Forfatter |
|
Rene Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os tale trommeslagere...
Jeg kan ikke komme uden om at mene, at Mike Portnoy er den bedste trommeslager jeg har set/hørt. Bliver ved med at sige til mig selv, at der garanteret findes en eller anden progressiv jazz-trommeslager som kan en hel masse, som Portnoy ikke kan...men nej, er ikke stødt på nogle endnu. Hans arme og ben kan simpelthen køre helt uafhængigt af hinanden. Han kan spille langsomt, hurtigt, skævt og lige...og det hele virker så let.
Af andre interessante skikkelser mener jeg kan nævnes Scott Columbus fra Manowar. Han er hverken den hurtigste, den mest progressive eller andre spændende ting, men for pokker han er tight. En trommemaskine, intet mindre. På live-optagelser høres, hvor uhørt præcist hans spil er.
Nick Mason fra Pink Floyd er også voldsomt tight, men på en lidt mere forsigtig facon. Der bliver ikke tæsket til skindet på samme måde, tilgengæld ind imellem komplekse rytmer.
Ja, jeg har en forkærlighed for (heavy)rock og den symfoniske rock, måske andre har nogle bud uden for den genre? __________________ "Det er bedre at ramme ved siden af, end slet ikke at ramme"
|
Til top |
|
|
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
To af mine stjerner er Alex Riel & Jim Keltner
Mvh
|
Til top |
|
|
rosquist Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
min favorit er helt klart Jimmy Chamberlin fra det hedengangne
Smashing Pumpkins. Han er også gammel jazz trommeslager
|
Til top |
|
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så bliver jeg nød til at nævne Tico Torres!!!!!

Rytmemanden i Bon Jovi! Den sande mester der kan få det ultimative ud af sit Pearl sæt!!!!
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ed Thigpen  __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Salige John Bonham, han kunne godt nok tæske skind...
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Mine:
Jim Keltner, Levon Helm (fra The Band), Brian Blade (jazz og rock
- Dylan bl.a. og så ham i det Kongelige med Herbie Hancock og Wayne
Shorter - han imponerede mere end de to gamle  ) og den helt store - Max Roach!!
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Rene Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glimrende.....bare bliv ved, giv gerne en masse kommentarer om hvorfor I synes de gør det godt gemt bag trommesættet.
__________________ "Det er bedre at ramme ved siden af, end slet ikke at ramme"
|
Til top |
|
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med danske Jan Sivertsen???!!!
Han er meget hurtig og spiller med humor. Når 10 ekstra forsjov slag der sætter kulør på det hele.
|
Til top |
|
|
Pelle Pirat Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine helte er:
Tim "Herb" Alexander fra Primus (den bedste af dem efter min smag ) Manden er for syg bag et sæt trommer, kongen af trioler!
Ellers er jeg ret lun på Danny Carey fra TOOL. Der er ingen tvivl om at han IKKE er verdens bedste drummer, men han formåer at tilføre en super atmosfære på deres lækre musik.
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyha - den var værre.......
Steve Gadd - HAN ER GUD!! Han kan noget ingen andre kan. SUPER tight og elsker at svinge. Hør bare hvad han har lavet med bl.a. Chick Corea - det er utroligt. Han er også en af dem med flere myter tilknyttet. F.eks. at han på et tidspunkt blev betalt pr. takt - I guess not!! Desuden siges det at man har lavet et eksperiment med ham. Man satte ham i et rum med en metronom, lod ham gå i gang med at spille til den, og fjernede den igen - 3 timer efter satte man den tilbage igen, og 'ved i hvad børn' - han spillede sørme i samme takt stadigvæk! Nå - ligemeget hvad myterne siger vil han altid være den største i mine øjne!
Steve Copeland - mesteren over mestrerne. Trommeslager i bl.a. Police. Hold da op hvor han kan synkopere og spille skæve takter - i et voldsomt tempo! Hans stil er meget reggae inspireret, men med en udtalt 'funky' tightness! Og så tror jeg han er noget af det hurtigste jeg har hørt - uden at tabe hverken takt eller pust...altså Steve
Disse to står for mig som noget af det ypperste. I flæng kunne man nævne rigtig mange, men jeg synes det bliver for langt. Lad os holde os til 'cremen' - så kan det altid udvides...
__________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marilyn Mazur har været min største oplevelse 
Måske mere i Rene's smag, kunne man nævne at Rush's trommeslager efter sigende skulle være kåret som årets musikker i canada to år i træk.
|
Til top |
|
|
Pelle Pirat Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
Steve Copeland - mesteren over mestrerne. Trommeslager i bl.a. Police. Hold da op hvor han kan synkopere og spille skæve takter - i et voldsomt tempo! Hans stil er meget reggae inspireret, men med en udtalt 'funky' tightness! Og så tror jeg han er noget af det hurtigste jeg har hørt - uden at tabe hverken takt eller pust...altså Steve
|
|
|
Njoe, jeg kan godt læne til Copeland, men jeg synes at han har en tendens til at spille SÅ skævt at det lyder som om han snubler lidt over sig selv engang imellem. Han gør det ikke, men det er tæt på, og det er måske en kunst i sig selv? Generelt synes jeg ikke at Police er mesterværker hvad angår musik, men for fanden, man bliver sku aldrig træt af det uanset hvad !
Har du forresten lagt mærke til at Sting spiller forkert på bassen i So Lonely? Tror det er mellem 2:45-2:50 inde i nummeret under Summers guitarsolo? Jeg er i tvivl om det ER en fejl eller om den SKAL lyde sådan, men for mig lyder det som en finger der smutter Det er jo ikke fordi at selve nummeret er SUPER avanceret, såååå?
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pelle Pirat skrev:
Dolkin skrev:
Steve Copeland - mesteren over mestrerne. Trommeslager i bl.a. Police. Hold da op hvor han kan synkopere og spille skæve takter - i et voldsomt tempo! Hans stil er meget reggae inspireret, men med en udtalt 'funky' tightness! Og så tror jeg han er noget af det hurtigste jeg har hørt - uden at tabe hverken takt eller pust...altså Steve  |
|
|
Njoe, jeg kan godt læne til Copeland, men jeg synes at han har en tendens til at spille SÅ skævt at det lyder som om han snubler lidt over sig selv engang imellem. Han gør det ikke, men det er tæt på, og det er måske en kunst i sig selv? Generelt synes jeg ikke at Police er mesterværker hvad angår musik, men for fanden, man bliver sku aldrig træt af det uanset hvad !
Har du forresten lagt mærke til at Sting spiller forkert på bassen i So Lonely? Tror det er mellem 2:45-2:50 inde i nummeret under Summers guitarsolo? Jeg er i tvivl om det ER en fejl eller om den SKAL lyde sådan, men for mig lyder det som en finger der smutter Det er jo ikke fordi at selve nummeret er SUPER avanceret, såååå? |
|
|
Du har ret i at han spiller 'skævt', men jeg tror ikke du kan klandre hans fornemmelse for takten. Jeg har i hvert fald ikke hørt ham falde ud af takt.
Lyder interessant med Sting - det må undersøges!! __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
WhoCutTheCheese Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 188
|
Sendt: 02 August 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et band der kan bryste sig af at "vælge rigtigt" mht. trommeslagere må helt klart være Toto. Deres oprindelige (nu afdøde) trommeslager, Jeff Porcaro blev bestilt af alverdens musikere til at spille for dem. Han havde det der velkendte groove hvor det hele bare er pisselækkert at høre på. Desværre gik han bort og han var så godt som umulig at erstatte. Her kommer Simon Philips så ind i billedet. Lyt til Toto´s album der hedder Tambu og døm selv. Dén mand kan godt finde ud af det. Det siges at Toto var færdige hvis ikke Philips kunne indlemmes i bandet. Kun han var dygtig nok som afløser ifølge bandet selv. Man kan naturligvis ikke sammenligne trommeslagere med hinanden mht. det tekniske niveau. De spiller alle forskelligt, fordi de er forskellige mennesker. Men denne erstatning i Toto har ikke gjort dem dårligere synes jeg.
Udover disse to herrer kan jeg nævne :
Dave Weckl
Jon Farriss (INXS)
Og danske Peter Biker
__________________ Don´t just stand there and shout it. Do something about it.
|
Til top |
|
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark Zonder fra bl.a Fates Warning har en helt unik jazzet stil - mega teknisk, men han kan også det med bare at daske til trommerne uden så mange dikkedarer.
Cozy Powell: Var en rigtig hårdrock tromeslager af den gamle skole, stod bag noget af det mere nyskabende trommespil på de gamle Rainbow plader.
Barrimore Barlow som var med på mange af Jethro Tulls bedste plader var simpelthen genial - lavede det fedeste proggy trommespil jeg har hørt på plader fra 70'erne
|
Til top |
|
|
chrhansen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|

DAVE LOMBARDO !!!!
Ingen anden heavy drummer, slår denne trommegud!! __________________ Voksne er børn der er blevet sindsyge
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der jo også lige Jeff Hamilton, han kan også et par tricks
Mvh,
Karsten
|
Til top |
|
|
chrhansen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller ikke trommer selv, men har trommer som en slgs ynglingsinstrument. Nogen der kender noget til cder med fede trommesoler, eller andet spændende? __________________ Voksne er børn der er blevet sindsyge
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 12 August 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil spille ind med ...
Buddy Rich
Har sin egen meget karakteristiske lyd ... meget energi og drive!
Ellers så var Pocaro fra Toto også habil til at røre i gryderne. Herhjemme er der Alex Riel, og så Niels Ratzer. Marilyn Mazur er vel mere percussion .. eller er det mig der ahr fået definitionerne galt i halsen.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|