|
Hej Sir Clif
Det findes heldigvis ikke. Hun er unik og bør stå alene. Hun betragtede sig i øvrigt ikke som sangerinde men som jazzmusiker. Som hun sagde ”der er masser der synger jazz, så der er ingen behov for jeg gør det” Hun er vokal instrumentalist.
I samme unica klasse men som ”almindelige jazzsangere” såsom tidlig Sarah Vaugn og Ella Fitzgerald, og der er faktisk mange gode.
I vore dage er det blevet meget in med sangerinder der genoptager de gamle hits fra ovennævnte. Selvfølgelig skal de forsøge, og vi må være lidt overbærende. Jeg hører det mere som underholdning end som jazz.
Et par forslag som jeg synes er hæderlige og meget vellydende er: Jane Mondheit ”Come Dream with Me”, Diana Krall ”Love Scenes” de øvrige skiver hitter hun ikke med hos mig. Jacintha ”Heres to Ben”. Denne Jacintha plade her er der lidt ”Billie” over det da hun på denne plade synger og fraserer Ben Webster favoritter – som han saxede dem engang. Optagelsen er monster dejlig, spil dannt Boy for svigermor og hun udskriver en check på 250tkr tilet par nye højttalere..
På et tidspunkt skal denne Madeleine Peyruex afprøves.

Med skam må jeg melde at jeg ikke har hørt Helle Hansen.
|