Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 05:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Uærlige salgsmetoder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
viking9990
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2012
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Hej

Vi bestilte for 2 måneder siden et BV10-46 hos vores B&O forhandler.

Vi bad om rabat på produktet - og efter en snak tilbød forhandleren os et "Personaleprodukt".

Et personaleprodukt var - iflg forhandleren - "nøjagtigt det samme produkt som alle andre, med de undtagelser at:
- Der kun gives 2 års garanti på produktet
- TV'et ville blive leveret, men ikke monteret / ophængt
- Det var ikke sikkert at vi kunne få lige den farve vi ønskede.

Alt sammen forhold der var til at leve med.

Tv'et er nu leveret, og i kassen lå der et "Leveringscertifikat for Second Life produkter".
Det var stilet til forhandleren, så tydeligvis noget jeg ikke skulle have set.
Det beskriver hvordan produktet er blevet inspiceret fra B&O i Struer, jvf. reglerne for "Second Life" produkter.

På INTET tidspunkt kom ordene "Brugt" eller "Second Life" på tale hos forhandleren.

Vi føler os godt og grundigt r......, da vi på intet tidspunkt var informeret om at dette var et brugt produkt,
og ej heller ville have accepteret tilbudet hvis vi havde vidst det. Vi ønskede et spritnyt produkt.

Er der andre der har været ude for det samme? - eller måske bare ikke ved at de er blevet taget ved næsen

- og hvad ville I gøre i vores situation?

TV'et står stadig i kassen, som da vi fik det leveret.

På forhånd tak
P.
Til top Vis viking9990's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af viking9990
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Øhhhhhhhh! Har du overhoved kontaktet sælger ang dette?

Det ville nok være det smarteste at gøre, da ingen herinde kan hjælpe dig, udover at komme med "råd". Som dit indlæg er skrevet, så har du ingen kontakt haft med sælger efter levering. Det bør nok være det første du gør, frem for at skrive på et hjælpe løst fourm

Men kig på din fakture, står der noget omkring brugt eller ligende? Hvad lød rabatten på og er det købt kontant eller via afdrag? Disse ting kan være hjælpsomme oplysninger.



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Ned til den forhandler i har købt det ved og fortæl ham det som det er, og at i ikke på noget tidspunkt havde nævnt at i ville ha et brugt eller at han på noget tidspunkt har nævnt at det var et brugt tv. Så han må tage det tilbage og skaffe det i havde bestilt.
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi
 
Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Aftaler er bindende - uanset om de er skrevet ned eller ej - og det kan du sagtens foreholde forhandleren. I et aftaleforhold er
det ham, der er den stærke part, og så afgjort ham, der sidder inde med bevisbyrden for, at I var bekendt med, at I har købt
et brugt produkt. Med andre ord: Hvis det ikke fremgår skriftligt, er det hans og ikke jeres problem.

Hvis det ikke hjælper, og det gør det muligvis ikke, kan det være en god idé at tage kontakt til Forbrugerrådet. De kan hjælpe
- og det plejer i øvrigt i sig selv at hjælpe de fleste handlende på vej, blot man nævner, at man vil gå den vej.
Til top Vis Søren77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren77
 
Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Gør jer klart, om i vil lade handlen gå tilbage, hvis i går tilbage til butikken med produktet. Det vil i til enhver tid have krav på.
Men forvent ikke nødvendigvis, at i kan få den "brugte" skærm byttet til en fabriksny. Det er ikke sikkert at det er
muligt for sælger at skaffe et sådant, og hvis ikke i har en aftale på skrift om et fabriksnyt TV, så er der ikke
meget i kan gøre...

Bare mine ord: Gør jer klart, hvad det er i forventer og kan forvente, når i indgår en dialog med sælger.

Edit: Jeg er sikker på at Søren har ret, men hvis der ikke er indgået andet en mundtlige aftaler, er det umuligt for
sælger at bevise, og sådan vil en rets-instans også se på det ...og sikkert henvise til, at salget kan føres tilbage.
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4855
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad faktura eller lign. beskriver, så har du og forhandler aftalt, at du fik et nyt "Personaleprodukt", hvilket modsvarer et nyt produkt, men uden de punkter du nævner. Hvis du ikke har fået det korrekte leveret, så skal du kontakte forhandleren, som skal sørge for at levere det korrekte.

Hvis han nægter dette, så er du i din gode ret til at ophæve købet. Vil forhandleren ikke gå med til at ophæve købet, så skal du kontakte forbrugerstyrelsen. De kan køre en sag for dig, som kan ende med at give dig medhold. Dette er dog ikke en juridisk afgørelse, så forhandleren kan nægte at efterleve den. I så fald er det videre til retten, hvilket dog ofte er en formsag, da de ofte dømmer efter forbrugerstyrelsens afgørelse. Og så skal forhandleren efterleve dommen, plus at han står med udgifterne til sagens omkostninger.

 

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
viking9990
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2012
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Øhhhhhhhh! Har du overhoved kontaktet sælger ang dette?


Det ville nok være det smarteste at gøre, da ingen herinde kan hjælpe dig, udover at komme med "råd". Som dit indlæg er
skrevet, så har du ingen kontakt haft med sælger efter levering. Det bør nok være det første du gør, frem for at skrive på et
hjælpe løst fourm


Men kig på din fakture, står der noget omkring brugt eller ligende? Hvad lød rabatten på og er det købt kontant eller via
afdrag? Disse ting kan være hjælpsomme oplysninger.



Naturligvis tager jeg kontakt med sælger, men jeg ville blot høre om nogen herinde havde haft lignende oplevelser, så jeg
havde lidt mere "ballast" i forhold til sælgeren. Der står intet om nyt eller brugt på fakturaen - kun P-produkt
(personaleprodukt).
Til top Vis viking9990's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af viking9990
 
Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Sælger sagde at produktet var brugt, men heller ikke at det var nyt (?)
...bare at det var det samme produkt (hvilket det i princippet også er hvis det er brugt)

Det er min erfaring at de fleste forhandlere vil gå med til at ophæve købet uden nogen bøvl, og det er måske den
mest realistiske mulighed for dig
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman
 
viking9990
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2012
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 34
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Søren77 skrev:
Aftaler er bindende - uanset om de er skrevet ned eller ej - og det kan du sagtens foreholde forhandleren.
I et aftaleforhold er
det ham, der er den stærke part, og så afgjort ham, der sidder inde med bevisbyrden for, at I var bekendt med, at I har købt
et brugt produkt. Med andre ord: Hvis det ikke fremgår skriftligt, er det hans og ikke jeres problem.

Hvis det ikke hjælper, og det gør det muligvis ikke, kan det være en god idé at tage kontakt til Forbrugerrådet. De kan hjælpe
- og det plejer i øvrigt i sig selv at hjælpe de fleste handlende på vej, blot man nævner, at man vil gå den vej.


Jeg kan godt forstå din pointe med en bunden aftale, men der foreligger en aftale om et "Personaleprodukt" - og iflg.
forhandleren var det nøjagtigt samme produkt. Ordet "Brugt" har overhovedet ikke være nævnt.
Til top Vis viking9990's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af viking9990
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Nu er det sådan at personalte i Struer på B&O fabrikken kan købe personale produkter til en yderst fordelagtig pris. Disse produkter er dog mange gange med små fejl (ridser og ligende) men mange gange kan man slet ikke finde fejlne. Ellers så er det test produkter som de køber. Det er sikkert sådan et produkt som du har købt (personale produkt)

Men få det afleveret, pengene tilbage og så kontakt Radio Loft i Århus. De har den bedste service, er nede på jorden og helt ærlige. De skal også nok leverer på sjælland



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Men hvad var rabatten?

10, 20, 25, 30, 60% Der er jo grænser for hvad man kan få i rabat og hvis rabatten er 60% så bør ens egne sunde fornuft tage over og tænke...... Kan der være noget "galt".

Er den dog kun 20% så ville jeg direkte føle mig snydt og røvrendt.

En anden ting. Er produktet købt via afdrag, så kan man ikke forvente rabat. Har du alligevel fået 20% så ville jeg igen tænke........



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4855
Sendt: 08 Maj 2012 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Nå, nu har køber fået "luft" og råd fra forummet.

Hvis der kommer nyt i sagen, eller sælger ønsker at ytre sig, så kan der skrives yderligere indlæg.

Indtil da lukkes tråden!

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes