Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Søger en (Billie) klon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Godaften,

Er der mon nogen der har et bud på en værdig afløser for min Billie Holiday: Songs for distingué lovers plade.

Det jeg leder efter er samme lækre stemme og samme lækre mood, men en måske lidt nyere kunstner.

Jeg er lidt på bar bund indenfor nyere jazz

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Hej Sir Clif

Det findes heldigvis ikke. Hun er unik og bør stå alene. Hun betragtede sig i øvrigt ikke som sangerinde men som jazzmusiker. Som hun sagde ”der er masser der synger jazz, så der er ingen behov for jeg gør det” Hun er vokal instrumentalist.

I samme unica klasse men som ”almindelige jazzsangere” såsom tidlig Sarah Vaugn og Ella Fitzgerald, og der er faktisk mange gode.

I vore dage er det blevet meget in med sangerinder der genoptager de gamle hits fra ovennævnte. Selvfølgelig skal de forsøge, og vi må være lidt overbærende. Jeg hører det mere som underholdning end som jazz.

Et par forslag som jeg synes er hæderlige og meget vellydende er: Jane Mondheit ”Come Dream with Me”, Diana Krall ”Love Scenes” de øvrige skiver hitter hun ikke med hos mig. Jacintha ”Heres to Ben”. Denne Jacintha plade her er der lidt  ”Billie” over det da hun på denne plade synger og fraserer Ben Webster favoritter – som han saxede dem engang. Optagelsen er monster dejlig, spil dannt Boy for svigermor og hun udskriver en check på 250tkr tilet par nye højttalere..

På et tidspunkt skal denne Madeleine Peyruex  afprøves.

Med skam må jeg melde at jeg ikke har hørt Helle Hansen.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Hej,

Nu var en klon måske lige i overkanten, men du ved hvad jeg mener . Stemningen på Songs for distingué lovers er guldstandarden for jazz her i huset.

Diana Krall's All for You er jeg nu ret glad for og love scenes er også god, men der mangler ligesom noget.

Shirley Horn er lidt mere min stil.

Jacintha lyder spændende. Hende må jeg da undersøge lidt nærmere.

Ah, ja. Madeleine Peyruex. Hende havde jeg da glemt. Hun er da ellers på ønskelisten .

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Du fik mig lige igang "You Won't Forget Me" med Shirley Horn (og duet med Miles D).

Shirley får mig til at tænke på Cassandra Wilson - en af mine store favoer - men ikke mange snakker om hende -underligt. Men hun er heller så nem - fedter ikke for publikum med banaliteter - og er noget cool. Man skal lytte seriøst så lønner det sig -

Men du kender hende sikkert.    

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Hej Sir Clif

Det findes heldigvis ikke. Hun er unik og bør stå alene. Hun betragtede sig i øvrigt ikke som sangerinde men som jazzmusiker. Som hun sagde ”der er masser der synger jazz, så der er ingen behov for jeg gør det” Hun er vokal instrumentalist.

I samme unica klasse men som ”almindelige jazzsangere” såsom tidlig Sarah Vaugn og Ella Fitzgerald, og der er faktisk mange gode.

I vore dage er det blevet meget in med sangerinder der genoptager de gamle hits fra ovennævnte. Selvfølgelig skal de forsøge, og vi må være lidt overbærende. Jeg hører det mere som underholdning end som jazz.

Et par forslag som jeg synes er hæderlige og meget vellydende er: Jane Mondheit ”Come Dream with Me”, Diana Krall ”Love Scenes” de øvrige skiver hitter hun ikke med hos mig. Jacintha ”Heres to Ben”. Denne Jacintha plade her er der lidt  ”Billie” over det da hun på denne plade synger og fraserer Ben Webster favoritter – som han saxede dem engang. Optagelsen er monster dejlig, spil dannt Boy for svigermor og hun udskriver en check på 250tkr tilet par nye højttalere..

På et tidspunkt skal denne Madeleine Peyruex  afprøves.

Med skam må jeg melde at jeg ikke har hørt Helle Hansen.

Du starter i fin stil og ender i den store spand med easy listening - FY

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Hej Bjørn!

Tak for det gule kort - du har ret, i et forgæves forsøg på at finde en gyldigmoderne match til unica, havnede jeg i ren underholdning. Burde have været mere kritisk.

Cassandra betragter jeg nu ikke som easy honey.

hajen71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Cassandra wilson er absolut IKKE easy honey. Hun er lige netop som der skrives ufattelig cool... hun er den bedste nulevende kvindevokal i jazz musikken (efter min mening) hvis du ikke kender hende kan hun klart anbefales....

Start med denne her :

prøv bare at lytte til nummer 4 : if loving you is wrong.... FANTASTISK

Til top Vis hajen71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hajen71

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes