Forfatter |
|
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte forleden Eagles "Farewell Tour - Live from Melbourne" DVD hos Axel.
Hvis man mener at "Hell freezes over" er en god indspilling, så prøv "Farewell Tour - Live from Melbourne". Efter min mening er lyd (og billed) kvaliteten helt i top. Kan klart anbefales.
__________________ mvh PSSO
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
PSSO skrev:
Købte forleden Eagles "Farewell Tour - Live from Melbourne" DVD hos Axel.
Hvis man mener at "Hell freezes over" er en god indspilling, så prøv "Farewell Tour - Live from Melbourne". Efter min mening er lyd (og billed) kvaliteten helt i top. Kan klart anbefales.
|
|
|
Tak for tippet. Den må prøves. Jeg er nemlig en af dem, som er fuldstændig væk i Hell Freezes Over.
EDIT:
Jo. Den ER god. Har set den igennem tre gange allerede. Virkelig anbefalelsesværdig.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har endnu ikke fået købt Eagles Farewell DVD'en men det er da rart at høre at den er af lige så høj kvalitet som jeg håbede.
Fik fornylig DVD'en med Phil Collins First Farewell tour, den er også rigtig god både lyd og billedmæssigt. Jeg er ikke den store Phil Collins fan, men det er et flot sjov manden fyrer af, helt klart værd at investere i. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
niels31 Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige bestilt den på nettet, så nu glæder jeg mig endnu mere til at se den. Jeg vil følge inlæget her, og komme med min egen mening, når jeg modtager den. __________________ link til mit anlæg...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18855&KW=ni els31
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var slet ikke klar over den var udkommet. Men den skal da prøves. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
niels31 Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået Eagles Farwell tour dvd'en ind af døren. Det er nok det mest detaljeret lyd - og billedspor jeg endnu har set på en musik-dvd. Lyden med Dts 5.1 kan gangske enkelt ikke fås bedre. Det er også rigtigt godt at høre hvor meget bagkanalerne bliver brugt. Ganske enkelt fantastisk dvd! Selvom man ikke er Eagles fan, vil man kunne nyde denne dvd. __________________ link til mit anlæg...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18855&KW=ni els31
|
Til top |
|
|
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
niels31 skrev:
Har lige fået Eagles Farwell tour dvd'en ind af døren. Det er nok det mest detaljeret lyd - og billedspor jeg endnu har set på en musik-dvd. Lyden med Dts 5.1 kan gangske enkelt ikke fås bedre. Det er også rigtigt godt at høre hvor meget bagkanalerne bliver brugt. Ganske enkelt fantastisk dvd! Selvom man ikke er Eagles fan, vil man kunne nyde denne dvd. |
|
|
Helt enig. En fantatisk optagelse.
I følge reklame på Eagles egen hjemmeside (www.eaglesband.com) er DVD'en "filmed in hi-definition" __________________ mvh PSSO
|
Til top |
|
|
kjeldahl Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har osse lige købt dvden, den er kanon... Jeg var til samme koncert i New York, sad på 13 række lige forand senen.... det er fint at have dvden men det er nu noget andet at opleve dem live...
|
Til top |
|
|
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men var der ikke oprindeligt 5 personer i Eagles... Syntes kun de kører med 80% af besætningen på "Farewell Tour - Live from Melbourne" - det ser det i hvert fald ud til iflg. deres hjemmeside... eller hva'...?
Men jeg skal jo nok have den aligevel...
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Må nok også hellere melde mig i koret af dem der skal have den DVD - har selv "HELL FREEZES OVER" som jeg syntes er en fed indspilling. 
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knudsen skrev:
Men var der ikke oprindeligt 5 personer i Eagles... Syntes kun de kører med 80% af besætningen på "Farewell Tour - Live from Melbourne" - det ser det i hvert fald ud til iflg. deres hjemmeside... eller hva'...?
|
|
|
Nej, ifølge den officielle fanside var de 4 om at starte bandet op:
the founding members of the Eagles are: Don Henley, Randy Meisner, Glenn Frey, Bernie Leadon.

__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvad er egentlig forskellen på den "danske" og "amerikanske" udgave udover regions kode og pris ?
|
Til top |
|
|
peau Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ ALLE DET ER NOK NOGET AT DET BEDSTE LYD PÅ DVD FOR ELLERS ER KVALITET PÅ DVD FOR RINGE ENDNU
ROTEL FOR 1070
ROTEL EFFEKT 1070
CD SONY 559ES
JMLAB 726S
AUDIO CAMBRIGDE 640T DAT
|
Til top |
|
|
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
Hvad er egentlig forskellen på den "danske" og "amerikanske" udgave udover regions kode og pris ?
|
|
|
Teoretisk må forskellen være at der på videodelen er bedre opløsning på PAL (region 2) udgaven i forhold til NTSC (region 1) udgaven. Er der nogen der har set begge udgaver...?
Men jeg har selv købt reg. 1 på axelmusic... mest fordi at reg. 2 koster lige 100 kr mere end reg. 1 udgaven... 
|
Til top |
|
|
kjeldahl Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke set begge udgaver, men den må være optaget i god kvalitet, da koncerten har været vist på NBC i USA i HDTV kvalitet...Det bliver sku skønt når vi får mulighed for HDTV her hjemme...
|
Til top |
|
|
Lique Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knudsen skrev:
Men var der ikke oprindeligt 5 personer i Eagles...
Syntes kun de kører med 80% af besætningen på "Farewell Tour - Live
from Melbourne" - det ser det i hvert fald ud til iflg. deres
hjemmeside... eller hva'...?
|
|
|
De var oprindeligt kun 4 men så fik de en ekstra med på. Det er ham der
slet ikke synger til nogen som helst af deres sange og han spiller
normalt lead guitar. I Hell Freezes over sidder han normalt helt ude
til højre (deres venstre).
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg også fået den i samlingen. Jeg har ikke fået set det hele endnu, men vel en 10-15 numre.
Jeg er en smule skuffet! Billedkvaliteten er fin og lyden er også rigtig god, men jeg synes det er en fejl at man har valgt den samme alternative måde at mixe lyden på som på Hell Freezes Over. HFO er et tv-show og man kan tillade sig andre ting, men når du ser en rigtig koncert giver det ingen mening at have instrumenter placeret i baghøjttalerne på den måde, står musikerne ude blandt publikum? Men bortset fra det er lydkvaliteten helt i top.
Det andet der skuffer mig lidt er Eagles selv. Det er jo nogle kompetente herrer og de laver ingen fejl, men på mig virker det lidt som om de kører det show på rutinen. Der mangler lige den gnist der gør det sjovt at se en live optræden. Den er der på HFO, muligvis fordi de er lidt nervøse efter deres lange pause, men jeg savner den i Melbourne showet (Det samme gør sig gældende på Don Henleys Inside Job).
Til sidst skal det lige siges at jeg synes det er en rigtig god dvd, og jeg havde meget høje forventninger til den, hvilket jo gør det nemmere at blive skuffet. Hvis ikke jeg havde set Phil Collins farvel-dvd før Eagles farvel-dvd havde jeg måske heller ikke været helt så kritisk, men på den er der både flot billede, god lyd og et godt show og det gør den efter min mening til en bedre dvd. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Live from Melbourne også i skabet her, var i TP i frokostpausen. Blev ansporet af, at ungerne gav os HFO i julegave, og da Slipsefyr or Not - i en anden tråd - antydede noget mere guitar på denne fra Melbourne, vidste jeg, at det måtte jeg ha´- Hotel California ER altså også bedst med spaden i stikket.
Husker lige dengang Bruce Springsteen gik på MTV til en unplugged ... der gik vist ikke lang tid, før han sagde - det virker ikke det her, lad os få strøm på ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|