Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Beatles udgivet på Apple og EMI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hej,

Har lige købt følgende LP'er med Beatles: Abby Road og White Album, begge udgivet på EMI.

Gav 40 kroner for det hele, perfekt lyd og uden ridser.

 Spørgsmål: Er ovennævnævnte ikke oprindeligt udgivet på Beatles eget selskab - Apple?  Og hvornår fik EMI Grækenland? rettigheder til genoptryk? og hvor gamle er disse "kopier" ?

Mvh/Mik112

                   

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Come on, Beatles var et band der bl.a optrådte på vinyl i tresserne;-) Nogle må vide noget vedr. mit ovennævnte indlæg.

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 219
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 03:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har Abbey Road liggende, Jeg er næsten sikker på, at den er udgivet af Apple.
jeg er ikke hjemme hele den kommende uge, men kan lige tjekke hvem der har udgivet den, når jeg kommer hjem.
Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3519
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

hejsa,
ifølge mine optegnelser (En hård dags nat - Dan Schiødt/ Karsten Jørgensen) er Abbey Road udgivet på Apple.
ALt efter "magcial mysteryal tour" udgivet på Apple.

Det før er udkommet på "parlo phone"

Altså udgivelser 1963-1967: Parlo Phone

1968-1970 er udgivet på Apple records



__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Tillykke med "opdagelsen" af The Beatles.
Har selv lyttet begejstret siden 1962!

George Martin, som var manden der først skrev pladekontrakt med Beatles, arbejdede for pladeselskabet Parlophone!
Parlophone var/er under EMI's parably, dvs Parlophone udgiver albummet, men EMI har licensen. Således har EMI retten til at udgive Beatles' albums.

Apple Corps Ltd. er et selskab Beatles stiftede i 1968 for at slippe at betale så meget skat!
Derunder var også Apple records, men Beatles' Apple udgivelser, (fra og med The White Album),
er stadig licenseret af Parlophone/EMI i Europa, og i USA Capitol/EMI.

Hvis du ser på fx. "Let It Be... Naked", udgivet i 2003, står der på coveret:
     The copyright in this sound recording is owned by Apple Corps Ltd./EMI Records Ltd.
     Samtidig finder man stadig Parlophone's label ved siden af Apples.

At EMI har retten til at udgive Beatles, ses bla. på CD udgaven af Abbey Road fra 1987.
Den er udgivet af EMI, men bærer også Parlophones label, men Apple Records er ikke nævnt.
Det samme gør sig gældende for Mobile Fidelity Sound Labs master recording af Abbey Road,
ikke et ord om Apple, men kun EMI, og nu Capitol i stedet for Parlophone, da den er
udgivet i USA.

Alt i alt et lidt speget konstruktion, det er måske også derfor at Apple Corp Ltd.( læs de
resterende 2 beatler), er ved at lægge sag mod EMI, da de føler sig snydt for penge....mange penge.

Med venlig hilsen

 

 

Til top Vis Absalon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Absalon
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Sorry for OT men håber jeg er tilgivet.

Hvor mange skiver har de egentlig udgivet, er der nogle som ved det?

Jeg har arvet en ordentlig "stak" som desværre er komprimeret ned i mp3 og jeg er i tvivl om hvorvidt de er der alle sammen, da jeg kan se at de mange af dem "bare" er singler.

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3519
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Absalon skrev:

Hej


Tillykke med "opdagelsen" af The Beatles.Har selv lyttet begejstret siden 1962!


George Martin, som var manden der først skrev pladekontrakt med Beatles, arbejdede for pladeselskabet Parlophone!Parlophone var/er under EMI's parably, dvs Parlophone udgiver albummet, men EMI har licensen. Således har EMI retten til at udgive Beatles' albums.


Apple Corps Ltd. er et selskab Beatles stiftede i 1968 for at slippe at betale så meget skat!Derunder var også Apple records, men Beatles' Apple udgivelser, (fra og med The White Album),er stadig licenseret af Parlophone/EMI i Europa, og i USA Capitol/EMI.


Hvis du ser på fx. "Let It Be... Naked", udgivet i 2003, står der på coveret:     The copyright in this sound recording is owned by Apple Corps Ltd./EMI Records Ltd.     Samtidig finder man stadig Parlophone's label ved siden af Apples.


At EMI har retten til at udgive Beatles, ses bla. på CD udgaven af Abbey Road fra 1987.Den er udgivet af EMI, men bærer også Parlophones label, men Apple Records er ikke nævnt.Det samme gør sig gældende for Mobile Fidelity Sound Labs master recording af Abbey Road,ikke et ord om Apple, men kun EMI, og nu Capitol i stedet for Parlophone, da den erudgivet i USA.


Alt i alt et lidt speget konstruktion, det er måske også derfor at Apple Corp Ltd.( læs deresterende 2 beatler), er ved at lægge sag mod EMI, da de føler sig snydt for penge....mange penge.


Med venlig hilsen


 


 



Hej "Absalon",
det var da en dejlig fyldestgørende udredning - godt med deling indimellem af viden om det væsenlige i dette forum nemlig musikken

__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 219
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Sorry for OT men håber jeg er tilgivet.


Hvor mange skiver har de egentlig udgivet, er der nogle som ved det?


Jeg har arvet en ordentlig "stak" som desværre er komprimeret ned i mp3 og jeg er i tvivl om hvorvidt de er der alle sammen, da jeg kan se at de mange af dem "bare" er singler.


 


Michael


Jeg prøver lige at liste dem jeg lige kan komme i tanke om:

Abbey Road, A hard Days Nyght, The Beatles (white album), Let it be, Yellow Submarine, One, Revolver, Rubber Soul, Help!, Beatles for Sale, Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, Please Plaese me, With The Beatles, Magical Mystery Tour, Past Masters
Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted
 
Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Til Rattanhuset:
Prøv at gå ind på http://www.beatles-discography.com/.
Det er ikke nemt at give en entydig liste af hvad Beatles har udgivet, det afhænger
af om man taler USA udgivelser (Capitol) eller UK udgivelser(Parlophone).

Ny udgivelser blev vistnok først koordineret mellem Parlophone og Capitol fra og med
Rubber Soul 1965, med en enkelt svipser med Revolver, hvor track-listerne ikke er
helt indentiske.

Til mn1974:
Mange tak.

med venlig hilsen

 

Til top Vis Absalon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Absalon
 
Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 12 Februar 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja Dyrmann, din hukommelse fejler ikke noget.
Hvis man trækker Past Masters, One samt Magical Mystery Tour fra,
har du alle Beatles' UK LP ny udgivelser med.

Magical Mystery Tour, var lidt af en hybrid, det var en dobbelt EP (another first fra Beatles)

Med venlig hilsen

 

Til top Vis Absalon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Absalon
 
Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 994
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Absalon skrev:

At EMI har retten til at udgive Beatles, ses bla. på CD udgaven af Abbey Road fra 1987.
Den er udgivet af EMI, men bærer også Parlophones label, men Apple Records er ikke nævnt.
Det samme gør sig gældende for Mobile Fidelity Sound Labs master recording af Abbey Road,
ikke et ord om Apple, men kun EMI, og nu Capitol i stedet for Parlophone, da den er
udgivet i USA.

Med venlig hilsen

Kan den fåes endnu, har ledt på nettet og fundet 0, den er heller ikke på MFSL egen shop længere?



__________________
Hilsen Bent

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L
 
Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej Bent L

Jeg købte den i "sealed" tilstand på ebay for nogle måneder siden, sammen med
Let It Be. Jeg mener jeg har set den siden på ebay.
Det er virkelig klasse!!

Med venlig hilsen

Til top Vis Absalon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Absalon
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Så kom der hul på bylden;-)

I skal have mange tak for oplysningerne, men mangler stadig svar på mit spørgsmål vedr. EMI Grækenland, for hvor "gammel" kan mit White album være? Den er dateret 68, men det kan umuligt være korrekt, for på det tidspunkt udkom den på Apple, og må således være et genoptryk, men hvor gammelt?

Ps. Har en original MMT EP fra 67 liggende i org. cover udg. på Parlophone 7Yce18434-37, er den noget værd?

Mvh/Mik112 

 

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Kan du ikke gi' lidt flere oplysninger?
Katalognummer på cover eller plade mv.

7Yce18434-37 hvor har du det fra?

Med venlig hilsen

 

Til top Vis Absalon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Absalon
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Absalon skrev:

Hej

Kan du ikke gi' lidt flere oplysninger?
Katalognummer på cover eller plade mv.

7Yce18434-37 hvor har du det fra?

Med venlig hilsen

 

Numrene er indgraveret i /på vinylen efter sidste spor, det mener jeg gælder for alle plader.

Katalog nr. er jeg ikke helt stiv i men der står på coveret: SMMT-1 A&B Stereo. Håber det kan hjælpe lidt. Ved at den er 100% original og udgivet på Parlophone/Northern Songs NCB. Det er den med 28 siders indlæg med billeder og tekster.

 

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 18 Februar 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Sådan en MMT kan købes på ebay for 10-100 dollars, afhængig af udgave mv.

p.s. Northern Songs er det firma der har copyright på tidlige Beatles og
alle Lennon/McCartney kompositioner.
Ejes nu af Michael jackson. Paul McCartney vil meget gerne købe!
George Harrison stiftede Harrisongs.

Med venlig hilsen

 

Til top Vis Absalon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Absalon
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Det her lyder jo godt:
TorontoSun is reporting that Apple and EMI are on the verge of announcing the digital release of the Beatles' catalog.

As per usual, Apple/EMI is presently mum, but sources with knowledge of the project say that two scenarios are possible for the release of the minimum 11 UK albums.

One early Page 2 report claimed the release would come on or around Valentine's Day (Feb 14th). TorontoSun lays out a couple of possibilities for the release, including a more gradual launch over the coming months, or the, instead, entire UK catalogue hitting stores the first week of June.

As previously reported, the remastered Beatles collection is expected to be exclusive to the iTunes Store for three months.

The article also claims that Apple has a "special" announcement scheduled for a Super Bowl commercial on February 4th.

Many have noted that Steve Jobs used Beatles songs to demonstrate the iPhone during the Macworld San Francisco 2007 keynote, possibily hinting at an imminent annonucement.
http://www.macrumors.com/pages/2007/01/20070117125355.shtml

Jeg køber dem på cd om 3 mdr
Hvis de da ikke er komprimeret.


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Jeg krydser alt hvad der kan krydses, og håber på CD/DVD-Audio combo udgivelser.

Love på DVD-Audio er intet mindre end et mesterværk


__________________
Audi A3

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Det her lyder jo godt:
TorontoSun is reporting that Apple and EMI are on the verge of announcing the digital release of the Beatles' catalog.

As per usual, Apple/EMI is presently mum, but sources with knowledge of the project say that two scenarios are possible for the release of the minimum 11 UK albums.

One early Page 2 report claimed the release would come on or around Valentine's Day (Feb 14th). TorontoSun lays out a couple of possibilities for the release, including a more gradual launch over the coming months, or the, instead, entire UK catalogue hitting stores the first week of June.

As previously reported, the remastered Beatles collection is expected to be exclusive to the iTunes Store for three months.

The article also claims that Apple has a "special" announcement scheduled for a Super Bowl commercial on February 4th.

Many have noted that Steve Jobs used Beatles songs to demonstrate the iPhone during the Macworld San Francisco 2007 keynote, possibily hinting at an imminent annonucement.
http://www.macrumors.com/pages/2007/01/20070117125355.shtml

Jeg køber dem på cd om 3 mdr
Hvis de da ikke er komprimeret.

...og pludselig er der tale om et helt andet Apple. Havde slet ikke tænkt over, at det også er derfor Apple (altså Jobs') er særligt interesseret i Beatles.

Mon ikke det er lidt optimistisk at satse på DVD-audio-udgivelser samtidig med lancering af Beatles på iTunes?

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

...og pludselig er der tale om et helt andet Apple. Havde slet ikke tænkt over, at det også er derfor Apple (altså Jobs') er særligt interesseret i Beatles.

Mon ikke det er lidt optimistisk at satse på DVD-audio-udgivelser samtidig med lancering af Beatles på iTunes?



Jo, men jeg håber stadigvæk . Jeg troede også at Sony havde opgivet deres eget SACD format, da de gik over til Dual Disc. Nu lancerer de 2 SACD'er til bilen.

http://www.lydogbilde.no/verdens-foerste-bilstereo-med-sa-cd .422833-45376.html


__________________
Audi A3

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes