Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 16:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Søger: perspektiv, adskillelse, højde osv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg søger noget nyt musik. Man kender det man kender, og går ofte i "selvsving" eller med et andet udtryk: i ring; med det mener jeg at man hører de samme kunstnere igen og igen, og derfor søger jeg nu noget nyt!

Jeg søger numre/kunstnere som kan præstere noget som disse:

• Queen - The Great Pretender
  • Nightwish - Ghost Love Score
  • Dire Straits - Romeo And Juliet
  • TV2 - Tidens Kvinder
  • Gary Moore - Still Got The Blues

I det hele taget lyder en vokal og et stille arrangement rigtigt godt!

Udover dét så lyder flg. jo godt: (hvorfor springer laver den altid dobbelt linieskift!! )

• Queen (skal næppe introduceres)
  • Nightwish (Symfonisk metal med kvindelig vokal)
  • Withtin Temptation (se kommentar, ovenfor)
  • Lene Marlin (pop! guitar og kvindelig vokal)
  • Tracy Chapman (well... Hende kender de fleste vel?)
  • Roxette (Om ikke andet så kender de Roxette?)
  • Creed (God langtidsholdbar rock)
  • LeAnn Rimes (pop! lagde bl.a. musik til "Coyote Ugly" filmen fra halvfemserne)
  • Texas (pop! Ved ikke lige hvad der ellers er at sige... kvindelig vokal)
  • Osv.

Jeg tænker det danner et godt billede for genrene, som jeg hører, men udover dét vil jeg gerne have fingrene i noget musik, hvor jeg virkelig kan høre hvor instrumenterne/kunstnerne står henne i lydbilledet, gode produktioner osv. men frem for alt: god musik! Håber I også smider en kommentar til hvad jeg kan ventes at blive udsat for, ved at følge jeres forslag.

På forhånd, tak.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:
(hvorfor springer laver den altid dobbelt linieskift!!

Hold Shift nede, og klik Enter, så laves der et enkelt linieskift
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Eva Cassidy? Sang

Ana Popowitch? Sang og guitar

Lennart Skynard Guitar

Which will I be? In the future my friend!!

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
MichaelJDK skrev:
(hvorfor springer laver den altid dobbelt linieskift!!

Hold Shift nede, og klik Enter, så laves der et enkelt linieskift

Mange tak!
Men lige et spørgsmål: hvorfor er det ikke lavet omvendt? Så shift+enter = 2 linieskift? I stedet for enter = to linieskift. Har aldrig oplevet det før, og dette er ellers slet ikke det første forum jeg har benyttet...

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Eva Cassidy? Sang

Lennart Skynard Guitar

Takker! :)

Vil prøve at få hørt noget med dem.
Er der ikke andre der kan/vil smide et par ord?

Ougaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Jeg følger op på metal med kvindevokal.

Nightwish og Within Temptation er bestemt gode bud, men også The Gathering er inden for denne "genre" værd at bemærke. Bandet er ikke blandt dem jeg kender bedst, men jeg vil anbefale at lytte til "Nighttime Birds".

Lidt i samme stil er norske The 3rd and the Mortal. Det er knapt så meget metal, men nogle - efter min opfattalse - utrolig flotte, næsten "sfæriske" kompositioner. Jeg vil på det varmeste anbefale "Tears Laid in Earth". Se eventuelt http://mortal.info, hvor der er samples.

Endelig vil jeg også pege på norske Theatre of Tragedy. Jeg har ikke fuldt med i bandets udvikling de seneste år, da den efter min opfattelse tog en kedelig drejning (hvad der selvsagt kan være ændret igen senere). Bl.a. er den kvindelige vokal (dengang Liv Kristine Espenæs) blevet udskiftet. Noget mere "heavy", navnlig på albummet "Theatre of Tragedy". Jeg vil ud fra det du beskriver tro at "Velvet Darkness They Fear" vil kunne falde i din smag. Senere kom "Aegis", der har nogle langt mere symfonsike kompositioner, der bestemt er værd at lytte til, men som desværre på flere fronter mangler dybde og ambition - efter min smag. Se eventuelt www.theatreoftragedy.com, hvor der vistnok er samples.

Til top Vis Ougaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ougaard

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Joey Tempests soloalbums.

Jo, han er/var forsanger i Europe, men hans egne albums er slet ikke så hårde - de er faktisk ret bløde og musikalske. Min favorit er dette:

En meget dynamisk og detaljerig CD med et par gode dybbasryk.

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Vokal, stille arrangement og fremRAgende lyd- Værs'go:

• Tina Dickow, Fuel, More
  • Cassandra Wilson, Blue Light Til Dawn, Come on in My Kitchen
  • The Peter Malick Group feat. Norah Jones, New York City, All Your Love
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Eva Cassidy? Sang

Lennart Skynard Guitar

Du mener vel Lynyrd Skynyrd?

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hej MichaelJDK,

Selv om der ikke er meget rock & rul over den, så tror jeg du vil kunne lære at elske  The Well med Jennifer Warnes.

Med høflig hilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Leslie West (frontspade i koncertaktuelle Mountain). Enkelte af numrene kan til tider lede tanken hen på Gary Moore, men ellers er det klasser bedre guitarspil i genren "blues".

Nils Lofgren, live både akustisk og med strøm på er rigtig gode optagelser og giver det billede af instrumenterne, du spørger til.

Robert Plant, en lydmager af de bedre, bruger ind i mellem alternative instrumenter (i forhold til rock´en). Giv den nyeste Mighty Rearranger et lyt, der har du perspektiv i lyden!

Little Feat: Produktioner, der er kælet for - instrumentplaceringen er meget markant på især Shake Me Up fra 1995. Stilen er nærmest tex-mex-rock, til tider lidt blueset, men der er generelt stor forskel på deres skiver.

Og så må jeg nævne mit nyeste bekendtskab: Porcupine Tree, som er progressivt, symfonisk rock af bedste skuffe. Lydbilledet er helt fantastisk med mange lag og temposkift. Hvis du vil have dem i bås, så smager kompositionerne lidt af Pink Floyd, men mange andre inspirationskilder kan mærkes.

Håber det falder i din smag

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Mange tak for alle jeres svar!

Der er dog ingen der har sagt noget om rock 'n roll. Et stille arrangement med en mandlig/kvindelig vokal lyder også for fedt (hvis de ellers kan synge )

Kom endelig med flere!

Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Lidt hård melodisk rock, med jævn god lyd og god bund.
Stone Temple Pilots : Core

Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

MichaelJDK skrev:
Der er dog ingen der har sagt noget om rock 'n roll.

Du efterlyser rock´n roll? Men det er svært at pege på noget bestemt, de fleste bands profilerer sig i dag med "noget mere" for at skille sig ud. F.eks. southernrock, blues-rock, westcoast-rock, goth-rock, indie-rock, art rock, progressiv rock, country-rock. Rock´n roll som sådan forbinder jeg med gamle kendinge som f.eks. Jerry Lee Lewis, Elvis, Buddy Holly ... Og nu om dage ville den slags musik vel blive kaldt pop? Er f.eks. Tom Petty (god lyd!) rock eller pop? Jeg ville kalde det pop ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

MichaelJDK skrev:
Der er dog ingen der har sagt noget om rock 'n roll.

Du efterlyser rock´n roll?...

Jeg tror snarere at MichaelJDK mener, at han ikke har sagt noget om, at han er specielt ude efter rock 'n roll.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Leslie West (frontspade i koncertaktuelle Mountain). Enkelte af numrene kan til tider lede tanken hen på Gary Moore, men ellers er det klasser bedre guitarspil i genren "blues".

Nils Lofgren, live både akustisk og med strøm på er rigtig gode optagelser og giver det billede af instrumenterne, du spørger til.

Robert Plant, en lydmager af de bedre, bruger ind i mellem alternative instrumenter (i forhold til rock´en). Giv den nyeste Mighty Rearranger et lyt, der har du perspektiv i lyden!Nemlig. Og det samme gælder forgængeren Dreamland som Mighty... nærmest er en direkte forlængelse af. Sådan rent stilmæssigt.

Little Feat: Produktioner, der er kælet for - instrumentplaceringen er meget markant på især Shake Me Up fra 1995. Stilen er nærmest tex-mex-rock, til tider lidt blueset, men der er generelt stor forskel på deres skiver.De første 3-4 stykker er nu ikke rent lydteknisk noget særligt; musikmæssigt er det en helt anden snak. Groooovy :~) På deres allerseneste studieskive "Kickin' It At The Barn", er der numre, hvor man kommer meget, meget tæt på selv at være til stede ved optagelsen, når øjnene er lukkede. En sjældenhed når det gælder rockoptagelser af i dag. Musikken er af samme høje standard, men kræver nok man er ude over den allertidligste ungdom.

Og så må jeg nævne mit nyeste bekendtskab: Porcupine Tree, som er progressivt, symfonisk rock af bedste skuffe. Lydbilledet er helt fantastisk med mange lag og temposkift. Hvis du vil have dem i bås, så smager kompositionerne lidt af Pink Floyd, men mange andre inspirationskilder kan mærkes.

Håber det falder i din smag

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Jeg søger musik med stemning. "stille" (læs: alting med måde!) simpelt musik... Dvs. ikke noget komplekst musik (ikke nødvendigvis), og synes f.eks. rigtigt godt om pop i den bløde ende, og deraf har jeg nævnt et par stykker.
Med pop i den bløde ende mener jeg ikke Britney Spears/Aqua Lene/Christina Ag... osv. - dét gider jeg ikke. Men Lene Marlin/Dido o.l. i den genre det er nu noget lækkert musik. Pop og komprimeret eller ej...

Og så står jeg ikke i vejen for noget godt rock.

Læs: Kunne godt tænke mig noget musik med stemning. Hvor jeg kan placere instrumenterne; med en god bredde osv.

Har lige været på biblioteket og låne "Sarah McLachlan - Afterglow". En kunstner som jeg ikke kender, men det er jo gratis og låne, så jeg nappede lige hende med.

CDer som jeg lånte:
Godsmack - Faceless  ==> rock i den hårde ende. Kender ikke så meget med dem.

Tim Christensen - Honeyburst ==> jahh, ham kender de fleste vel? Ved godt han er blevet en blød pop-ting, men det kunne jo være at han rent faktisk har lavet noget godt musik siden Dizzy Mizz Lizzy...

Thomas Helmig - El Camino ==> Manden kan jo synge og et nummer som "Gold Digger" er jo et helt rart nummer. Kender dog ikke pokkers meget med ham, men kender da nogle af hans hits...

Mark Knopfler - Shangri-La ==> Behøver ingen forklaring. Har en best of CD, med Dire Straits (HDSD), men kender ikke noget med "ham selv", og brugere herinde har snakket positivt om albummet, så det kom også med...

Så pop er hjertelig velkommen! Rock ligeså; klassisk? Tjahh... det skal være i den (evt. meget) bløde ende.
Alle de forskellige kategorier for rock og pop kender jeg ikke alligevel, så jeg lader "pop" dække over alt "pop" og rock over det meste rock. (læs: )Death metal og sådan søger jeg ikke. Det er for mig at høre blot vildt for at det skal være vildt, og det er larm i mine ører...

Håber det giver en idé og er glad for alle forslag

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Hmm... Vil da også lige lægge en kommentar til alle jeres forslag: Vil prøve om jeg kan få dem hørt et sted :)
Er spændt på at få hørt forslagene, selvom det nok kan koste nogle håndører...

Nogen der ved hvor man kan høre en masse samples? Synes ikke cdskiven.dk er optimal

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Prøv noget Rickie Lee Jones.

Det er nærmest lige meget hvilken skive du vælger. De er alle flot producerede med masser af dybde, højde og bredde. Musikken er for det meste nogenlunde afdæmpet pop-rock-jazz, med masser af twist and turns. De medvirkende musikere er altid topklasse.

Som udgangspunkt: Måske hendes første, som bare hedder RLJ, eller måske "Traffic From Paradise". 

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hej MichaelJDK,

Jeg ville prøve at låne/købe følgende:

Creedence Clearwater Revival - deres Best off indeholder alle de gode gamle numre, og der er (imo) dømt fortramp, luftguitar og fællessang i rigtig mange af numrene.

Eagles: Hell freezes over på DVD - fantastisk live koncert

Simon & Garfunkel: efter min mening 2 af de største sangskrivere nogensinde. Deres Live in Central Park er rigtig god.

Diana Krall: Girl in The Other Room - fantastisk melodisk jazz og en kvinde med den lækreste stemme.

John Fogerty: tidligere forsanger/sangskriver i CCR. Laver en god gang guitarrock.

Tja, det var lige hvad jeg kunne finde på

MVH
Morten

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum