Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Jamie Cullum! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej alle HiFi nørder

Til dem som ikke kender Jamie Cullum vil jeg bare sige at han har lavet en rigtig FED skive, TWENTY SOMETHING. Det er en Jazz cd, men af den nemme slags! Med det mener jeg, at man ikke behøver at kunne lide kompliceret jazz, for at nyde denne skive. Det er en pop jazz cd (på den gode måde) med sang på alle numrerne. Indspilningen er noget af det bedste. Den er optaget analogt, og det hele er optaget mens bandet spiller sammen. Det svinger for vildt! Så skynd dig at købe den, åbne en flaske, og tænde en stor rum cigar! så svinger det. Er også på SACD, og en special edition med 4 ekstra numre.

Kender du noget i samme stil, så skriv det!

Mvh

Til top Vis NickyD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NickyD

hajen71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Du har fuldstændig ret i at Jamie Cullum er noget af den nemme og pæne jazz. Helt personligt synes jeg at det er for pænt, det går helt over i pop engang imellem. Noget i samme stil kunne være michael buble, burt bacharach, harry connick junior. Hvis jeg må bevæge mig over i kvindevokal kan jeg nævne norah jones, patricia barber og diana krall. Det er okay en gang imellem men kan nu bedre lide det komplicerede... men smag og behag er jo heldigvis forskellig...

Hilsen Hajen 71

Til top Vis hajen71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hajen71

NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret! jeg er også vild med de tre kvinder du skriver, men kender ikke de andre, så dem glæder jeg mig til at høre Jeg er mest til jazz med vokal, men lytter også til Bentzon Brotherhood, Pat Metheny og den slags.

hajen71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skal komme med lidt flere anbefalinger så bliver jeg nødt til at nævne keith jarrett, miles davis, john coltrane, dave holland quintet, charles mingus osv. osv.

en af dem jeg bliver nødt til at fremhæve lidt mere end de andre er john coltrane. hvis du ikke allerede har noget med ham så skynd dig ud og købe noget. Han kunne spille alt lige fra ballader til det mere advantgarde jazz. Fantastisk saxofonist som desværre ikke blev så gammel (40 år) men alligevel nåede at indspille en omfattende produktion. Genialt intet andet end genialt er der at sige om ham

Til top Vis hajen71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hajen71

NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Sikke dejligt med de hurtige svar, tak skal i ha! Jeg har lyttet til både Miles Davis og John Coltrane, og jeg må sige at det jeg har hørt har jeg ikke kunne få noget ud af. Jeg synes det er utroligt gammeldaws og med dårlig lyd, men kan du anbefale noget bestemt, gir jeg det gerne en chance!

Som jeg skrev tidligere skal det helst være med vokal!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes