Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 05:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Funk! Soul! Fest!... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hej folkens!,

ja, jeg kan simpelthen ikke lade være. med hvad? med at bedyre mødepligt i morgen på loppen. ....... for King Kahn er i byen og det går ALDRIG stille af!

da det, uretmæssigt, ikke er et af det mest kendte bands, må jeg heller introducere. jeg har set King Kahn flere gange, og nedenstående bygger på disse indtryk:

bland 50% oldschool soul, 20% rock-a-billy/rock 'n roll samt 100% funk så får du 170% fest-musisk ovedrive! dertil kan adderes et band der tæller mange ansigter, blæser-sektion m.m Og ofte en lille gogo-danser.. og en muskuløs gut i tarzan-kostume.... i front selvfølgelig King Kahn himself: en spinkel gut i kappe, trikot og hjelm; men hvad vigtigere er, så er han som en Little Richard der leverede sit livs show....... showmanship som Simon Juncker og andre popstars-hoveder burde opleve før de vælger den nye Jon kind-a-guy "stjerne"....men det er en ande diskussion.

men, for himlens skyld, lad dig ikke skræmme af hvad der lyder mildest talt uoverskueligt. for dette band/musik er noget af det mest medrivende og tilgængelige man kan opdrive hvis man er til funk og soul... det er rigtigt at Maceo Parker og Graham cebtral st. nok er bedre musikere, men dette er utvivlsomt sjovere! og helt dårligt spiller King Kahn nu heller ikke(det er med andre ord ikke på nogen måde et mere eller mindre lallet ungdomsskole band....(ikke at der er noget i vejen med det)).

kig evt på http://www.king-khan.com/ der er også nogle, lidt ældre, lydklip.

jeg kan ikke undertrege nok at dette band er en oplevelse ud over det sædvanlige, og i mine ører er det lang tid siden der har været et bedre tilbud om en sjov koncert alle, unge som gamle - folk der kender bandet som folk der ikke gør - kan komme til. og så koster det næsten ingen ting(ca 50 kr..)!!!!! det her er kort sagt skideskægt og opløftende!

inden for de sidste år har de spillet på Roskilde, på Stengade og den fantastiske mini-festival Gutter-island....og i morgen spiller de på Loppen.

det er sjældent jeg på denne vis "promovere" et band jeg kan lide, men jeg har indtryk af at der nok ikke er så mange andre på dette forum der er bekendt med bandet..... men da dette musik appelere langt bredere end meget andet musik jeg nyder, tænkte jeg jeg lige ville give en uforbeholden opfordring om at møde op til koncerten.

og husk nu at der også snart kommer St. Thomas(noget for alle Neil young hovederne herinde??) og Damien Rice(irsk singer/songwriter  - virkelig godt) og meget andet(husk nu 16 Horsepower)...... LIVE - for det holder sgu'  

mvh,

mikkel

Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

hejsa,

var der slet ikke nogle der blev inspireret af min svada, og var på loppen i går aftes??? i gik altså glip af noget.......

mvh

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Jo... stærkt inspireret... og det var med garanti fedt.

Men virkeligheden indhentede mig og sagde at ungerne skulle have mad og lægges i seng.........

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

ja, unger kan komme "i vejen" for sådanne udskejelser....

men jeg kan kort sige at bandet var, som altid, i fuldt firspring - dog måtte vi undvære Tarzan denne gang ....... ufatteligt at de kan holde det tempo- og energiniveau!!!

men jeg fik i alle tilfælde trut og glade dag for alle (de få) pengene!!

mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes