Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
Hyggelig natklubjazz God moden sangerinde. God rytmergruppe og gode solister f.eks. Miles Davis og Toots Thilemans. Meget stemningsfuldt og afslappet - og superlyd.
Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
Lånt fra Euphonia:
Det är få gånger man hittar en CD som både innehåller bästa tänkbara ljud och musik som man aldrig tröttnar på. För 10 år sedan fick jag tag på Shirely Horns CD You wont forget me (verve 847482-2). Den har nu följt mig vid olika terstlyssningar under årens lopp och jag har nog hört den 100 gånger och fortfarande är musiken lika bra. Horn är en äldre amerikansk sångerska med en fantastisk mjuk och sensuell röst. Skivan är mycket melodisk och även icke jazzdiggare kan njuta av den tror jag. Horn backas upp av några av världens bästa jazzmusiker. Toots Thieleman har några underbara munspelssolon. Miles Davis trumpet glöder på några spår.Wynton Marsalis trumpetsolon komer inte långt efter!
Om man undantar först spåret (där Horns röst är lite väl "essig") är ljudet av absolut världsklass. Skivan är med på Harry Pearssons (från Absolute Sound) berömda lista över reference CDn. Tyvärr har det inte blivit av att köpa nån
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum