Forfatter |
|
Bone Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, giver de rabat?
For så vil jeg ho hellere gå ind i butikken og handle med eem, istedet for bare at bestille på deres hjemmeside.
(skal nok købe for 30.000,-)
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, ikke som udgangspunkt. Kender flere som har købt for større summer end 30k. De fik ingenting.
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har før fået nogle kabler med som "rabat" - men det var fordi jeg købte noget fra demo-opstillingen i butikken.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vær opmærksom på at vise afdelinger er ekstrem profit orienteret (prisliderlig) og ikke giver så meget som en krone i rabat (ikke for at nævne navne, men en af dem (HFK butik) ligger i det sønderjyske), hvorimod andre HFK butikker er til at "snakke" med.
__________________ mvh PSSO
|
Til top |
|
|
Bone Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da ærgeligt. Har tænkt mig at købe dette setup. Og det ville da have værer rart at spare lidt penge. Men så kan jeg jo ligeså godt bare bestille på nettet og vente på det kommer på lager.
Front 2 x Dali Concept 10 Center Dali Concept CT Bag 2 x Dali Concept 2 Sub Dali Concept 12 Reciver Nad T755 DVD NAD T515
Kabel front+center QED Original kabel Kabel bag QED Micro kabel Kabel sub QED Qunex P-SW
Det skal siges jeg handler i Århus
|
Til top |
|
|
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg fik engang omkring 15%, men jeg købte også den dengang dyreste Denon surround receiver og DVD, samt Dali evidence hele vejen rundt plus sub og kabler.
Jeg havde ikke købt det, hvis ikke jeg havde fået en god handel. Det skal dog siges at center ht samt DVD var demo. Tror samlet jeg lagde omkring 50.000 kr og "før pris" var beregnet, som alt fra ny.
|
Til top |
|
|
Buyer no 1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bone skrev:
Det var da ærgeligt. Har tænkt mig at købe dette setup. Og det ville da have værer rart at spare lidt penge. Men så kan jeg jo ligeså godt bare bestille på nettet og vente på det kommer på lager.
Front 2 x Dali Concept 10 Center Dali Concept CT Bag 2 x Dali Concept 2 Sub Dali Concept 12 Reciver Nad T755 DVD NAD T515
Kabel front+center QED Original kabel Kabel bag QED Micro kabel Kabel sub QED Qunex P-SW
Det skal siges jeg handler i Århus
|
|
|
Selvom du ikke får rabat, kan det være en god idé at besøge butikken alligevel.
Så får du mulighed for at se på, røre ved, og ikke mindst lytte til varerne, inden du beslutter dig for at lægge pengene på bordet. Og måske får du nogle gode råd med på vejen.
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender en, som fik et komplet setup til omkring halvpris.... det skyldes dog, at han reddede the big boss ned på jorden (altså fra et fly)...
Ellers tror jeg ikke der er meget at hente...
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
PSSO skrev:
Vær opmærksom på at vise afdelinger er ekstrem profit orienteret (prisliderlig) og ikke giver så meget som en krone i rabat (ikke for at nævne navne, men en af dem (HFK butik) ligger i det sønderjyske), hvorimod andre HFK butikker er til at "snakke" med. |
|
|
Hvis ikke butikken var der for profitten, så var der heller ikke noget forretningsgrundlag at køre butikken på - det er trods alt det, butikkerne lever af uanset branche.
Den eneste grund til at rabat-politikken er så vigtig for nogle, er at folk efterhånden tager det som en selvfølge. Tænk sig hvis alle forhandlere pludselig afviste rabat-delen - så kunne man spore panik alle steder, fordi folk kigger mere på rabat end at få god lyd.......
Jeg skal da erkende at jeg også godt vil spare på det jeg køber, men hvis ikke jeg får rabat i en eller anden afstøbning, er det altså ikke noget der kan få mig til at ligge søvnløs - det vigtigste er at jeg får hvad jeg har udset mig. Jeg har handlet ved de fleste forhandlere i DK - nogle giver, og andre gør ikke. Men jeg gider ikke spilde min tid på at skyde efter dem efterfølgende i et forum - det er livet sgu for kort til!!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Tænk sig hvis alle forhandlere pludselig afviste rabat-delen - så kunne man spore panik alle steder, fordi folk kigger mere på rabat end at få god lyd....... |
|
|
Spot on  . Der er alt for mange derude, der er mere fokuseret på at opnå rabat end på at opnå behovsdækning. Jeg tvivler altså på, at købere af hifi og surroundgrej største behov er rabatter, men nogle gange agerer de sådan  . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
PSSO skrev:
Vær opmærksom på at vise afdelinger er ekstrem profit orienteret (prisliderlig) og ikke giver så meget som en krone i rabat (ikke for at nævne navne, men en af dem (HFK butik) ligger i det sønderjyske), hvorimod andre HFK butikker er til at "snakke" med. |
|
|
Hvis ikke butikken var der for profitten, så var der heller ikke noget forretningsgrundlag at køre butikken på - det er trods alt det, butikkerne lever af uanset branche.
Den eneste grund til at rabat-politikken er så vigtig for nogle, er at folk efterhånden tager det som en selvfølge. Tænk sig hvis alle forhandlere pludselig afviste rabat-delen - så kunne man spore panik alle steder, fordi folk kigger mere på rabat end at få god lyd.......
Jeg skal da erkende at jeg også godt vil spare på det jeg køber, men hvis ikke jeg får rabat i en eller anden afstøbning, er det altså ikke noget der kan få mig til at ligge søvnløs - det vigtigste er at jeg får hvad jeg har udset mig. Jeg har handlet ved de fleste forhandlere i DK - nogle giver, og andre gør ikke. Men jeg gider ikke spilde min tid på at skyde efter dem efterfølgende i et forum - det er livet sgu for kort til!!! |
|
|
I kunne i det mindste gøre det klart, hvor I selv står. I hævder, at I ikke tilbyder nogen form for rabatter, da priserne allerede er presset helt i bund pga "direkte til dig" princippet. Alligvel ser vi, at nogle indvider åbenbart er mere "egnede" end andre til at opnå rabat. Er det ikke dobbeltmoral? Måske er "direkte til dig" ikke så direkte alligevel? Måske er I bare gavmilde? Jeg tvivler på det sidste...
|
Til top |
|
|
Søren M Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle er vel interesseret i at handle til en fornuftig pris, men bemærk at en forhandler altså skal leve af de produkter denne sælger. Hvor meget der er at give rabat af hænger desuden sammen med avancen på produkterne, ikke mindst hvis disse er en del af en kampagne og derfor i forvejen nedsat.
Jeg har altid været tilfreds med den behandling jeg har fået hvor jeg handler, og vi har alle dage kunne tale os frem til den rigtige pris, forhåbentlig for begge parter og altid i god tone. Det er gavnligt for begge parter, for jeg kunne ikke drømme om at handle andre steder hvis de ellers kan levere det produkt jeg søger. Det belønnes med gode priser.
Det handler i lige så høj grad om kunden som person. Har forhandleren indtryk af at "han er sgu en flink fyr, ham vil jeg gerne hjælpe", jamen så afspejler det da priserne og servicen. Sådan er det bare. Men kommer man ind fra gaden uden noget forhold til butiken og dets personale og bjæffer op med "jeg vil ha", så har man ødelagt det for sig selv før man overhovedet er kommet igang.
Held og lykke med handlen :-)
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
En forretning som ikke giver rabat, burde ikke kunne overleve i Jylland  Er jyderne ved at falde af på den, eller er der bare for mange penge i folks lommer ?
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
I kunne i det mindste gøre det klart, hvor I selv står. I hævder, at I ikke tilbyder nogen form for rabatter, da priserne allerede er presset helt i bund pga "direkte til dig" princippet. Alligvel ser vi, at nogle indvider åbenbart er mere "egnede" end andre til at opnå rabat. Er det ikke dobbeltmoral? Måske er "direkte til dig" ikke så direkte alligevel? Måske er I bare gavmilde? Jeg tvivler på det sidste...
|
|
|
Jeg synes selv, at HFK tager deres "nul rabat" politik seriøst. HFK's ledelse har tidligere meldt ud, at nogle medarbejdere ikke længere er hos HFK, fordi de ikke tog "nul rabat" politikken lige så seriøst som ledelsen gør. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rabatter er ikke alt. Jeg vægter personligt selv service højest. Men når ikke engang en forhandler er i stand til at yde en god service, så står jeg af - rabat eller ej.
Jeg synes, det er foruroligende at en forhandler flere hundrede
kilometer væk, og endda i et andet land, giver mig bedre service end en
placeret i min egen by. Som eksempel kan vi jo tage den hat af en
sælger i Hifi Klubben, Århus. Han virkede ikke en skid interesseret i
at betjene mig, og hans kompetence var yderst begrænset. Han har endda
været ansat i den kiosk i flere år nu efterhånden, så det er ikke fordi
han er ny i faget...Men man kan jo ikke vide alt...dog kan man i hvert
fald gøre en indsats...jeg skred igen, og inden jeg gik ud af døren,
sagde jeg til min bedre halvdel, at det var en skam vi ikke købte den
Classe CAP 2100...sælgeren tabte alt, hvad han havde i
hånden, og bad mig om at komme ind igen, for nu havde han pludselig
ikke travlt længere. Se, det er direkte ækelt og direkte uanstændigt.
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
gæst skrev:
|
|
|
Jeg synes selv, at HFK tager deres "nul rabat" politik seriøst. HFK's ledelse har tidligere meldt ud, at nogle medarbejdere ikke længere er hos HFK, fordi de ikke tog "nul rabat" politikken lige så seriøst som ledelsen gør. |
|
|
Så må de nok til at kridte skoene...igen.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Gerdes skrev:
gæst skrev:
|
|
|
Jeg synes selv, at HFK tager deres "nul rabat" politik seriøst. HFK's ledelse har tidligere meldt ud, at nogle medarbejdere ikke længere er hos HFK, fordi de ikke tog "nul rabat" politikken lige så seriøst som ledelsen gør. |
|
|
Så må de nok til at kridte skoene...igen.
|
|
|
Den kan jeg genkende.
Jeg havde min faste ekspedient i min dengang lokale Hifiklub.
Han var til at tale med om rabat (ikke noget vildt, men indenfor rimelighedens grænser). Og han var også den ekspedient i butikken der havde suverænt det største salg.
Men han gav rabat. Og han røg ud. Desværre. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Betal det, det koster... Når du har fået det hjem i stuen tænker du ikke længere på, hvor meget du har brugt men derimod, hvor meget du vil bruge på en opgradering!
|
Til top |
|
|
MortenJ Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 132
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg for nogle år siden købte mit første anlæg i HFK på Europaplads i Århus til ca. 10.000 kr. fik jeg kabler med for 800 kr. Desuden fik jeg lov at vente med at betale de sidste 2000 kr. til måneden efter. Det var sq god service. Tak for det HFK.
/Morten
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror ikke du skal regne med decideret rabat hvis du køber noget helt nyt. Derimod kan der muligvis godt være lidt at hente hvis du køber en demovarer. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|