Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Sara K (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Hej Piger og Drenge!

singer songwriter Sara k - water fallswater falls

Hende her skal  I lige ofre et lyt.

Hun er ude med en ny skive "Waterfalls!

En på alle måder dejlig skive. Hvis du er til en stille sang i ny og næ, så kan jeg ikke lige finde på nogen der gør det bedre end hende her. At skiven tilmed er dejligt optaget er så noget helt andet. Den er optaget i Tyskland på Stockfish, som åbenbart er et B&W selskab

http://www.sarak.com/water_falls.ram

Der skulle ligge et prøvelyt på titelnummeret lige her

Optagelserne på skiven er alle gjort med multimiking, og mine ører siger Shoeps mikrofoner. Der er godt nok et billede af sådan én ude på coveret (se ovenfor, det er en Shoeps mike hun synger i), men det er fra en live seance og har ikke noget med optagelsen at gøre. Men lyden peger i retning af nyremikrofoner og jeg tror altså det er Shoeps, måske en Neumann af de nyere. Helt neutral er den således ikke, men det virker heller ikke som om det har været meningen. Hun kan sikkert lide den sound skiven har og den har sandsynligvis været helt tilsigtet. Hun får på den måde en lidt større stemme end forventeligt og hun får lidt vel meget strube af en lille køn pige at være. Men dejlig det er den. Skynd dig at hente den, jeg ved kun at den kan fås hos Christian i Pladekisten i Århus, måske den også er at finde andre steder.

Hvis du i øvrigt gerne vil vide hvad det eksakt er jeg mener, med den stemme og neutraliteten, så kan jeg bedst beskrive det ved, at du skal sammenligne stemmen på f.eks. Waterfalls med Jennifer Warnes "The Hunter" Track 9. Her har man ønsket at fange Jennifer uden dikkedarer og den er bare røget i kassen med et brag. Ganske vist har alle instrumenter og stemmen lige fået et drys efterklang, men det er trods alt meget lidt, men den optagelse er state of the art mht. neutralitet gennemsigtighed og nuancering - lyt selv. Behøver jeg nævne, at Brüel & Kjær har deres andel af æren?

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hallo Kurt Kubik !! Og den fåes også på vinyl !!   
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Christian har forhandlingen af Stockfish, og som King siger også på vinyl, og sikke vinyl. Udover de audiophile kvaliteter er Sarah blevet voksen og hun kunne have Joni Mitchell som forbillede. Musikken overdøver fuldkommen det audiophile, den plade spiller bare. En plade der er værdig at stille ved siden af Yola.

Subområdet er tæt på Soular Energy med Ray Brown eller Count Basie 88.  

Hvor meget Classe og BW er involveret, ved jeg ikke, men de hører til udstyret i den bjerggrotte hvor optagelserne finder sted.

Christian bør score fortjent på dette lille plademærke, check han hjemmeside PLADEKISTEN.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Oktober 2003 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hej igen!

SES har ret folks - det er en stor plade

Jeg er henvist til CD, så vinylen kan jeg ikke kommentere, men det er helt ret bunden er lagt på denne plade.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes