| Forfatter |
|
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sad i går aftes og så War of the world og havde glædet mig til det, men det var en slem skuffelse, er der andre der har haft samme oplevelse med den film ?, til sidst sad jeg og spolede i den, det til trods for at der var massere af vilde cener i den, men den var bare ikke lige min smag.
Mvh.
kiro
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kiro skrev:
|
Jeg sad i går aftes og så War of the world
|
|
|
Øhhh, hvordan kan du det ?.
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde lånt den på DVD
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåhh
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da flere elementer i filmen der gør den god, men slutningen irriterer mig.. Det er som om de runder den alt for hurtigt af, og det hele virker alt for tilfældigt.. men ok, den underholdte mig i de små to timer. men jeg ser den nok ikke igen..
|
| Til top |
|
| |
Teerex Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spielberg laver da flotte film, men så er det vist også sagt. Jeg synes
filmen bevæger sig for langt væk fra H.G Wells originale værk.
Det mest platte var de associationer til World trade center terroren,
som er blevet klistret ind i filmen: Tøjet der falder ned fra
himlen, asken som gør folk grå i ansigterne, opslags tavlerne med
efterlysninger.....
Special effects gør det altså ikke alene..
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den udkommer jo ikke før end til november?
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Det var en total skuffelse at se "war of the wolds" der var alt for mange pinlige fejl og kiks - feks en´der video filmer medens alt elektronik er ødelagt , deres bil er som den eneste der kan laves , slut senen hvor hele familien samles selvom alle andre er flygtet langt væk. 
Det blev fokuseret meget på en sten tom lagde i lommen men hvorfor han gjorde det fik vi aldrig at vide 
Plus et hav af andre kiks der får filmen til totalt at falde igennem , det må være spielbergs dårligste film til dato , han kan simpelthen ikke være det bekendt at ødelægge denne gamle klassiker totalt og fuldstændigt 
Jeg som havde set frem til denne film og regnede med at spielbergs medvirken var garant for en god film blev slemt skuffet.
Hilsen TUB61
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs. Jeg har ikke set filmen, men har i gendkald købt SACDen som er blevet levet med samme anledning. Der skal siges at jeg har den på vinyl og CD også.
Hvikle skuffelse . Luden er bare så dårlig i forhold til CD/LP versionen. Hvis nogen overvejer at købe SACDen så lad være, køb CDen i stedet. Jeg fatter bare ikke at de kan gøre det sådan.....
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nok en af de få så, der synes at det var en ret god film. Ja der er nogle kiks, men det ødelægger ikke oplevelsen for mig, det er der altså i alle film.
At der er nogle paralleler til 11/9, kan jeg ikke se problemet med. 11/9 er jo total realisme, så det gør vel ikke noget at hugge fra den. Jeg synes netop det gjorde at den virkede mere stærkt.
Nogle af dem jeg har snakket med som var skuffet over filmen, siger de havde regnet med noget mere action. Aliens vs. menneskerne i kamp. Jeg synes netop det at det ikke blev endnu en elendig Independence Day, men fokuserede på de menneskelige drama, var et rigtigt godt træk. Hvordan mennesker reagerer forskelligt når det virkeligt brænder på. Og så synes jeg at det at vi ikke ved mere om hvad der sker end hovedpersonerne er totalt cool. Det vi får lov at se, er det de ser.
At den fjerner sig fra den originale, synes jeg nu ikke er rigtigt. Hovedtrækkene er der da: Morgan Freemans fortæller siger det samme i starten og slutningen som fortælleren i den originale. Og det var jo netop det der var pointen. Marsboerne var totalt overlegne menneskene, så det nyttede overhovedet ikke at kæmpe, men at Skaberen i sin visdom havde skabt alle organismer, også bakterier, og det var dem der tog kål på Marsboerne. At man så følger nogle andre under invasionen end man gør i originalen, er vel kun godt. Det er da trist hvis det bare var den samme historie igen.
At slutningen er lidt antiklimax agtig kan jeg dog godt forstå, men prøv lige at se originalen, den er dælme endnu mere antiklimax. Her afslutter man i det mindste. Den gamle den cutter pludselig til fortælleren, når den er allermest spændende og så slut.
Tror i ikke at skuffelsen, hænger sammen med at i havde regnet med noget andet eller'? Eller også er det bare mig. Jeg er også en af de få der synes at "Signs" med Mel Gibson er totalt cool
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
|
han kan simpelthen ikke være det bekendt at ødelægge denne gamle klassiker totalt og fuldstændigt 
|
|
|
Hvis du mener den gamle film, så forstår jeg det absolut ikke. Den var da godt nok elendig.
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at være expert på interstellare rejser, eller for den sags skyld på virkeligheden (har opsagt mit abonnement på den) så kan det godt være at der er detaljer i filmene der virker uvirkelige, men er hele grundlaget for filmen ikke det?
Og hvis man har læst bogen og hørt pladen, og det har jeg selv med stor fornøjelse mange gange, er det så ikke allerede ved at flytte den i tid at der begås uret mod oplægget? __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
|
så kan det godt være eat der er detaljer i filmene der virkker uvirkelige, men er hele grundlaget for filmen ikke det?
|
|
|
Jo det kan da godt være det virker uvirkeligt, men der var jo faktisk nogle tilbage da radioshowet kørte, der troede at det var virkeligt .
Men ud over det så skal detaljerne da helst være på plads. Fantasien rækker langt. Men de regler der bliver opstillet i en film uanset hvor absurte, skal helst overholdes. En af grundene til at "Back to the future" og Matrix 1 var/er så populære er jo netop at de er så gennemførte. Vi kan godtage de mest langt ude ide'er hvis bare reglerne bliver overholdt. Af samme grund har den Superman TV-serie der kørte på TV2 en årgang, altid gået mig på nerverne, eller for den sags skyld "Justice League" tegnefilmene. Feks kan en eller anden fyr holde Superman i skak, ved at holde Lois som gidsel med en pistol mod hendes pande. Yeah right, manden der er hurtigere end Lucky Luke.
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min pointe var i al enkelhed at lade det store billede stå i sin egen skønhed uden at lade de små fejl forstyrre.
Der er ingen film uden fejl, måske nogen hvor man ikke opdager dem selvom de er der, og hvis man kan lade fantasien række så langt at den kan holde en vågen gennem Matrix, så kan den med stor sikkerhed også overse de småfejl der er nævnt her. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
|
Min pointe var i al enkelhed at lade det store billede stå i sin egen skønhed uden at lade de små fejl forstyrre.
Der er ingen film uden fejl, måske nogen hvor man ikke opdager dem selvom de er der, og hvis man kan lade fantasien række så langt at det kan holde en vågen gennem Matrix, så kan den med stor sikkerhed også overse de småfejl der er nævnt her.
|
|
|
Helt enig, med hensyn til de småfejl i War of the worlds
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 29 August 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaeh... War of the Worlds er en lodret l**tefilm.
Den første halve time af filmen får man ellers indtryk af at de 95 kr
man lige har betalt for biografbilletten trods alt ikke er spildt. Men
så går det ellers også nedad bakke derefter, og den sidste del af
filmen er nærmere som at alt det gode der er tilbage i filmen falder
ned i et stort hul
Synes generelt at Steven Spielberg er en alt for opreklameret
instruktør. Det er ikke ligefrem geniale film man oftest ser fra hans
side af...
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 29 August 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
At den ikke helt når bogen/eller pladen, er vel naturligt nok. Jeg syntes at den er ok.
Måske de folk der ikke har noget forhold til bog eller plade! Og som tror at det bare er en ny alien film med 2 timers drøn og effekter, bliver lidt skuffede.
Den eneste scene jeg godt kunne have undværet!? Hvor Tom Cruise, siger til sin datter at hun skal holde sig for ørene, hvorefter han så tæver Tim Robbins ihjel. ”det syntes jeg var lidt morbidt” hvis Robbins skulle dø! Kunne han så ikke bare blive skudt af en alien?? ”faktisk var det den scene der hang fast, da jeg forlod biografen”
Rapper>>!
Jeg syntes nu at Hr. Spielberd, er en KANON underholder, der både har lavet aktion og dybde!?
Film som! Shindler`s List, Color Purple, Amistad eller Saving private Ryan Syntes jeg nu er gode.
Og film som The Terminal, Duel og Sugarland Express syntes jeg er gode koncepter?
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 29 August 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
Film som! Shindler`s List, Color Purple, Amistad eller Saving private Ryan Syntes jeg nu er gode.
|
|
|
Jaeh. Shindlers List og E.T. er de to film som hæver sig meget over
gennemsnittet af normale film jeg kan komme på. Saving Private Ryan er
jeg ikke så pjattet med, men er så heller ikke den store
krigsfilmsfreak. Eneste der virkelig har gjort indtryk på mig er BoB.
Har ikke set de to andre du nævner :)
Underholdende, ja, måske. Jurassic Park var da nyskabende :)
Synes bare at han er alt for forgudet. Siger ikke at han er en dårlig
instruktør, det er bare lidt ærgeligt at folk tager ind og ser WotW
bare fordi det er Spielberg der har lavet den - tror heller ikke at den
ville have en IMDB rating på 6,8/10 hvis det var en ukendt instruktør
der havde lavet den...
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
|
tror heller ikke at den ville have en IMDB rating på 6,8/10 hvis det var en ukendt instruktør der havde lavet den...
|
|
|
Jeg tror nu netop at det er det modsatte der gør sig gældende.
Jeg synes nu 6,8 passer meget godt. En lidt over middel film, hvis man går ud fra at middel er 6,5. Det lader til at være tilfældet med IMDB's rating. Karakteren 5 er ihvertfald ikke middel. Film med karakteren 5 er som regel slet ikke værd at se, med få undtagelser.
|
| Til top |
|
| |
Hendrixon Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 29 August 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er en film alle burde se, den har en masse man aldrig har set før.
tænkte tit i gennem filmen, hvordan har de dog fundet på sådan noget.
Lagde selv kun mærke tit en kikser i filmen, efter Emp udladninger fra
da de væsner kommer ned, og de finde ud af alt electronic er gået i
stykker, står der en fyr med et handycam, og filmer
Skal helt sikkert også have den på dvd, når tiden og prisen er rigtig.
-Hendrixon
|
| Til top |
|
| |