| Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude
Det kunne være fedt at få oplyst jeres bedste indspildning, både på cd og venyl. Vi kan jo lave 3 grupper.
*Rock
*Pop
*Klassisk
Grunden til dette er at jeg utallige gange har været i div. musik butikker for at finde noget der virkelig kan sætte mit anlæg på prøve. Har da også et par refferencer som jeg tit bruger, men lidt ny inspiration ville da ikke være af vejen.
__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Metallica ...and justice for all but your stereo 
ellers ville Patricia Barber - Modern Cool være et rigtig godt bud... __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dire Straits: On every street .... i den remasterede udgave  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
proac Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
dette musik jeg har hørt som nærmest gjorde mig opmærksom på at man kan få et fantastisk perspektiv,hvor man fornemmer fummet er først of fremmest patricia barber som laver nogle fantastiske indspillinger.
men pink floyd er også gode.
eller er rigtig guffer er THE ART OF NOISE.
TITEL.IN NO SENSE &NONSENSE.
og en forstærker som kan levere varen mht perspektiv.
og det er en sjælden vare.Desværre 
ved ikke om den findes på cd.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Dire Straits: On every street .... i den remasterede udgave  |
|
|
Her taler vi om venyl ? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Acer skrev:
|
|
Her taler vi om venyl ?
|
|
|
nope...CD  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Henrik300 skrev:
Acer skrev:
|
|
Her taler vi om venyl ?
|
|
|
nope...CD 
|
|
|
Har den og det er en af mine fortrukne (også fruens) Telegraf road er også kanon, men det er der jo mange nr. med D.S. der er  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen af mine lydfavoritter (ikke i nogen speciel rækkefølge):
Mike Oldfield: Voyager (CD)
the Alan Parsons project: I Robot (UHQR fra Mobile Fidelity, Vinyl)
Brian Bromberg: Brian Bromberg (CD - specielt sidste nummer - "My Bass")
George Duke: Guardian of the light (vinyl)
Quincy Jones: The Dude (vinyl)
Donald Fagen: The Nightfly (vinyl)
Hvad med musik-DVD´er..? Sting´s "All this time..." (optaget live 9/11 2001)lyder direkte rædselsfuldt på CD (efter min mening), specielt bassen er alt for dominerende. Men på DVD´ens 5.1 spor har den et af de bedste live-mixes jeg har hørt. Steely Dan´s "2 against nature" DVD´en er heller ikke ringe!
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skiven i min pladesamling med alltime bedste indspildning må være Dream Theater - Images and Words.
Ps. Pop og klassisk hører jeg ikke... __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist på tide med lidt klassikere:
POP/ROCK/JAZZ (CD)
Eva Cassidy - Live at blues alley (super stemme og indspilning)
Lynard Skynard - Endangered Species (fantastisk indspilning og de her gutter har det virkeligt sjovt.)
Nils Lofgren - Acoustic Live (Guitar ekvilibrist numero uno !)
KLASSISK (VINYL)
Vladimir Horowitz - Horowitz at home (intim stemning, kæmpe flygel, god musik)
KLASSISK (SACD)
Tchaikovskij - 1812 Overture (telarc SACD) (pas på højttalerne)
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden vi begynder, skal vi så ikke få defineret hvad en god indspilning er. Jeg kan se to meget forskellige muligheder:
1) Den teknisk perfekte optagelse, hvor man kan høre ALT. Optagelsen der nådesløst afslører svagheder i dit anlæg, og hvor du kan høre hvad størrelse sko trommeslageren bruger. Dette er hvad rigtig mange opfatter som en god indspilning.
2) Optagelsen der bringer sjælen frem. Hvor man får lyst til at skråle med, og sidder og rokker med foden... Ikke nødvendigvis en teknisk perfekt bedrift, men musikaliteten skinner igennem.
For mig er der ikke længere nogen tvivl. Jeg gider ikke sidde og lytte efter fejl... så keder man sig sku. Jeg vil have musikken frem. Et godt eksempel er de gamle Beatles-indspilninger. Teknisk set er de håbløst forældede. Ikke desto mindre bringer de så meget stemning, at det til tider kribler ned af ryggen. Det gør en hospitalsklinisk indspilning sjældent.
Men spørgsmålet er, om man er interesseret i musik, eller man dyrker HIFI for de tekniske datas skyld.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
|
Remastret?, mener du den version der findes i sbm?, i så fald er forskellen til at overhøre , men de ældre dire straits plader har til gengæld nydt godt af remasteringen bla: brother in arms der er langt mindre digital at høre på i sbm udgaven. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine farvoritter:
Jennifer Warnes: The hunter
Mark Knopfler: Wag the dog
Dire Straits: Dire Straits
Eric Clapton: Slowhand
Ivan Pedersen : udenfor nummer,men venlig stemt
Kim Larsen: Værsgo
Gasolin: GAS 5
Franz Beckerlee: No kiddin
KUN cdér, ejer ikke pl plader mere, jeg har ca 350 cdér, så der er sikkert en masse jeg har glemt, men de her er umidelbart hvad jeg kan lide af lyd og det er ikke nødvendigvis fordi de er teknisk perfekte, men et par af dem har bare en kanon musikalitet og stemning over sig.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig med Hurtig.
Folk har meget forskellige grunde til at foretrække en bestemt plade frem for en anden, hvadenten det er jagten på den "klinisk perfekte lyd" eller at genkalde en stemning man oplevede for 20 år siden da man hørte en bestemt plade (f.eks. hvis man kyssede en pige første gang mens den kørte i baggrunden..! )
Man skal også se en indspilning i lyset af den tid den er produceret. Jo, de gamle Beatles indspilninger er forældede efter dagens standard, men efter 60´ernes standard var de jo banebrydende. Det er ikke anderledes end når man ser en film som den første Star Wars - den er på den ene side håbløst forældet, cheasy dialog, dåseagtig lyd, dårlige effekter osv osv. På den anden side kan man ikke hvis man så den dengang lade være med at genkalde den effekt den HAVDE dengang. Da var den banebrydende og nyskabende, med lyd og effekter man aldrig før havde hørt eller set.
Tilbage til musikken - de eksempler jeg nævnte højere oppe er faktisk (for mig) eksempler på musik der BÅDE fremkalder en god stemning, minder og ind i mellem gåsehud - og som samtidig efter min smag/mening er nogen meget, meget velproducerede albums med virkelig god/detaljeret men ikke klinisk (med Donald Fagen som mulig undtagelse ) lyd.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Inden vi begynder, skal vi så ikke få defineret hvad en god indspilning er. Jeg kan se to meget forskellige muligheder:
1) Den teknisk perfekte optagelse, hvor man kan høre ALT. Optagelsen der nådesløst afslører svagheder i dit anlæg, og hvor du kan høre hvad størrelse sko trommeslageren bruger. Dette er hvad rigtig mange opfatter som en god indspilning.
2) Optagelsen der bringer sjælen frem. Hvor man får lyst til at skråle med, og sidder og rokker med foden... Ikke nødvendigvis en teknisk perfekt bedrift, men musikaliteten skinner igennem.
For mig er der ikke længere nogen tvivl. Jeg gider ikke sidde og lytte efter fejl... så keder man sig sku. Jeg vil have musikken frem. Et godt eksempel er de gamle Beatles-indspilninger. Teknisk set er de håbløst forældede. Ikke desto mindre bringer de så meget stemning, at det til tider kribler ned af ryggen. Det gør en hospitalsklinisk indspilning sjældent.
Men spørgsmålet er, om man er interesseret i musik, eller man dyrker HIFI for de tekniske datas skyld.
|
|
|
Kan kun give dig helt ret i din holdninger til dette. Og som en god ven engang fortalte mig.!? Hellere et fedt nummer via en telefon, end et skod"super indspillet"nummer via et 1 mill anlæg.
Peter
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg skal lytte lidt eller "blære" mig lidt med anlæget er det som oftest disse skiver der ryger i afspilleren (cd):
Eagles - Hell Freezes over
Norah Jones - Den gamle (hedder den ikke "Come away with me?)
Eric Clapton - Unplugged
Eryah Badu - Baduizm
__________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem jeg har foreslået er foreslået med henblik på bedst mulig indspilning og musik.
Der er få perler hvor alting går op i en højere enhed, for mig er de nævnte bud eksempler på dette.
Den bedste audiofile test-skive må være Sheffield Drum lab på vinyl. Ellers er opus3 testskivarne ligeledes på vinyl også rigtigt gode. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Ja det kunne da være sjovt at høre en skæring eller to, og mere er der ikke i det
Det er dette jeg søger. Var måske ikke helt præsis i min indledning, men for mig er musikken det klart vigtigste.
Helt klart MUSIKKEN |
|
|
__________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Acer skrev:
|
|
Remastret?, mener du den version der findes i sbm?, i så fald er forskellen til at overhøre , men de ældre dire straits plader har til gengæld nydt godt af remasteringen bla: brother in arms der er langt mindre digital at høre på i sbm udgaven.
|
|
|
øhm... ..nej i den remasterede udgave, ligesom den version du selv nævner: Dire Straits (albummets navn) __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 13 September 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
|
|
|
Klap nu lige hesten Hurtig, så enkelt kan det ikke stilles op. At en skive er fremragende teknisk produceret kan efter min mening være med til at gøre den musikalske oplevelse større. Et eksempel på dette er Dream Theater. På f.eks. "Images and Words" er der blevet gjort næsten ufatteligt meget ud af indspilningen. Det er fremragende musikere, der er i stand til at bygge de mest komplekse rytmer og harmonier op, og hvis de ikke havde gjort meget ud af produceringen ville hele lydbilledet mudre og falde til jorden. Det er dog ikke tilfældet. Det er en nydelse at dirke Portnoy's trommerytmer op eller prøve at følge med når en af den andre musikere folder sig ud. Dette ville ikke være muligt hvis ikke deres producering havde været så sublim.
Det vil jeg kalde at lytte musik på linie med alt muligt andet. At kalde det "at lytte efter fejl" er en stor misforståelse! En produktion kan godt være teknisk blændende og stadigvæk have sjæl over sig, hvilket Dream Theater er et godt eksempel på.
Er der andre der kan nikke genkendende til dette? __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |