Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dårligste DVD-kvalitet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DannyCool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Igår var jeg en lille tur med konen i bilka og faldt over en efterfølger til en DVD jeg havde i forvejen til en billigt og jeg købten for der var ikke noget fjernsynet! fint nok

Da vi satte den på kunne man se at den optaget med et alm. videokamara i en biograf ligesom mange af de første piratkopifilm der lå på nettet.... vildt skuffende.. godt den kun kostede 49kr.. sat ned fra 199!!

Filmen hed "The second arrival" og var helt igennem en dårlig film! Forgængeren "The arrival" var en ok film til når der ikke er andet at se...

Men den var dårlig.. ti hi

Daniel

Til top Vis DannyCool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DannyCool Besøg DannyCool's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

hmm... jeg tror bilka har et lille problem med deres leverandører! det var liggodt s*t*ns... piratkopierede film til salg i bilka.... har du fortalt dem det?

DannyCool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Nej.. jeg bor ikke lige i nabolaget af bilka...

men det troede jeg aldrig at jeg skulle opleve... det er faktisk en Scanbox film! plejer ikke at være verdens bedste kvalitet de laver! og det kan man rigtigt se her.. ti hi

Daniel

Til top Vis DannyCool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DannyCool Besøg DannyCool's Websted

Pelle Pirat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Scanbox er noget forfærdentligt jux, pu ha da  Men at de ligefrem laver cam versioner af film, det har jeg aldrig hørt om, så det var da værd at følge op på.

Kunne være sjovt at sætte en Scanbox release op imod en Superbit release, man får hvad man betaler for

Til top Vis Pelle Pirat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pelle Pirat

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nylig købt Lassiter på DVD fra OnAir . I de mørkere bæverding-passager er der ligefrem store udtværede firkanter i 4:3 billedet og menu'en må man halvvejs gætte sig til.  49,95 i Fakta..  

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

DannyCool skrev:

men det troede jeg aldrig at jeg skulle opleve... det er faktisk en Scanbox film!

Godt nok er Scanbox ikke lige garant for superkvalitet generelt, men at de skulle sælge en cam - det lyder godt nok utroligt! Hvis det er rigtigt, så bekræfter det sådan set bare et helt grundlæggende problem ved piratkopiering, hvadenten der er tale om musik eller film: Hvis folk har hørt MP3 nok, og set dårlige kopi-film nok, så falder deres krav til hvad de bør forvente af den tekniske kvalitet. Og dermed falder incitamentet for producenterne til at udgive en ordentlig kvalitet også, for hvis flertallet af kunderne er ligeglade, hvorfor så bruge penge på det? Det er lidt skræmmende hvor mange folk der rent faktisk er ved at falde ned af stole af benovelse over lydkvaliteten fra et 5000,-s stereoanlæg, simpelthen fordi det er væsentligt bedre end det de er vant til at høre (MP3 på et Aldi-Et surroundsystem til 1499,-)

Jeg kan kun opfordre til at klage til Scanbox - hvis ingen brokker sig bliver der ikke gjort noget ved det.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Selv i TV sendes såkaldte positivkopier, det er de film, hvor man næsten ingenting kan se i mørke passager. De er IKKE optaget i en biograf, men i et studie. Fordelen er at mange kan optage originalfilmen, som vises på et stort lærred, med deres medbragte "superkvalitet"-VHS-kameraer fremfor at kun en kan optage direkte fra filmstrimlen, en såkaldt negativkopi. Positiv- eller negativkopi; filmselskabet står da inde for kvaliteten!!!  Det giver billigere produktionsomkostninger og den film du nævner har ALDRIG kostet 199kr, men bøden for at sige dette er latterlig lav, så det fortsætter nok en rum tid endnu!!! Hvem har iøvrigt hørt om en opfølger/toer, som var bedre end etteren, hvorfor sprang Haugård/Nørbygård toeren over??? Hjælper det at skrive 2 1/2 i stedet???
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

DannyCool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Det er nok som du kalder det en positivkopi med et dårligt kamara men med hensyn til prisen så siddder der et kr199 mærke på den.  

Jeg håber at ingen har givet det for den men regnede heller ikke med at den var en supergod film men at kvaliteten ligefrem var så dårlig overraskede mig meget... jeg havde kun set noget lign. for et par år tilbage på en piratkopi på nettet.

MVH

Daniel

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Juli 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

De har SQ da bare mærket den med 199kr for ellers kan de jo ikke sige at den er nedsat, men om den har været ude i forretningen er noget andet!!! I starten kostede alle DVD-film 199kr, så de har nok sluttet at filmen er fra den tid, så den har nok kostet det!!! Op i lommen med, hvad ting har kostet, men hvad skal du give/har du givet og er du så tilfreds med det du får/har fået. Det var du så ikke i dette tilfælde og sådan er det nok også gået med nogle af dine CD´ere i tidens løb; altså at de må til storskrald!!!  

Og at der ikke er noget i fjernsynet, det er da klart!!! 

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes