| Forfatter |
|
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aguileras musik bruges som tortur på Guantanamo
Ja, åbenbart. Ifølge dagbladet Politiken, hvor jeg har hentet overskriften. De glemmer lige at nævne radio og tv, som også bruger denne form for tortur.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg synes også hendes musikvideoer er ren tortur 
jeg har hørt lignende om metallica og Afghanistan.
men ellers er det da bare at udsætte dem for nik&jay, så fortæller de lige hvad du vil vide .
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
ja jeg synes også hendes musikvideoer er ren tortur 
jeg har hørt lignende om metallica og Afghanistan.
men ellers er det da bare at udsætte dem for nik&jay, så fortæller de lige hvad du vel vide .
|
|
|
de kan da nøjes med at spille "en dag tilbage" på dødsgangen.. så ser folk frem til henrettelsen..
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
men ellers er det da bare at udsætte dem for nik&jay, så fortæller de lige hvad du vel vide .
Den var GOD.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
| Aguileras musik bruges som tortur på Guantanamo |
|
|
Nu har de såvidt jeg ved også tidligere brugt Metalllica, og er der ikke noget med at de spiller klassisk på hovedbanegården for at undgå at "visse befolkningsgrupper" hænger ud ved toiletterne? Kort sagt, så er al musik skrækkeligt for visse ører... Husk at pop i bund og grund står for populær-musik - dvs. ethvert stykke musik der sælges i større antal kan kaldes pop-musik. Så kan man spørge sig selv: Når Pink Floyd har solgt flere plader end Christina Aguilera, hvem af dem leverer så pop-musik?  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er pop musik vel også populær musik, altså populær lige nu, og sprit nyt? (hvis det sidste ej er gældende er Black Sabbath vel også popmusik )
pop musik har vel også sin berettigelse i at man kan opdage nye kunstnere? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
(hvis det sidste ej er gældende er Black Sabbath vel også popmusik )
Yezz my boyzzzz! Paranoid er det fedeste popnummer i musikhistorien!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
(hvis det sidste ej er gældende er Black Sabbath vel også popmusik ) |
|
|
Mtja, hvis jeg nu skal rette lidt på mig selv, så er pop-musik vel defineret af hvad der er populært i nu'et. Dvs. Black Sabbath var pop-musik engang, men vel ikke rigtigt længere. Pink Floyd var da også pop-musik, selv om det måske ikke er defineret sådan længere - de har selv udtalt at Dark Side Of The Moon er lavet til ét formål: At de skulle blive så rige og berømte som muligt! Dermed adskiller deres tankegang sig jo ikke fra enhver anden popmusikers. At de så "tilfældigvis" besad en vis genialitet der gjorde deres popmusik til et kulturelt unikum, ændrer ikke på det faktum at musikken er opstået ud fra en absolut komerciel tankegang.
Et måske endnu bedre eksempel er DAD - de fleste vil nok kalde DAD for et langt mere seriøst band end f.eks. Aqua eller Cartoons. Men deres cowboy-punk tegneseriestil i starten var jo præcist lige så karikeret og salgs-fikseret som Cartoons er det i dag. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
| de har selv udtalt at Dark Side Of The Moon er lavet til ét formål: At de skulle blive så rige og berømte som muligt! |
|
|
Man kan jo spørge sig selv om Money var blevet dét kæmpehit det blev, hvis nummeret bare havde bestået af melodien i sig selv, uden lyden af kasseapparaterne? Hvad er kasseapparaterne der for, for at understrege pointen om det pengefikserede, materielle samfund, eller for koldt og kynisk at vække lytterens opmærksomhed? Præcist som når nutidens one-hit wonders popper op og ryger ned igen, så fascineres folk mindst lige så meget af koncepterne i sig selv som af musikken. Koncept helt uden indhold er naturligvis uholdbart, men var DAD slået igennem uden kohovedet og oversize-sofaen? Kan Tue West fastholde interessen fra publikum når de har vænnet sig til hans mystiske stemme? Og var Aguilera blevet til noget hvis hun havde A-skål og kommune-hår? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Malmgren Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis musikvideoerne med christina aguilera blev vist samtidigt så kan det da umuligt være tortur...
min definition på popmusik er alt det useriøse musik, der er for useriøst til at placere det i andre kategorier. __________________
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Malmgren skrev:
|
hvis musikvideoerne med christina aguilera blev vist samtidigt så kan det da umuligt være tortur...
min definition på popmusik er alt det useriøse musik, der er for useriøst til at placere det i andre kategorier.
|
|
|
Hvordan definerer du, hvorvidt musikken er useriøst?
At du ikke kan lide det, eller hur? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Malmgren Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay... jeg skal måske ikke bruge ordet useriøs... det var mest ment som en joke... men ofte kan man da ikke placere pop i andre genre... __________________
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
de kan da nøjes med at spille "en dag tilbage" på dødsgangen.. så ser folk frem til henrettelsen.. |
|
|
 LOL! Og som dagen skrider frem vil jeg
foreslå man går over til at 'nyde' nummeret "25 minutes to go" med
Johnny Cash, så skal i se, så skal folk nok selv klare aflivningen
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes 2 slags musik. Den ene er dårlig og den er man nødt til at snakke og skrive meget om, i dag er denne musik vel
1. påklædning eller mangel på samme
2. hvordan man kan agere på en scene uden at blive anholdt
3. tilsat til lidt pc-komponeret konceptmusik
Så er der den gode musik, bare lyt = så behøver man ikke mere.
Og så er frivillighed nok vigtigt uanset musiktrang.
En meget "sjov" tråd, der for mig viset at vi gamle med de karske vittigheder om alt og allah, hurtigt kan komme i det politisk korrekte opdragelses tortur cirkus.
popmusikken kan ikke dø - den har aldrig levet .
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mozart var "pop" engang, så noget af det er altså bæredygtigt! Men ved Gud ikke alt! 
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da fuldstændig underordnet hvilke typer af musik eller genre man lytter til, hvis det blot falder i ens egen smag og det rykker hos lytteren.
I sidste ende er det altså mig (lytteren) der skal høre musikken (og det tillader jeg mig at kalde det - anset mit valg), og ikke en eller anden, som synes en bestemt genre er "useriøs".
Hvad andre mener om en genre eller valg af musik, ligger dem frit for at synes, men som det er set tidligere (desværre) er der nogle som har tendens til at skulle dikterer andres smag og genrevalg - se det er useriøst! 
Popmusik, Jazz, Rock, BlackMetal, Techno, Kammermusik, Avantgarde eller klassiske værker, det er et fedt - rykker det hos dig, og synes du om musikken, så er den i vinkel - uanset hvad andre mener, synes eller gør. 
Det samme gør sig i øvrigt gældende ved valg af udstyr til formidling af ovenstående!
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bastian skrev:
|
Mozart var "pop" engang, så noget af det er altså bæredygtigt! Men ved Gud ikke alt! 
|
|
|
tror ikke begrebet 'pop' eksisterede på den tid mozart levede/skrev __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
tror ikke begrebet 'pop' eksisterede på den tid mozart levede/skrev
[/QUOTE]
Vel egentligt ligegyldigt! Pop var det sq! Populær og nyt og derudover teede han sig vel som en popstjerne i anderledes/provokerende outfits osv.
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Kan overhovedet ikke blive forarget over Aguilera. Med de salgstal hun præsterer, har hun da klart sin berettigelse.
Jeg er ikke helt sikker på at jeg selv ville have den musik interesse
jeg har nu, hvis ikke mine teenageår var gået med dyrkelse af det ene
letbenede "pop"-nummer efter det andet. Kvalitet? Sikkert ikke, men den
slags musik har en stor del af skylden for at jeg stadig interesserer
mig for musik.
Derimod kan jeg blive godt og grundigt stor-forarget over at der er
nogle små mennesker der udøver tortur eller giver ordre til samme
og i den grad misbruger noget af det smukkeste vi har...
Iøvrigt har det jo intet med musikkens beskaffenhed at gøre. Det drejer
sig om at fornedre mennesker der har en anden kulturmæssig og religiøs
baggrund.
Pop musik der lever: Burt Bacharach, Carpenters, Dusty Springfield,
Beach Boys, Pet Shop Boys, Yazoo, Soft Cell, Mozart, Michael Jackson, osv., osv.
Op med pop, ned med tortur!
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
Hej,
Kan overhovedet ikke blive forarget over Aguilera. Med de salgstal hun præsterer, har hun da klart sin berettigelse. Jeg er ikke helt sikker på at jeg selv ville have den musik interesse jeg har nu, hvis ikke mine teenageår var gået med dyrkelse af det ene letbenede "pop"-nummer efter det andet. Kvalitet? Sikkert ikke, men den slags musik har en stor del af skylden for at jeg stadig interesserer mig for musik.
Derimod kan jeg blive godt og grundigt stor-forarget over at der er nogle små mennesker der udøver tortur eller giver ordre til samme og i den grad misbruger noget af det smukkeste vi har...
Iøvrigt har det jo intet med musikkens beskaffenhed at gøre. Det drejer sig om at fornedre mennesker der har en anden kulturmæssig og religiøs baggrund.
Pop musik der lever: Burt Bacharach, Carpenters, Dusty Springfield, Beach Boys, Pet Shop Boys, Yazoo, Soft Cell, Mozart, Michael Jackson, osv., osv.
Op med pop, ned med tortur!
|
|
|
Zappa
|
| Til top |
|
| |