| Forfatter |
|
rask Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser lovlig ud i rusland, men er det så også lovligt for mig at hente musik der?
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen advokater siger ja, for man handler i god tro. Men nej det er ikke lovligt. Ingen af musikerne/kunstnerne får penge, når der sælges MP3 filer fra den side.
Så det er sådan set ens samvittighed, der bestemmer om man vil handle der eller ej.
Personligt holder jeg mig væk.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tvivler på at det i det hele taget er lovligt, de danske pladeselkaber (eller noget selskab affilieret med pladeindustrien i det hele taget) eller kunstnere ser aldrig så meget som en øre.
firmaet bag har ingen rettigheder (så vidt jeg er orienteret) til det materiale de udbyder, så svaret er desværre nej. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
rask Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
træls, nogen der kan henvise til sider så, hvor jeg kan købe musik lovligt så, som også har et større udbud end som der er på de danske sider. Vil f.eks gerne købe tokio hotel, men ingen danske sider kender dem.
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hedder det ikke Tokyo?
|
| Til top |
|
| |
Paint Me Dry Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loven i Russland vedrørende rettigheder er ikke lig med den danske. Jeg er bestemt ikke overbevist om at argumenter som det Kim Olsen kommer med holder.
|
| Til top |
|
| |
rask Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om loven i rusland er anderledes eller ej, hvis kunstnerne alligevel ikke får en klink kan man vel ligeså godt spare de penge og finde sin musik på emule e.l. Så er der jo netop ingen idé i at købe musikken
|
| Til top |
|
| |
rask Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er emule? tænker at allofmp3 alligevel har et lovligt skær over sig, om end det så bare kan være med lånte fjer...
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allofmp3.com skriver på deres websted, at kunstnerne rent faktisk modtager penge af dem, og at det er lovligt at downloade fra dem, hvis man bor i Rusland. De gør også opmærksom på at hvis man befinder sig uden for Rusland, så er det ens eget ansvar at overholde loven i ens eget land.
Citat:
All the materials in the MediaServices projects are available for distribution through Internet according to license # LS-3М-05-03 of the Russian Multimedia and Internet Society. Under the license terms, MediaServices pays license fees for all the materials subject to the Law of the Russian Federation "On Copyright and Related Rights". All the materials are available solely for personal use and must not be used for further distribution, resale or broadcasting.
Users are responsible for any usage and distribution of all materials received from AllOFMP3.com. This responsibility depends on the local legislation of each user's country of residence. AllOFMP3.com's Administration does not keep up with the laws of different countries and is not responsible the actions of non-Russian users. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emule er en fildelingstjeneste på Internettet i stil med Kazaa og Napster. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 04:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det bare mig, eller er der et eller andet galt når kuinstnerne ikke får betaling?
kan ikke huske om det var swan lee, men jeg kna huske et nyere dansk band fortælle at de skam solgte mp3'er på siden (havde de fået at vide) men de havde aldrig set en krone, og ingen i deres pladeselskab, eller nogle af de andre pladeselksaber de havde haft kontakt til havde hørt om nogle aftaler.
hvis firmaet bag allofmp3 ikke har rettighederne til det musik de sælger, så kan det da heller ikke være lovligt?
i bedste fald er det amoralsk, så hellere betale lidt mere og købe via eks, itunes. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan have fuldt ud ret i at det ikke er særlig moralsk at købe gennem allofmp3. Der er vores synspunkt ikke forskelligt. Men det går bare ikke at kalde det ulovligt, når der højt og tydeligt står på kulturministeriets hjemmeside at man gerne må. Derfor må det være op til den enkle om man har maven til at købe gennem siden. __________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt enig, det er lovligt at hente musik derfra, men man kan bare ikke komme og påstå at man ikke ved at der ikke kommer nogle penge til de "rigtige mennesker"
"Vi har heller ingen aftale med et selskab, der arbejder sammen med Allofmp3, siger pressechef i KODA, Stine Nissen."
men som der også står nævnt, så er det ikke forbrugeren, men selskabet bag der gør noget ulovligt.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |