20 januar ankom afspilleren.  Pris inkl. levering 225 euro.

www.buyandbehappy.de
Ikke så meget hifi handel her, men bestilte brauns nye topmodel barbermaskine 8595. Blev leveret med UPS ca. en uge efter bestilling. Betalingen var efterkrav, så ingen risici her. Pris inkl. levering 193,- euro.

www.hifiregler.de
Har indtil videre bestilt et Panasonic TX-36pd30 inkl. bord og kun oplevet fin service af engelsktalende personale. Har sågar fået et snail-mail brev med ordrebekræftigelse. Eneste minus er leveringstiden....... Ved endnu ikke hvornår det kommer, men håber på her engang i feburar.  Betaling kommer også til at foregå igennem bankoverførsel, men først når jeg får besked om at det er på lager hos dem. Pris inkl. lev. 2450 euro. Det kan findes billiger men vil hellere betale ca. 1300,- mere og så handle ved en forhandler som jeg føler er troværdig.
Fortsættelse følger når der er nyt i sagen og de forhåbentlig får mit endelige "godkendt" stempel.

Mvh
/DrNo

Til top Vis DrNo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DrNo

DrNo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Lige en lille opfølgning på ovenstående indlæg.
Jeg modtog i går en mail fra hifiregler at de nu havde TV'et på lager og at de derfor ville bede mig overføre betalingen til deres konto og at de ville sende det til mig så snart at pengene er modtaget. Dvs. om en lille uges tid skulle der gerne stå et lækkert Panny TX-36pd30 i stuen. - En absolut værdig erstatning af mit nuværende 9 år gamle 21"" prosonic fra bilka

Skriver selvfølgelig lige når det engang er ankommet og installeret

Desuden ser jeg flere og flere indlæg der drejer sig om kunder der er blevet snydt af tyske-internet butikker og har problemer med at få deres penge igen.  Her vil jeg lige give mit besyv med omkring hvordan min fremgangsmåde var:
Først af alt: Brug en af de tyske pris-søgningsmaskiner til at finde det ønskede produkt, f.eks. www.idealo.de.
Find herefter det ønskede produkt og klik på "info" siden for samtlige butikker. Her har brugere givet deres erfaringer med køb hos dem pågældene butik og givet den fra 1-5 stjerner. Hvis man eks. finder www.digitalo.de (som jeg ved der er nogen herinde der har haft problemer med) derinde, ses det hurtigt at den butik har haft MANGE utilfredse kunder og det var i hvert tilfælde nok til at jeg ikke ville røre dem med en ildtang!

En anden god fremgangsmåde (som jeg har benyttet mig af i forbindelse med køb af tv):

Efter at have surfet rundt på nettet i lange tider for at beslutte mig for, hvor tv'et skulle købes, stødte jeg ind i denne side: www.trustedshops.de
Det virker som om det er en troværdig side støttet af EU, som er lavet for at samle en oversigt over troværdige netbutikker.  Den har samlet  i alt  ca. 800,- butikker der handler med stort set alt mellem himmel og jord. Det absolut fedeste ved denne organisation, er at hvis en netbutik bliver verificeret af denne side, kører de med "money-back guarantee" -også ved forudbetaling, eks. via bankoverførsel!!!! Det vil altså sige at, hvis man laver forudbetaling hos en butik, der har mærket "Trusted e-shop" og ikke modtager varen, har mulighed for at klage og hvis ikke der findes en løsning med butikken, refunderer denne organisation alle pengene! Der er dog en øvre grænse på 2500 €
Siden findes også på engelsk, så det skulle da være til at finde ud af.
Jeg skal ikke kunne sige om man virkelig får pengene igen uden problemer, da jeg endnu ikke har været udsat for at være blevet snydt, men i mine øjne virker det som en seriøs og troværdig side.

Det var herigennem jeg fandt www.hifiregler.de, som har virket utrolig profesionelle i deres korespondance med mig.

Nå, men det var lige mine vise ord i forbindelse med handel af varer fra Tyskland.

Desuden har jeg lige en anden mening jeg gerne lige vil ud med:
I forbindelse med valget af TV, var jeg selvfølgelig ude i diverse danske butikker for at se på forskellige tv modeller. I denne forbindelse slog jeg selvfølgelig hovedet forbi KT-radio i Odense, da de har Panny'en stående.  Efter at have tjekket tv'et godt og grundigt ud, tager jeg mig lige en snak med en rigtig flink sælger, da der ingen prisskilt var sat på.  Vi står og snakker frem og tilbage omkring TV'et samt om det eks. var plasma man skulle købe osv. osv Da han så nævner at prisen på tv'et er 33000,- kunne jeg ikke dy mig for at fortælle at man altså kan få det i Tyskland til omkring 16500,- altså halv pris.
Så synes jeg altså at det er lidt frækt at stå og prøve og bilde mig ind at det er pga. moms forskellen osv. osv!

Jo, det er en forskel på 9 % i momsen og jo, det er en net-butik og ikke en "rigtig" forretning, hvor man kan gå ind og få vejledning osv.  Og jo, de har da sikkert flere udgifter til løninger, administration osv, men 50%????? Det er da lidt for vildt.
Så er det mere rimeligt at en dansk netbutik, tager 25 kilo for det, inklusive bord og forsendelse. Men her taler vi altså stadig om en netbutik, ligesom den tyske. Kan det virkelig passe at deres udgifter/indkøbspriser er ca. 8000 - 9000 dyrere end de tyske??

Jeg ville rigtig, rigtig gerne handle dansk, men så længe der er SÅ mange penge at spare og jeg ved hvad jeg vil have, ligger jeg altså mine penge i Tyskland!

Mvh.
/DrNo

DrNo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Ja, så er TV'et kommet. Det er dog en blandet fornøjelse. Ikke at der er noget galt med fjernsynet, nærmere den jeg bor sammen med. Læs evt. mere i en anden tråd!

hifreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Hmm det er noget med at du ikke kan bestille online ved hifiregler.de. Har du sendt en fax til dem med bestillingen eller har du ringet derned ?

Til top Vis hifreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifreak

DrNo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Jo, du henter bare et skema hos dem, udfylder det og så kan du evt. skanne det ind og maile det derned.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

DrNo skrev:

Hej Hej

Når der nu er så meget snak om at handle i tyske netbutikker, vil jeg lige dele ud af mine erfaringer indtil videre.

www.netonnet.de
Her bestilte jeg en dvd afspiler, sony DVP-NS730P codefree i begyndelsen af januar. Pengene blev betalt forud via bankoverførsel overført. God service, engelsk talende personale. Eneste minus er deres leveringstider på deres hjemmeside. De stemmer ikke helt overens med det lovede. Da jeg bestilte stod der er den kunne levers pr. 3 januar, hvilket ikke blev overholdt helt. Dog fik jeg at vide ret hurtigt (inden pengene var overført) at der var en leveringstid på ca. 2 uger, så det må siges at være acceptabelt.  omkring d. 20 januar ankom afspilleren.  Pris inkl. levering 225 euro.

www.buyandbehappy.de
Ikke så meget hifi handel her, men bestilte brauns nye topmodel barbermaskine 8595. Blev leveret med UPS ca. en uge efter bestilling. Betalingen var efterkrav, så ingen risici her. Pris inkl. levering 193,- euro.

www.hifiregler.de
Har indtil videre bestilt et Panasonic TX-36pd30 inkl. bord og kun oplevet fin service af engelsktalende personale. Har sågar fået et snail-mail brev med ordrebekræftigelse. Eneste minus er leveringstiden....... Ved endnu ikke hvornår det kommer, men håber på her engang i feburar.  Betaling kommer også til at foregå igennem bankoverførsel, men først når jeg får besked om at det er på lager hos dem. Pris inkl. lev. 2450 euro. Det kan findes billiger men vil hellere betale ca. 1300,- mere og så handle ved en forhandler som jeg føler er troværdig.
Fortsættelse følger når der er nyt i sagen og de forhåbentlig får mit endelige "godkendt" stempel.

Mvh
/DrNo

så er det bare hvorfor har du ikke købt det i dk , ret sikker på du kunne få det til samme pris her i dk .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

DrNo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2004 kl. 03:21 | IP-adresse registreret  

Det eneste man da kan få her i dk til samme pris er da vist dvd'en...... eller 300 dyrere og ikke kodefri. Panny'en har jeg hørt at man kan få til 23,5 kilo og her i kt-radio i odense står det til 33 k! Barbermaskinen koster efter mit vidende ca 2300,- her i dk? Og du siger der ikke er penge sparet? 

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 06:57 | IP-adresse registreret  

DrNo skrev:

Det eneste man da kan få her i dk til samme pris er da vist dvd'en...... eller 300 dyrere og ikke kodefri. Panny'en har jeg hørt at man kan få til 23,5 kilo og her i kt-radio i odense står det til 33 k! Barbermaskinen koster efter mit vidende ca 2300,- her i dk? Og du siger der ikke er penge sparet? 

trykker du på de rigtig knapper får du det også til den pris .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

TDHDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 April 2004 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Her lige min seneste handel i Tyskland. Jeg har lige købt et Panasonic VDR-M30 DVD camcorder i Tyskland til den nette pris af 5640,- incl. forsendelse, bank gebyr for at overføre penge til butikken osv. (dvs. min slutpris for kameraet).

Denne pris skal holdes op mod at den absolut billigste pris i Danmark er 7998,- købt over nettet ved NB Radio, dvs. en besparelse på 2358,-. I 2Tal, Fona & Merlin skulle de have op til et par tusinde mere for kameraet.

Jeg købte kameraet ved et firma i Hannover (Triton IVH GmbH Hifi Tv Video) over deres internet butik som hedder Top-Angebote.de. Denne fandt jeg på preisvergleich.de.

Top-Angebote.de er certificeret www.trustedshops.de butik. Da jeg havde afgivet min bestilling på kameraet blev jeg ledt videre til trustedshops hjemmeside, hvor blev ledt igennem en brugerregistrering. Efterfølgende blev handlen mellem Top-Angebote.de og undertegnede registreret og jeg fik et ref. nummer på handlen (en slags forsikringspolice nummer), samt en vejledning i hvordan jeg skulle forholde mig i tilfælde af problemer som manglende levering, mangelfuld vare eller problemer iøvrigt. Min handel med Top-Angebote.de var forsikret  igennem www.trustedshops.de med det fulde beløb, dvs. hvis jeg ikke fik varen eller lign. var jeg garanteret mine penge tilbage (udbetalt af www.trustedshops.de).

Selve handlen forløb 100% gnidningsløst. Jeg bestilte varen og i feltet besked til butikken bad jeg dem konfirmere at varen var på lager. De bekræftede i løbet af få timer. Så overførte jeg penge til dem og 3 dage efter bekræftede de modtagelsen af min betaling. 4 dage efter havde jeg kameraet.

Jeg kan varmt anbefale www.top-angebote.de i Hannover (meget venlige og professionelle) og min oplevelse af www.trustedshops.de var også meget positiv.

Lige til slut (ikke fordi vi hele tiden skal jokke på Shopman) så er Shopmans pris for kameraet 6796,- ved forudbetaling og (hold godt fast) hele 11091,- ved efterkrav. Dvs. ved forudbetaling er Shopman 1156,- dyrere end hvis man selv gider søge prissøgemaskinerne igennem i ca ½ time.

Til top Vis TDHDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TDHDK

Sinan_Tamer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Maj 2004 kl. 04:05 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
trykker du på de rigtig knapper får du det også til den pris.

Hej Jensen.

Jeg ville blive meget glad, hvis du kunne være behjælpelig med, at finde dette tv til så billig en pris her i dk.
Til top Vis Sinan_Tamer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sinan_Tamer

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

16000 hos shopman
Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

incl. levering
Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

TDHDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan få det for 16000 hos Shopman,kan du finde det billigere ved at søge på prismaskinerne i Tyskland selv. Shopmans gebyr sparer du. Det eneste du får for pengene ved at handle igennem Shopman er at de har søgt på de tyske prismaskiner og formidlet handlen mod et  gebyr (som køber betaler ikke sælger). Dvs. du betaler den reele pris + lidt til Shopman.

Til top Vis TDHDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TDHDK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes