| Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 16 Juli 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. hvordan staves hans navn korrekt? jeg har set en del underlige stavemåder efterhånden.....
2. nogen der kender en god opsamling? der skal som minimum være de første tre piano koncerter, prelude in g minor, og den berømte flugt.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen bud?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 20 Juli 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld Kim. Her et bud.´Askenazy og Previn i klaverkoncerterne (alle 4) på Decca og Askenazy i solostykkerne. Findes garanteret på Double Decca - kan anbefale både på vinyl og cd. Snyd ikke for symfonierne der er 3 stks - Janson på EMI er vist lige kommet i økonomiklassen også.
Opsamlingplader er ikke mit domain . Den berømte flugt kender jeg ikke - fortæl, fortæl,
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
humlebiens flugt over plankeværket? er det ikke rachmaninov? jeg aner intet om pianister, men jeg elsker musikken (måske burde jeg skifte til densen...  ) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
COMPOSER: Sergei Rachmaninov TRACKS: Piano Concerto No.1. Piano Concerto No.2. Piano Concerto No.3. Piano Concerto No.4. ORCHESTRA: London Symphony Orchestra CONDUCTOR: Andre Previn ARTISTS: Vladimir Ashkenazy

COMPOSER: Sergei Rachmaninov TRACKS: 24 Preludes. Piano Sonata No.2. ARTISTS: Vladimir Ashkenazy

COMPOSER: Sergei Rachmaninov TITLE: Music for 2 Pianos TRACKS: including - Suite No.1 'Fantaisie'. Suite No.2. Symphonic Dances. ARTISTS: Vladimir Ashkenazy Andre Previn
http://www.crotchet.co.uk
Det er altsammen double decca og koster 11.50£ -30% hvis man køber 2 eller flere.
Den hedder frikadellens flugt og er lig med "Black and White Rag" spilles f.eks. Winifred Attwell på forstemt Steinway!!!
Humlebien er et stykke snurremusik for violin af en eller anden russer.
Densen: God ide!

|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 04:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, min fejl  .. humlebien er med korsakov.... har dog hørt den på piano... i dobbelt og 4x dobbelt tempo... noget af en oplevelse.. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi Kims! Er du til SACS sorround? Ivan Fisher og Budapest har lige lavet Rach. symf. 2 på Channel Classic's. Og Channel kan altså det der med nye - og Fisher og Pesterne er pt. verdens bedste ensemble.
Så vi må have fat i Jensen - 6 stk Mahler til sorgrund .
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bumlebien kom hjem i forgårs. Denne underskønne dame (Olga Kern) har lige lavet en herlig Rachi skive på Harmonia Mundi.
Variations on a Theme of Corelli op.42. Daisies op.38 No.3. Lilacs op.21 No.5 (Rachmaninov). Hungarian Rhapsody No.2 (Liszt cadenza by Rachmaninov). Suite from Partita in E major (Bach). Minuet from L'Arlesienne (Bizet). Liebeslied. Liebesfreud (Kreisler). A Midsummer Night's Dream Scherzo (Mendelssohn). Sorochinskaya Fair : Hopak (Mussorgsky). Flight of the Bumblebee (Rimsky-Korsakov). Wohin? (Schubert). Lullaby op.16 No.1 (Tchaikovsky). Corelli variationerne er måske Rachi's bedste værk. De øvrige småstykker er i hans bearbejdelse = masser af ekstra noder, men ikke for mange.
Stavningen af hans navn kan gøres på russisk, tysk, fransk og engelsk derfor de mange variationer. Det gælder næsten alle russiske navne.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
har bestilt cd'erne fra crotchet.. glæder mig...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |