| Forfatter |
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var en tur på biblioteket her i weekenden for som sædvanligt at få udvidet min musikalske horisont og flåede sådan lidt cd'ere ned på må og få, deriblandt også et par cd'ere med Laurie Anderson. Hende har jeg før hørt på cd fra starten af 90'erne og det musik var liiige anelse for mærkeligt til jeg gad at bruge mere tid på det. Men af uransagelige grunde snuppede jeg så denne gang et par stykker med, og jeg har lige hørt den ene: Life on a string, jesus christ den er fed, ikke alene er musikken fantastisk og genial, men optagelsen er helt sublim og jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om en plade hvor bassen er så dyb ikke engang nogle af Jennifer Warnes plader, som jeg også holder meget af, kommer i nærheden. Kan kun sige én ting: KØB DEN.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske du skulle uddybe lidt og fortælle hvilken genre der er tale om?
- BR
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo selvfølgelig, det er vel en form for eksperimenterende pop, en lille bitte smule henad Kate Bush.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også kun en lille bitte smule " henad Kate Bush"....
Men bemærk specielt hornen på track 2.......imponerende arrangement og dynamik så det sprøjter.
Desuden er der en fornem præcentation af brass + cello + bas på track 4. Det rykker.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, ikke den bedste beskrivelse med ved ikke rigtigt hvad jeg ellers skulle skrive ;-) Og også nr. 5 og 11 er geniale.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper
Jeg havde aldrig hørt om Laurie Anderson før, men ud fra din beskrivelse besluttede jeg mig til at låne "Life on a string" på biblioteket, for at se hvad det var for noget.
Ja du har helt ret: musikken er genial. Og lydkvaliteten er rigtig god, med en dybbas der får luften til at sitre :-) Den skal jeg sku´ have købt.
Tak for tippet 
PS: Nej det minder ikke ret meget om Kate Bush. Det minder ikke rigtigt om noget jeg har hørt før, og det er jo det jeg synes der er fedt. Nu om dage lyder meget pop musik jo nøjagtigt ens. Er det mon en computer der laver tekster og melodier nu om dage? Bum-dikke-dikke-dikke-bum-dikke-dik __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet cd'en til 130,- på www.play.com men vil da måske gerne lige høre lidt af det inden jeg bestiller, og i den forbindelse mener jeg at have besøgt en side hvor man kunne høre klip fra alle mulige cd'er. Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg står meget ofte og mangler muligheden, og mener sim sagt jeg har set et sted det kan lade sig gøre. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
vores egen http://www.cdskiven.dk tilbyder også denne tjeneste til en vis grad,man får mulighed for at høre ca 30 sek af hver sang.. __________________
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om en plade hvor bassen er så dyb |
|
|
Milde himmel! Jeg har netop sat mine transmissionslinie højttalere til igen, og skulle selvfølgeligt høre denne CD endnu engang 
Dybbassen er skræmmende - specielt på track-6. Alting ryster! Gulvet, sofaen, sofabordet og jeg selv. Dette må da være den perfekte Cd at tilspille bashøjttalere med  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nemli ja, den har den ondeste bas, jeg tror jeg nogesinde har hørt, og så er det samtidigt en fedt eksperimenterende cd.
|
| Til top |
|
| |