| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige udvidet min pladesamling i dag med Communique i den remasterede edition selvfølgelig . Det er sgu skøn og afslappende musik til kaffen og sjussen . Selv konen har efterhånden ikke noget imod Knopfler's skønne sprøde guitar.....herligt
Synd de ikke nåede at lave flere albums end de gjorde, men indtil videre består min DS samling af ovenstående, Brothers in arms (skøøøøn cd), On every street og deres første Dire straits (six blade knife er kanon ). Jeg har dog også en gammel opsamling med dem (den hvor knopfler står i bøjet neon på coveret), men den lyder sgu ikke så godt som de remasterede udgaver .
Nå, men når man nu er næsten DS-fan hvad skal jeg så have bagefter ? Live at BBC ? Making movies ?
Jeg har før fået anbefalet Knopflers solo abums, men de par stykker jeg har hørt af dem var noget tynd suppe (har dog ikke hørt den der Philadelphia)
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 02:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
har DS-Sultans of Swing, best of i hdcd med ekstra live cd, se det rykker  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
har DS-Sultans of Swing, best of i hdcd med ekstra live cd, se det rykker |
|
|
Er det den nye opsamling (med blå/gul cover) der er hdcd...eller mener du sa-cd ?
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 02:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt Dire Straits, Making Movies og Love Over Gold på vinyl for 45 kr.
K1'eren fræser løs på Down To The Waterline lige nu
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 03:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener hdcd, ja svensker farver, og rigtig god lyd.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så skal man jo ikke glemme titelnummeret fra Love Over Gold. Et halvlangt stykke musik der stiger i intensitet og dynamik hele vejen igennen.
Mark Knopfler er på hjemmebane.
Men det er ikke kun guitaren der er spændende. Ligesom på It Never Rains er marimbaen med. Og bassisten ligger virkelig godt.
Det er lige til en en kølig pilsner i sofaen mens haven er uudholdelig at være i
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| jeg mener hdcd, ja svensker farver, og rigtig god lyd. |
|
|
øhhm.....hdcd ?? hvad er det lige for et format ? 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
kim olsen skrev:
|
|
|
|
|
High Definition Compatible Digital - skøn forbedring af cd-formatet, hvis ellers ens afspiller er HDCD-kompatibel! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Har lige udvidet min pladesamling i dag med Communique i den remasterede edition selvfølgelig . Det er sgu skøn og afslappende musik til kaffen og sjussen . Selv konen har efterhånden ikke noget imod Knopfler's skønne sprøde guitar.....herligt
Synd de ikke nåede at lave flere albums end de gjorde, men indtil videre består min DS samling af ovenstående, Brothers in arms (skøøøøn cd), On every street og deres første Dire straits (six blade knife er kanon ). Jeg har dog også en gammel opsamling med dem (den hvor knopfler står i bøjet neon på coveret), men den lyder sgu ikke så godt som de remasterede udgaver .
Nå, men når man nu er næsten DS-fan hvad skal jeg så have bagefter ? Live at BBC ? Making movies ?
Jeg har før fået anbefalet Knopflers solo abums, men de par stykker jeg har hørt af dem var noget tynd suppe (har dog ikke hørt den der Philadelphia)
|
|
|
Næsten DS-fan? Det er enten eller, og svaret på dit spørgsmål om hvad du så skal have næste gang, må jo være - det hele!
Nice musik hele skidtet, så det er bare med at rode rundt i lommeulden og find alt deres materiale! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hdcd er en forbedring, min cd afspiller er hdcd kompatibel, og ja, det kan høres især mellem tone er langt mere velopløst og bassen er mere stram og tør.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Acer skrev:
kim olsen skrev:
|
|
|
|
|
High Definition Compatible Digital - skøn forbedring af cd-formatet, hvis ellers ens afspiller er HDCD-kompatibel!
|
|
|
Den går nok ikke på en ca. 15 år gammel Denon med en halvtræt laser......men man kan jo nyde musikken i normal kvalitet nu og glæde sig til den forbedrede kvalitet der så ligger og venter på en når man engang får købt en ny cd-spille 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nemlig korrekt - altid lækkert at have noget til gode!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
|
|
Nu ved jeg ikke om du hentyder til det musikalske indhold eller lydkvaliteten på Mark Knopflers solo-albums. Hvis det er lydkvaliteten du synes er "tynd, så kan jeg klart anbefale hans 2 solo-albums "Sailing to Philadelphia" og "The Ragpickers Dream", som begge er fremragende optagelser. De ældre udgivelser med Mark Knopfler er ikke noget at råbe hurra for rent lydmæssigt. Undtagelsen er dog Albummet "Neck and Neck" med Mark Knofler og Chet Atkins som byder på fantastisk guitarspil og som er en rigtig god optagelse. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Acer skrev:
|
|
|
Nu ved jeg ikke om du hentyder til det musikalske indhold eller lydkvaliteten på Mark Knopflers solo-albums. Hvis det er lydkvaliteten du synes er "tynd, så kan jeg klart anbefale hans 2 solo-albums "Sailing to Philadelphia" og "The Ragpickers Dream", som begge er fremragende optagelser. De ældre udgivelser med Mark Knopfler er ikke noget at råbe hurra for rent lydmæssigt. Undtagelsen er dog Albummet "Neck and Neck" med Mark Knofler og Chet Atkins som byder på fantastisk guitarspil og som er en rigtig god optagelse. |
|
|
Det er det musikalske indhold jeg hentyder til....lyder lidt som Dire Straits Light....
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 09 August 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Men det er ikke kun guitaren der er spændende. Ligesom på It Never Rains er marimbaen med. Og bassisten ligger virkelig godt.
|
|
|
Hold op, min hjerne var vist på stranden
Der er ingen Marimba på nummeret Love Over Gold. Den er på Private Investigations.
Og marimaen på It Never Rains er ikke en marimba men en vibrafon.......
Men i modsætning til min hjerne er musikken er stadig god nok
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 09 August 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har dem alle på LP, nej hvor jeg dog nyder at lytte til dem på lp.
jeg syndes det lyder bedere, end på cd, selvom jeg kun har en Prestige Black pu til 400 kr, og det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 09 August 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximusoptimus skrev:
Jeg har dem alle på LP, nej hvor jeg dog nyder at lytte til dem på lp.
jeg syndes det lyder bedere, end på cd, selvom jeg kun har en Prestige Black pu til 400 kr, og det lyder godt |
|
|
Samme her. Hører kun CD'erne på kontoret - hvor der ikke er pladespiller. I stuen er det altid på LP (med en pick up til 495 kr)
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
amp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Love over Gold er kanon og Live-albummet Alchemy er også super.
Bare min mening om DS albumene.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 10 August 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
perejvind skrev:
Acer skrev:
|
|
|
Nu ved jeg ikke om du hentyder til det musikalske indhold eller lydkvaliteten på Mark Knopflers solo-albums. Hvis det er lydkvaliteten du synes er "tynd, så kan jeg klart anbefale hans 2 solo-albums "Sailing to Philadelphia" og "The Ragpickers Dream", som begge er fremragende optagelser. De ældre udgivelser med Mark Knopfler er ikke noget at råbe hurra for rent lydmæssigt. Undtagelsen er dog Albummet "Neck and Neck" med Mark Knofler og Chet Atkins som byder på fantastisk guitarspil og som er en rigtig god optagelse. |
|
|
Det er det musikalske indhold jeg hentyder til....lyder lidt som Dire Straits Light....
|
|
|
Jeg synes selv godt om de to seneste album fra Mark Knofler. Har lige anskaffet dem for 49,95 kr. pr. stk. ved Stereo Studie.
|
| Til top |
|
| |