Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Favorit indspilninger, der holder og udvi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Favorit indspilninger, der holder og udvikler sig. Plader som du er nødt til have. 

Regler for denne tråd:

1. Pladen skal oprindeligt mindst være 3 år gammel, eller rettere du skal have haft pladen i mindst 3 år. (Hvis du synes at en af dagens hotte hits burde med  - så vent og se om den holder).
  2. Du må kun nævne 2 plader af gangen.
  3. Der skal gå 3 måneder mellem dine bidrag.
  4. Oplys om pladens titel, kunstner(e), plademærke og nummer.

Der bør minimum være 2-3 linier tekst pr plade, der beskriver musikken, kunsterne – og meget gerne hvad der gør pladen til en stjerne for dig. Det er musikken og performance der tæller, men oplys da gerne om lydkvalitet – selvom det ikke er formålet med tråden.

Softwaren kan være vinyl eller cd, altså kun musik.

”Spillereglerne” er for at prøve at fastholde og fortælle andre om holdbare plader. Selvfølgelig kan der være middle of the road, selvom tråden måske også kan jagte lidt i krogene og gøre opmærksom på næsten glemte stjernestunder.

Der er ingen sanktioner for ikke at følge reglerne, kun en opfordring til at gøre det. Måske en tråd hvor du bruger lidt tid til forberedelse.

Jeg håber på mange input, også fra de mange der har så mange gode plader, men som ikke så tit fortæller om dem.

Henad af vejen måske en tråd der sikkert nemt kan matche Stereophile’s ”R2D4”.

Kommentarer til trådens ide og ideer til forbedring samt kommentarer til andres valg kan passende komme i denne tråd - og helst ikke i selve pladetråden..

Jeg mangler en god titel til den tråd hvor kun musikindlæggene lægges ind. Jeg kalder den foreløbig: Her er mine 2:

Håber ikke I synes det er bøvlet

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Jeg nævner kun én til at starte med.

Franz Schubert

Sâmtliche Klaviertrios

Beaux Arts Trio

nr. 835 393/94AY Philips-Kammermusik serie

Jeg tror at den er fra 1964 men Baux arts trio'et startede i U.S.A i ca. 1955 og spilede med følelse som ikke mange kan praler af.

Hvis noget har kommet i nærheden at være perfekt, så er det den indspiling med et passende lyd kvalitet.

5 stjerner af fem muligt.

plade nr.2 kommer senere.

Bjarke73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

-Jeg holder på Paul Banks og Steen Vig og Dire Straits "Love over gold",

P.B & S.V pladen tror jeg bare hedder netop dét, ihvertfald har de bare lavet den ene. Dejlig Blues og i det hele taget lækker musik, de fleste af numrene bare guitar og sax men enkelte med Hammond mm.

Dire Straits´n kender alle vist, symfonisk rock af den bedste slags....

-Noget begge plader iøvrigt har til fælles er super tekster....

BS

Til top Vis Bjarke73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarke73

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Tror poienten er at small talk'en forbliver i denne tråd, men at vores to plader nævnes i en ellers uforstyrret tråd "Her er mine 2"

Paul Banks og Steen Vig hedder i vinyludgaven Olufsen Records "DOC 5057" og er ganske rigtigt en dejlig skive

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

Kenson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan blive en meget inspirerende tråd. Håber mange vil komme med nogle spændende udgivelser. Jeg støder som regel altid ind i noget der vækker min interesse i sådanne tråde, og har fået meget spændende "nyt" musik ved at følge lignende tråde, hvor der omtales forskellige genrer. Og en ny af slagsen er altid velkommen.

Mvh Kenson

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 05:32 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:

Tror poienten er at small talk'en forbliver i denne tråd, men at vores to plader nævnes i en ellers uforstyrret tråd "Her er mine 2"

Paul Banks og Steen Vig hedder i vinyludgaven Olufsen Records "DOC 5057" og er ganske rigtigt en dejlig skive

ok

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Undskyld "bøvleriet med reglerne" - men I starter godt nok flot. Så min "lille" drøm om en tråd der indeholder 500x2 eminente plader - skal vi nok nå!

Ideen til trådener en sum af mange ting, men nok mest at mange savner at kunne finde gode plader. Det er godt nok ikke det problem jeg har - der er i 100.000vis af skiver jeg ikke kender eksistensen af, der er 10.000vis jeg ved er der - men som jeg nok ikke når, der er stadig 1000vis jeg gerne selv ville have og der hundredevis jeg må have.

Når jeg har delt tråden er det fordi at de 2 man vælger (ad gangen) er ens ukrænkelige ret. Musik er mangfoldigt - og det tror jeg vi får at se.

Jeg glæder mig til at se hvad der kommer her og i de andre musiktråde.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Hold10ligebøtte; jeg har begge af Bjarke73 nævnte plader!

Paul Banks/Steen Vig havde jeg også på vinyl og stort var chokket, da jeg på polycarbonat-udgaven kunne høre "ekko" fra nærmestliggende pladerille. Nå, det er også en gammel udgivelse og i starten af CD-æraen måtte man jo finde sig i mangt og meget. Meeen musikken fejler intet, nix!

Så er det bare hjem og få hældt den i afspilleren, jeg havde SQ glemt den!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Undskyld "bøvleriet med reglerne" - men I starter godt nok flot. Så min "lille" drøm om en tråd der indeholder 500x2 eminente plader - skal vi nok nå!

Ideen til trådener en sum af mange ting, men nok mest at mange savner at kunne finde gode plader. Det er godt nok ikke det problem jeg har - der er i 100.000vis af skiver jeg ikke kender eksistensen af, der er 10.000vis jeg ved er der - men som jeg nok ikke når, der er stadig 1000vis jeg gerne selv ville have og der hundredevis jeg må have.

Når jeg har delt tråden er det fordi at de 2 man vælger (ad gangen) er ens ukrænkelige ret. Musik er mangfoldigt - og det tror jeg vi får at se.

Jeg glæder mig til at se hvad der kommer her og i de andre musiktråde.

Forbistret! Nu bliver man jo nød til at tænke sig om inden man poster...

En gang hver 3. måned - jeg har så mange jeg gerne vil reklamere for . Jeg er gået i tænke-boks.

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Lidt banalt måske, men jeg gider altså ikke dø for en vinyl (R2D4), så hvorfor ikke kalde SES' glimrende tråd R2L4 = Records to Live for...

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hm - jeg tror min pladesamling snart skal have Bank. Mon ikke osse jeg har problemer med at begrænse mig - overvejede selvfølgelig en undtagelse.

Glimrende navneforslag Zaka: men måske lidt fordansket Plader2leve4 = P2L4 ? Måske disc istedet for plade - dækker så bedre cd! D2L4?

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Paul Banks/Steen Vig, Olufsen Records DOC5057 (vinyl 1987) DOCD5200 (polycarbonat 1994) Producer: Michael Friis.

Note: Bjarke73 skriver sax? Nah; så vidt jeg ved spiller Steen Vig klarinet!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Bag på DOC5057 krediteres Steen Vig for 'Tenor- og Soprano Saxophone'

Bjarke73
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Hold10ligebøtte; jeg har begge af Bjarke73 nævnte plader!

Paul Banks/Steen Vig havde jeg også på vinyl og stort var chokket, da jeg på polycarbonat-udgaven kunne høre "ekko" fra nærmestliggende pladerille. Nå, det er også en gammel udgivelse og i starten af CD-æraen måtte man jo finde sig i mangt og meget. Meeen musikken fejler intet, nix!

Så er det bare hjem og få hældt den i afspilleren, jeg havde SQ glemt den!  

Den er blevet "genoptrykt" på CD, der er ikke så mange der har den men du kan købe den via paul banks´ hjemmeside for 100 dask....

Mvh BS

Min var foriøvrigt også slidt ned så glæden var stor da jeg fandt den på CD og så til 100 .-

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jimi Hendrix: Blues, MCA 111 060-2 mcd 11060

denne "opsamling" er en gennemgang af jimi's personlige favoritter som han fortolker. udover den berømte Voodoo Chile Blues indeholder skiven bl.a. en udgave af Mannish Boy der slår de fleste ned af stolen. desuden kommer man også i kontakt med nogle meget interessante udlægninger af klassiske blues numre.

et must have, ikke bare for hendrix fans, men for alle musik elskere

nummer to er Apocalypticas Inquisition Symphony, polyram,5580300-2

udover nogle meget smukke fortolkninger af meallica numre, viser apocalyptica for første gang på dette albumhvad de virkeligt formår at gøre selv, og det er ikke så lidt.
udover det ufattaligt imponerende titelnummer viser pladen også med al tydelighed hvor alsidigt et instrument en cello er

Bjarke73
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Paul Banks/Steen Vig, Olufsen Records DOC5057 (vinyl 1987) DOCD5200 (polycarbonat 1994) Producer: Michael Friis.

Note: Bjarke73 skriver sax? Nah; så vidt jeg ved spiller Steen Vig klarinet!

Det gjorde han sikkert også, men det er vist primært sax på denneher (pladespilleren er i udu og har været det længe så pladerne er pakket væk og jeg har ikke modtaget min CD endnu, så jeg kan ikke lige checke...) der er ihvertfald en sax og en guitar på coveret....

Jeg har iøvrigt set ham spille på to sax samtidigt ved en lejlighed eller to, og det swingede sgu´ stadig...

SUK, en skam han skulle bort så hurtigt, han var noget for sig selv....

BS

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Fandt en fin NM DOC5057 - så fik pladereolen Bank.. Tak for tip!

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Tillykke - det er altså en svært hyggelig plade

Håber i fik set DR2's tema tirsdag med Bobby McFerrin?
Ellers grib chancen og se genudsendelsen på lørdag kl. 17:15 (DR2)

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Macwerk; sorry, beklager og undskyld ! Det er så en tenor-sax, jeg har set/hørt Steen Vig med! Jeg kan SQutte kende forskel på en tenor-sax og en klarinet!

Bjarke73; DOC5057 på LP (vinyl) og DOCD5200 på CD (polycarbonat), bare så alle misforståelser er ryddet af vejen!

Jeg købte vist LP´en i 1990 og CD´en omkring 1995/96, da jeg gik over til "de små blanke"!

Lidt flovt at jeg havde glemt den; den står jo forrest under "B"

Og endnu engang Macwerk; jeg kan desværre ikke anbefale nogen plader af Bobby McFerrin, da jeg ikke har haft dem i mere end 3 år, men tråden er jo heller ikke udløbet endnu, såeh?!  

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Endnu mere flovt at jeg "glor" på forsiden af coveret og IKKE ser et billede af en SAXOFON!

En nærlytning af nummeret "Babys prayer" viser, at det ikke er samme fejl med for hårdt skårne LP-riller, som på LP-versionen. Det ville da også være for galt, men hvad er det så man hører til allersidst i nummeret, lige inden der udblændes? Det lyder ikke som båndsus, ej heller som LP-pladestøj! Nå, op i lommen med det, så længe musikken spiller! 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes