| Forfatter |
|
Juppe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her i weekenden fandt jeg nogle Sting plader frem og var overrasket over indspilnings kvaliteten. Han har rigtigt mange gode detaljer med og lydbilledet står knivskarpt.
MEENN, så faldt der en booklet ud af en opsamlingsplade, hvor de reklamerede med digital reemasterede udgaver.
Kender i noget til dem?
Er der noget at hente?
Hvilke plader er jeres farvoritter og hvorfor.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Juppe.
Jeg sidder her med "The Soul Cages" i remastered udgave. Den er der absolut ikke noget at udsætte på, men om den er anderledes ift originalen ved jeg ikke. Under alle omstændigheder er den mastered med Q-sound, og det er originalen også.
Ellers kan "The dream of the Blue Turtles" og "Nothing Like The Sun" også anbefales. Og "All this time...." som er en live plade, optaget i september 2001. Han havde faktisk planlagt en koncert i sit hjem i Toscana den 11., og var lige ved at aflyse. De gennemførte den dog, og der er også udkommet en dvd med den.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej juppe.
jeg er selv ejer af THE DREAM OF THE BLUE TURTLES i mobile fidelity, den lyder bare meget bedre end normalen. men om den er bedre end den remasterede ved jeg ikke. jeg synes det er en af de fineste plader der nogensinde er lavet. det var jo lidt et spring mesteren tog fra police tiden. men det viser jo bare hvor stor en kunstner manden er.
hilsen oink
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
"All this time" som nævnt ovenfor kan varmt anbefales - dog vil jeg anbefale DVD´en frem for CD´en, jeg synes CD´en har for kraftig bas. Desuden er der et par numre der ikke blev plads til på CD´en, og så er der jo det visuelle med - hvor man kan fornemme den specielle stemning den aften. Koncerten er optaget ca. 3-4 timer efter angrebet på World Trade Center 11. september 2001.
I det hele taget er hans live-udgivelser fremragende. Jeg kan også nævne "Bring on the night" som indeholder "highlights" fra en tour i 86, tror jeg det er. Det er ikke en fortløbende koncert, men numre taget fra forskelle koncerter på touren.
På DVD er også udkommet en live-indspilning fra hans Brand New Day tour, hvor han bl.a. har trompetisten Chris Botti med (ham der varmede op for Sting i Forum lige før jul), desuden er bl.a. Stevie Wonder med som gæstesolist. Fed koncert.
Hans seneste plade, Sacred Love, har også fået et DVD modstykke, som er meget interessant for fans. Det er nemlig en dokumentar klippet sammen af øvesessions fra hans hus i Toscana, og klip fra en "øve-koncert" i LA inden den egentlige tour gik i gang. Her er en meget afslappet og laid-back stemning over det hele, og man får et interessant indblik i hvordan Sting arbejder med sin musik.
Af studiealbums er mine favoritter iøvrigt Nothing Like the Sun og Brand New Day. Et par af studie-albummene findes iøvrigt også mixet i DTS 5.1, kan her igen kun anbefale Brand New Day.
En enkelt lidt mere sjælden udgivelse jeg vil nævne er iøvrigt "Last Session", som er en optagelse fra Perugia Jazz festival i Italien i 1987. Her var Sting gæstesolist hos Gil Evans band, og det er ikke kedeligt. Lyden er ikke lige så perfektionistisk som på hans "egne" plader, men til gengæld swinger musikken i sjælden grad. Specielt er hans fortolkninger af Billie Holidays "Strange Fruit" og Jimi Hendrix´ "Little Wing" helt fantastiske efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun være enig med dig, Rogue. Alle dem du nævner er skide gode. Især "All this time". Utrolig stemning der er på den koncert, men det er et eller andet sted meget forståeligt.
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
G40driver Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale Sacred Love i SACD udgaven.
__________________ Lasse K.
Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
|
| Til top |
|
| |
Juppe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan også kun bakke op om "all this time" ... fantastisk plade...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke dårligt, Juppe. Den tror jeg jeg må have hjem.
På en af Chris Minh Doky's cd'er (den der hedder "Minh") er der også "Every Breath You Take" med Dianne Reeves på vokal. En superfed udgave, der ikke gør originalen til skamme, synes jeg.
Cæcilie Nordbys udgave af "If You Love Somebody" giver jeg derimod ikke meget for. Kedelig og uinspireret.
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |