| Forfatter |
|
BinX Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg gennem det sidste stykke tid er begyndt at holde af klassisk musik, nærmere betegnet klassiske soundtracks fra film, var jeg ude for en sjov ting.
Jeg sad i bilen og var på vej i skole alt imens jeg hørte en sang fra "A beautiful mind" soundtracket... Da sangen når sit klimaks, eller hvad det nu hedder, får jeg en følelse der minder mest om gåsehud, bare over hele kroppen..
Jeg har sjældent oplevet en så kraftig reaktion på et musik stykke, og at det så skulle ske i bilen er jo så faktisk lidt sjovt....
Andre med lignende oplevelser? __________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep...det sker hele tiden for mig... det er bare hjemme foran anlægget... så er alt jo som det skal være...
Kunsten er bare at finde det musikstykke man er i sindsstemning til at høre, og så give den lidt på volumenknappen...slå alt andet ud af hovedet, og så bare lade sig forføre af musikken... så er der gåsehud, og hvilken vidunderlig følelse det er  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Beautiful mind" er et superfedt soundtrack
/U.
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
|
jep...det sker hele tiden for mig... det er bare hjemme foran anlægget... så er alt jo som det skal være...
Kunsten er bare at finde det musikstykke man er i sindsstemning til at høre, og så give den lidt på volumenknappen...slå alt andet ud af hovedet, og så bare lade sig forføre af musikken... så er der gåsehud, og hvilken vidunderlig følelse det er 
|
|
|
Det du siger med at få alt ud af hovedet, det passer jo så også godt med at det er når jeg kører i skole, ikke helt frisk og tom i bolden... Hvilken musik oplever du det oftest ved? __________________ - 5.1 Panasonic/Pioneer/Sony surround -
- Min DVD Samling -
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BinX
Hvad høre du af soundtracks?
|
| Til top |
|
| |
BinX Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm...jeg vil sige det sker hvis man har valgt det rette stykke musik der passer til ens sindsstemning... men hvis jeg skal nævne nogle cd'er der er rigtig gode til det plejer det at være soundtracks, hvor melodien får en til at mindes scenen i filmen, f.eks. soundtracket fra "Lord of the rings - Return of the king" er virkelig god til det, hele cd'en, men speciel fra sang 16 og resten af cd'en er utrolig storslået og kraftfuld/følelsesmæssigt hvis man har set filmen er det der hvor Frodo og Sam indser at de nok aldrig kommer til at se Herredet igen, og skal dø i lavaen...og musikken dertil er simpelthen utrolig godt!
Så hvis du er til gåsehud skulle du tage at købe ovenstående cd...ja hele soundtracket, som er kanont! , og så bare give anlægget noget at leve af men du lytter intenst og kun tænker poå musikken og ikke hvad du skal have til aftensmad  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
The MBG Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et rigtig fedt soundtracket (nok det bedste efter min smag  ) soundtracket til Pearl Harbor....! uha da.... det er lige før man trille en lille tår  vis man altså har set filmen.....! __________________ B&W-NAD !!!
Mit Anlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8912&PN=2
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen skrev:
|
men hvis jeg skal nævne nogle cd'er der er rigtig gode til det plejer det at være soundtracks, hvor melodien får en til at mindes scenen i filmen,
|
|
|
Man kan godt nyde filmmusik, uden at tænke på filmen. Har mange soundtracks hvor jeg ikke har set filmen eller scoret blev rejected=aldrig brugt i filmen.
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige fået nye front HT'er
og da jeg begyndte at test lytte fik jeg det ene kuldegys efter det andet ( på den gode måde )
det er utroligt lækkert når man kan komme så langt ind i musikken at det kribler ned af ens ryg hehe
( noget der meget meget meget sjældent skete med mine gamle Cerwin Vega )
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Mener det er soundtracket fra Filmen "Platoon" hvor på der er et afsindigt smukt stykke klassisk nummer, jeg kan desvære ikke huske hvem der har lavet nummeret men det er også et "gåsehuds" nummer for mig..

!!UPDATE!!
En google søgning gav mig dette resultat:
Adagio For Strings - Samuel Barber
Du kan enda få lov til at høre det her, godt nok MP3 men hva:
http://www.modern-strings.de/sound/barber.htm

|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er til filmmusik kan jeg varmt anbefale soundtracket til "Gladiator". Især den sidste tredjedel er helt forrygende. Sangerinden på albummet hedder Lisa Gerrard. Musikken er for størstedelens vedkommende skrevet af Hans Zimmer og førnævnte Lisa Gerrard. Iøvrigt fik musikken en oscar!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desperado
The Matrix
MI2, den akustiske med hans zimmer feat hector Priyah
(eller sådan noget)
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |