Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 05:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Nick Cave: "Abattoir Blues..." (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. Brownstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 24 September 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hvad er holdningen til Caves nye udspil "Abattoir Blues/The Lyre Of Orpheus"? Personligt mener jeg, at denne dobbeltudgivelse er næsten helt oppe at ringe sammen med hans bedste skiver: "Tender Prey", "Henry's Dream" og "Let Love In". Hvad siger I andre Cave-fans?

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 September 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt den endnu, men rart at der findes andre Cave fans her
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 September 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Mr. Brownstone skrev:

Hvad er holdningen til Caves nye udspil "Abattoir Blues/The Lyre Of Orpheus"? Personligt mener jeg, at denne dobbeltudgivelse er næsten helt oppe at ringe sammen med hans bedste skiver: "Tender Prey", "Henry's Dream" og "Let Love In". Hvad siger I andre Cave-fans?

Hej Mr. Brownstone,

Jep jeg er helt enig. Jeg kan indtil videre (2 gennemlytninger) bedst lide "Slagtehus Blues". The Lyre Of Orpheus, som er den med flest ballader på, er ikke helt så stærk som f.eks. Boatmans Call (som er min Cave favorit sammen med From Here To Eternity). Jeg er heeeelt vild med The London Community Gospel  Choir - håber håber håber på at de kommer med i Falkoner Salen til november (Jep jeg har billet )

Tager jeg fejl eller har der sneget sig lidt humor ind i Cave's tekster? Specielt The Lyre of Orpheus er til tider morsom.

Har man 150,- til overs er dette en rigtig god måde at bruge pengene på...

Sound Station på Frederiksberg har vinylen til 200,-

Med venlig hilsen mig, som lige har genopdaget Joy Division's Closer efter at have købt den på original Factory Records vinyl.
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Mr. Brownstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig i, at "Abattoir Blues" er den bedste af de to, og at titelnummeret på "The Lyre Of Orpheus" faktisk har en humoristisk åre, som Cave ellers ikke har dyrket så voldsomt meget (selvom jeg ikke kan lytte til "Stagger Lee" uden at trække lidt på smilebåndet....). Desforuden er du en ualmindelig heldig rad, i og med at du er den lykkelige ejer af en billet til mesterens koncert i Kbh. Hvem der var så heldig!

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Cave fan melder sig!  Har desværre ikke hørt den sidste - økonomien er lidt presset, der skal osse være plads til Costellos nye; "The Delivery Man" og Cohens ditto; "Dear Heather"
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

msquared
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Jeg må nok tilstå at jeg er lidt grøn hvad Cave angår, har kun 'and no more shall we part' albummet som jeg synes er mesterligt, har hørt boatmans call flere gange (står på skal-købe listen). Jeg kender desværre ik så meget til hans gamle udgivelser, er der et godt sted at starte? har hørt at boatmans call var lidt af et stilskifte fra hans tidligere udspil.

Til top Vis msquared's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msquared

Mr. Brownstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

"Let Love In" og "Murder Ballads" er gode udgangspunkter for et nærmere bekendtskab med Nick Caves univers. De er vel nok hans hidtil lettest tilgængelige udgivelser.

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Er også ny i Cave land, men har købt: "Abattoir Blues/The Lyre Of Orpheus"... Fede skiver efter min mening, men er mest til Abattoir Blues "delen"

Havde en eller anden forestilling at hans musik var "underlig", men nej, det er godt med god drive og fede tekster. Kan anbefales.

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes