Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Cd’er med copyprotect (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hmmm jeg har nu lavet kopi (til mig selv) af to stk såkaldte Copyprotected cd'ere, uden problemer. Kan godt være min pc er "lidt for god" til at lave kopier med, men alligevel. Der skrives meget om at drev kan gå i stykker osv. Jeg har bare ikke opdaget det endnu. Nogen der har samme oplevelse eller har prøvet at lave en kopi og så ikke kunne, trods alt. For så vil jeg gerne vide hvad det er for en cd der er prøvet med, så jeg selv kunne lave forsøget..

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Man kan i hvert fald sagtens rippe cd'er med CopyProtection. Jeg brugte WinDac da jeg skulle lave noget bastardpop, og det gik fuldstændig problemfrit, så jeg ved ikke hvad det gør (ud over at nogle cd afspillere ikke kan snuppe det
Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har oplevet det samme, hvor jeg uden probs har kopieret en kopisikret cd på min pc. Samme cd har jeg dog ikke kunne kopiere fra den optiske udgang på min cd afspiller til min bærebare md. Mener det var Norah Jones den første.

Hvis det er meningen at man ikke kan kopiere apparater imellem, men på pc - go figure

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

er det alle de første Norah Jones (come away with me) der er CRP? det oplever jeg ellers ikke.. måske mit system ikke tager sig af den slags bagateller...

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Det første oplag af Norah Jones var ikke copyprotected, mens andet
oplag (og måske flere) er det.

/U.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

hvor ser jeg det på cd'en?

rvu84
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

kim det står på cd coveret hvis de er. Men eneste problem jeg har haft med copy protectede cd'er var min Blaupunkt bilradio, denne ville ikke tage min "Herbert Grünemeyer" cd!!(ja grin bare)

Min cd brænder har aldrig, jeg gentager aldrig haft nogen problemer med nogen som helst, så egentlig virker det lidt latterligt. Tror bare de skriver det på coveret og så håber de ikke folk forsøger og brænde den, eller noget i den stil.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
er det alle de første Norah Jones (come away with me) der er CRP? det oplever jeg ellers ikke.. måske mit system ikke tager sig af den slags bagateller...

Yep, det er den.

Copy protected logoet der er bag på ser ca. sådan ud

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

hmm.. det er måske lidt ot og dumt, men er det ikke en meromkostning at udsende noget med crp og noget uden?

jeg havde bare forstået at enten var alle cd'er i en udgivelse der var beskyttet eller ingen? om det så hjælper noget kan vi nok diskutere i en evighed... jeg tror personligt ikke at det hjælper meget... "piraterne" er alligevel et skridt foran... fik at vide at den nye med "drengene fra Angora" lå, i fuld udgave, til download to dage efter den var udgivet.. og det er trods alt blot en lille dansk produktion.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:
Der skrives meget om at drev kan gå i stykker osv. Jeg har bare ikke opdaget det endnu.

Jeg har læst, at drevet på MacIntosh maskiner kan gå i baglås, så det bliver umuligt at ejecte CD´en igen. På et tidspunkt lykkedes det for min mor at få en CD til at sidde fast i CD-drevet på sin Scumpaq PC. Det krævede dog bare en genstart af maskinen, hvorefter man kunne trykke eject, inden maskinen havde indlæst operativ-systemet.

Min mor har iøvrigt givet 149 kroner, for sin lovlige version af sin Celine Dion CD, og hun kan ikke afspille den på sin computer. Naboens søn, der har downloaded samme CD, som MP3-filer på Kazaa, og givet nul kroner, kan sagtens afspille den. Det er sku´ da smart

ShookOne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

kopiere ikke mine cd'er...

køber dem i butikkerne og så ripper jeg dem med CDex...

ingen problem!

Til top Vis ShookOne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ShookOne

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Min mor har iøvrigt givet 149 kroner, for sin lovlige version af sin Celine Dion CD, og hun kan ikke afspille den på sin computer. Naboens søn, der har downloaded samme CD, som MP3-filer på Kazaa, og givet nul kroner, kan sagtens afspille den. Det er sku´ da smart

Det er nemlig problemet i en nøddeskal. Gad vide hvornår pladebranchen fatter det?

dumb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

CopyProtection er faktisk falsk vare betegnelse......det burde hedde PlayProtection......der er sgu færre problemer med at kopiere, de såkaldte CopyProtected CD'er, end der er med at afspille dem
Til top Vis dumb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumb

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Utroligt, ikke ? Og jeg laver endda "on the Fly" copy. Kunne måske godt forestille mig det kunne lade sig gøre at kopier til harddisk og derfra til en cd, men ikke on the fly,,, !!!

Jeg ripper ikke mine cd'er, men laver af og til en kopi til at have med i evt. bilen. Hvis kopien går i stykker, ja, hva' så, det betyder intet.

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Ja det gav da også mig lidt at tænke over, da jeg (helt selv...) fandt ud af at man sagten kan rippe de såkaldte CopyProtected CD'er med Windows Media Player og derefter brænde dem på cd eller hvad man nu lyster... Så er der sgu da ikke meget ved det system hva? Andet end problemer med afspilningen selvfølgelig

Til gengæld har jeg læst på nettet, at man skal passe på med at sige ja til at afspille cd'en med den ofte medfølgende player*, da nogle af disse kan ligge et lille program/begrænsning ind på computeren, så det fremover ikke kan lade sig gøre at rippe/kopiere CopyProtected CD'er på ens comp. - Nogen der kan be eller afkræfte dette?

* OBS: Windows Mediaplayer kan sagtens afspille CP cd'ere, uden om den medfølgende sk*d player!

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

BjørnH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 November 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har den første Norah Jones, som en ikke kopibeskyttet version. Album nr. 2 "Feels like Home", ér til gengæld kopibeskyttet. Med et system der hedder "CDS-200" ( står i filen "version.txt" på skiven). Denne CD kan i hvert fald min CD afspiller ikke afspille. Og jeg var defor nødsaget til at ty til at brænde en kopi af den. Jeg ved ikke om det var kopibeskyttelsens skyld, men mit første forsøg på at lave en kopi endte i fiasko. Jeg benyttede et velkendt program, beregnet på at lave en kloning af en CD-skive. Med det resultat at computeren gik totalt i spunk. Jeg mistede kontrollen med brænderen (helt ned på BIOS niveau), og kunne ikke ejecte skiven. Jeg fik dog senere kontrollen igen. På skiven ligger ikke de sædvanlige .cda audiofiler. Jeg var derfor nødt til først at rippe skiven til .wav filer. Og derefter brænde det ned på en skive, i det korrekte "Compact Disc Audio" format. Så kunne jeg langt om længe få lov til at høre musikken. Så for fremtiden er jeg kureret fra at købe kopibeskyttede CD'er. jeg holder mig til de ikke-kopibeskyttede.

Til top Vis BjørnH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjørnH

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes