| Forfatter |
|
gunbox Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey boys and girls (her kommer 64.000 kr. spørgsmålet fra Per Viking: er her nogen piger?? )
Er her nogen, der har hørt Kraftwerk live-CD'en Minimum-Maximum?? Hvordan er kvaliteten på indspillingerne??
Håber ikke jeg er den eneste, der kan lide Kraftwerk
Gunbox __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skulle efter sigende være gode, men jeg har ikke hørt den endnu.
Men den er bestilt! 
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
gunbox skrev:
|
Håber ikke jeg er den eneste, der kan lide Kraftwerk
|
|
|
er du bestemt ikke.. den er skrevet på til næste måneds cdindkøb..
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
aha...måske skulle man smide en bestilling afsted på CDWOW.com....Min gamle Krafwerk indspilling fra Kling-Klang Studio er en af mine yndlings-cd'er  __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |
T2Madsen Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg er med på vognen!
Kraftwerk er bare fedt! .....
__________________ V.H. Steffen
TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor hulen har I så ikke oprettet nogle tråde om dette dejlige band???
Kender nogle af jer til rygtet om, at de engang har spillet 2 koncerter samtidigt...deres "live-size" robotter skulle have "klaret" den ene koncert (som sikkert bare var en cd der var sat på) __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
gunbox; Mener nu ikke at det var HELT sådan det foregik . Til en koncert startede de op med at lade "dukkerne" agere at det var dem "in persons" som spillede på scenen..............for derefter selv at træde ind og spille koncerten færdig....men KAN tage fejl/huske forkert .
Iøvrigt kan jeg huske at de var meget "avantgardisk" og stilistiske i deres optrædner......men ingen tvivl om at de var (er) meget trendsættende for...hvad kan det være......25/30 år siden ?......i det hele taget var Tyskland i almindelighed, og Hamburg og Berlin i særdeleshed, centrum for megen udvikling af ("avantgarde"/elektron- ) musikken i sen 70'erne.
Så en dokumentar for et stykke tid siden omkring kraftwerk.......tilsyneladende er/var der kræfter på at samle medlemmerne igen..?.....men i det hele taget at få medlemmerne i tale, er mere end svært......
- og nu hvor vi snakker kraftwerk, er der så nogen som husker Tangerine dream - de kunne også virkelig skabe elektroniske lydbilleder...de nåede også at blive "kommercielle"/almindelig anerkendt, og skrev også et par soundtrack, bla. andet til "Risky business".
Een som var endnu mere "ekstrem" var Klaus Schultze; DER skulle man virkelig ryge "den fede" først - men hvad han kunne tvinge ud af en syntheziser var ikke småting.
Men den som virkelig formåede at bringe syntheziseren ind i "almindelig" popmusik var nok Giorgio Moroder - som selv blev MEGET "strømlinet" til sidst...og spyttede det ene pophit ud efter det andet...men det første han lavede ( i Tyskland ), DET var fedt...og nyskabende)
Hov, håber at jeg nu ikke helt fik afsporet tråden...er jo Kraftwerk det handler om...
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
De holdt koncerter den 14 og 15 februar 2004 i KB hallen, som en del af Tour de France touren. Det var ret fedt. Lyden var godt nok voldsom, jeg blev næsten skubbet bagud af bassen, da jeg stod på gulvet. oppe på første sal var det mere afbalanceret.
Men de laver et meget minimalistisk show, som passer rigtig godt til musikken. Egentlig sceneshow skal man ikke vente sig fra Kraftwerk, de står bare stille og trykker på deres synthesizers. Men billed/lysshowet der kørte til var rigtig flot.
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
gunbox; Mener nu ikke at det var HELT sådan det foregik . Til en koncert startede de op med at lade "dukkerne" agere at det var dem "in persons" som spillede på scenen..............for derefter selv at træde ind og spille koncerten færdig....men KAN tage fejl/huske forkert .
|
|
|
Så kan jeg jo selv svare på spørgsmålet...det er åbenbart blevet ved idéen:
"Kraftwerk have played concerts in different cities at the same time using holograms and robots.
No, the band have talked of this idea in the past but have never been able to carry out these plans.
Similarly, it is reported that the band appeared simultaneously in New York and Paris at promotional launches for 'The Man Machine'. Both such parties did indeed take place, but on different dates!" __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
| - og nu hvor vi snakker kraftwerk, er der så nogen som husker Tangerine dream - .. |
|
|
Mig, mig, mig!!! - Det er nu ikke så svært at huske dem, for jeg hører dem stadig. Det er tiden fra "Stratosfear" til "Hyperborea" der i mine ører var den mest interessante. Derefter er det gået lidt i selvsving med en enorm produktion uden Schmoellings smægtende lydflader.
Jesper Andersen skrev:
| -Een som var endnu mere "ekstrem" var Klaus Schultze |
|
|
Jep, og med ham hele den tyske elektroniske avantgarde: Cluster, Hans-Joachim Roedelius osv.
Tid til en ny tråd: "Fra Theremin til IDM" eller lignende..?
Kraftwerk kan nu også stadig: Koncerten i K.B. Hallen var alle tiders og noget nær den bedste jeg har været til siden Eat Static i Den Grå Hal for snart 10 år siden må det blive til...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 December 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Minimum maximum er en fed cd med god lyd, kan klart anbefales hvis man er Kraftwerk-fan. I modsætning til de fleste andre live-plader opdager man først det er en live-optagelse i slutningen af numrene når publikum klapper - ellers er der ikke noget "live-lyd" over den 
Fåes den også på DVD ? Den skal jeg sgu have fat i da __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er bare total MAXIMUM. Jeg har lige fået den på dvd. Sceneshow, tjah...det passer jo vist godt til deres robot-image.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
oink: Det lyder godt. Er meget glad for cd'en, den er super. Må nok også have fat i dvd'en, så 
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes DVD'en er ret god til at formidle stemningen fra koncerten og det er altså fedt at gense. Mine højttalere kan desværre ikke helt give
samme bastryk som til koncerten(...), men alligevel
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |