| Forfatter |
|
Mech0z Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
LINK er der nogle der har set den billegere et andet sted?
__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
HamDenFede Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope, ikke hvis det skal være med danske tekster!
Ellers kan de findes til ca. 18£ pr. film hos cdwow, reg 2 men uden danske tekster. __________________ Mvh. HamDenFede
|
| Til top |
|
| |
Beezer Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Axelmusic.dk har den uden danske undertekster til 799kr.
|
| Til top |
|
| |
Nightreaver Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er for at se den i en version hvor der måske få sig et fraklip eller to ind? for at få en anden oplevelse af historien..?
Vil jeg anbefale at man prøver at købe bogen!? så er der en helt ny og meget større oplevelse af historien, for her kan man da blive helt slugt af den, og syntes at filmen en noget let fortalt.
Og så er der også lidt penge til overs
Peter
|
| Til top |
|
| |
Soma Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos Amazon.co.uk gav jeg 533 kr i alt for trilogien special extended edition. Det er bare uden danske undertekster
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
Hvis det er for at se den i en version hvor der måske få sig et fraklip eller to ind? for at få en anden oplevelse af historien..?
Vil jeg anbefale at man prøver at købe bogen!? så er der en helt ny og meget større oplevelse af historien, for her kan man da blive helt slugt af den, og syntes at filmen en noget let fortalt.
Peter
|
|
|
Med så meget ekstra tid lagt til filmene er det lidt mere end et par enkelte småklip der er at se i dem, men det er da rigtigt - bøgerne er et must, og overgår som i så mange tilfælde filmene, men jeg synes ikke at filmene er så let fortalte at de ikke fungerer. Sådan er kriterierne bare for filmproduktionerne, og hvis de skulle følge bøgerne ville vi få film der er betydeligt længere end folk gider at sidde i biograferne og se.
Men det kunne da være fedt... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
CPH-R skrev:
|
Peter
|
|
|
Med så meget ekstra tid lagt til filmene er det lidt mere end et par enkelte småklip der er at se i dem, men det er da rigtigt - bøgerne er et must, og overgår som i så mange tilfælde filmene, men jeg synes ikke at filmene er så let fortalte at de ikke fungerer. Sådan er kriterierne bare for filmproduktionerne, og hvis de skulle følge bøgerne ville vi få film der er betydeligt længere end folk gider at sidde i biograferne og se.
Men det kunne da være fedt...
|
|
|
Du har da helt ret. Men jeg er ikke helt enig i at den er godt fortolket som film!? der mangler da et par hoved personer fra bogen? og hele stykket omkring sproget og alfabetet og hvorfor de forskællige lande er i krig, syntes jeg er drejet til en skurk.
Nej jeg tror at min foragt ligger i at film selskaberne! efter min mening driver for meget plat på loyale fans!? når en film er god og får mange fans, er der nærmest ingen ende på hvor mange versioner den skal komme i? jeg husker alle de T2 bokse og Star Wars bokse der er kommet.
Og jeg ved godt at folk bare kan lade være med at købe dem, og det drejer sig om at tjene penge...Meen det IKKE særligt flinkt mod ens loyale fans? Og dog den ene stemte de da stadig ind, trods han blev ved med at udgive nye versioner så helt tosset er de nok ikke
Så måske FRODO bliver deres næste president
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
betydeligt længere er vist lidt en underdrivelse, bare forløbet på de første 200 sider i "første Bog" i Eventyret om ringen frem til de møder Aragorn på den stejlende pony ville fylde mange timer, der er eks. væsner i en sød lille gravhøj (dyssegæster) og den gode hr Bombadil og fru Gyldenbær (som nemt kunne fylde det meste af en film) der er udeladt.
men filmen gør til gengæld universet tilgængeligt for mange.
som det er sagt før, bio. versionen er for mennekser, extended versionen for fans __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har helt ret - der mangler nogle personer og historien samt ikke mindst verdenen er skruet for let sammen og er samtidig gjort for "lille", men jeg synes dog at Peter Jacksons udlægning af det er god nok - det ER svært at skrue så meget sammen til film. Jeg tror dog næppe at der kommer flere versioner af dem med tiden - helt fra starten blev det jo udlagt at Extended ville komme, og en af de triste grunde til at filmene blev kortet så meget ned ligger jo som en væsentlig faktor hos det prøvepublikum de inviterer ind for at se de første versioner. De sorterer sommetider ting fra hvor man undres - spørg dog fansene istedet og lad dem se dem - de skal nok sælge godt alligevel.
Men du har ret - i mange tilfælde bliver der drevet plat på fansene med adskillige forskellige versioner. Jeg tænker med gru på Saving Private Ryan der i løbet af kort tid kom i ikke mindre end 4 forskellige versioner - penge, penge, penge!
Nå, det var vist rigeligt off-topic! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Beezer Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn... Nu er der ikke tilbud længere, så prisen er 220kr. for I og II og 250kr. for III. I alt ca. 690kr.
|
| Til top |
|
| |
Jules Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skulle bare have vist de korte i biografen og udgivet de lange på DVD. Det havde været en prisværdig forretningsstrategi. De håbede nok på at mange ville købe DVD'erne 2 gange.
Det er en svinestreg de har tjent mange penge på. Prøv at tænke på, at de på denne måde har kunne holde LOTR aktuel i 4 år.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jules Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Dog vil jeg anbefale at hjemmebio-folkene holder sig fra den danske version, da den lider af dårlig pitch correction. |
|
|
Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jules skrev:
Citér:
| Dog vil jeg anbefale at hjemmebio-folkene holder sig fra den danske version, da den lider af dårlig pitch correction. |
|
|
Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?
|
|
|
Anmeldelse fra filmz.dk:
"Audio Det der skulle have været ren lykke, har desværre udviklet sig til ren elendighed, som kun ren ondskab som Sauron kan tænkes at stå bag. Der er tre lydspor, alle på engelsk. Dolby Surround 2.0, Dolby Digital 5.1 EX, og DTS6.1.
Ved første "øjekast" er lyden mikset alt for lavt, hvilket resulterer i at man er nød til at skrue højere op for sit system end normalt... og her viser lydmixets sande (og grimme) ansigt sig. Der er med jævne mellemrum små hop i lyden, som et resultat af dårlig Pitch Correction. (Pitch Correction er nødvendig for at man kan konvertere fra NTSC til PAL) Problemet virker mere udpræget på DTS sporet end på Dolby Digital sporet, og i øvrigt også meget værre end på den første udgivelse.
En sammenligning med Region 1 versionen af denne DVD viser at der ikke er samme problemer med den version. Lyden på den amerikanske version er mere fuld og dynamisk og har ikke samme problem med at lyden hopper.
Det er en skam med disse problemer, for ser man bort fra dem er det et flot lydspor hvor der konstant er gang i surroundhøjtalerne. Subwooferen kommer også på overarbejde (hvis ellers man har skruet op for at kompensere for det lave mix).
Uheldigt at det der skulle have været årets fedeste udgivelse bliver ødelagt af fejl i lyden, specielt når det drejer sig om en udgivelse til omkring 450,- kr. Så burde sagerne være i orden!
Rating 3/6"
Udover ovenstående er dynamikken meget flad og høje frekvenser (især fra centerhøjttaleren) hyler til tider
Der er også denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4047&KW =d%E5rlig+dts
Men i tråden er brugerne umiddelbart ikke klar over at der er forskel på R1 og R2 versionen.
__________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |