| Forfatter |
|
amp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige set filmen Walk the line om Johnny Cash, som jeg synes er en kanon film.
Jeg har så efterfølgende købt CD'er med Johnny Cash, nærmere bestemt hans live-plader fra Folsom Prison og San Quentin.
Kendte ikke så meget til Johnny Cash inden, men må da nok indrømme, at han har en vild fed stemme.
Hans stemme er superdyb og indspilningerne er ret gode, så disse plader kan varmt anbefales.
Hører naturligvis gerne fra andre, som måtte have erfaring med Johnny Cash og måske kan anbefale nogle plader med ham, for han har jo udgivet masser af plader.
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb endelig AmericanIV The man comes around .
super cd.
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
Japer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Becauuuuuuse Johnny Cash is wooorth iiiit
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
amp2 skrev:
|
Har lige set filmen Walk the line om Johnny Cash, som jeg synes er en kanon film.
Jeg har så efterfølgende købt CD'er med Johnny Cash, nærmere bestemt hans live-plader fra Folsom Prison og San Quentin.
Kendte ikke så meget til Johnny Cash inden, men må da nok indrømme, at han har en vild fed stemme.
Hans stemme er superdyb og indspilningerne er ret gode, så disse plader kan varmt anbefales.
Hører naturligvis gerne fra andre, som måtte have erfaring med Johnny Cash og måske kan anbefale nogle plader med ham, for han har jo udgivet masser af plader.
|
|
|
San Quentin har jeg også. Endda på vinyl. Den er FED __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
amp2 skrev:
|
Har lige set filmen Walk the line om Johnny Cash, som jeg synes er en kanon film.
Jeg har så efterfølgende købt CD'er med Johnny Cash, nærmere bestemt hans live-plader fra Folsom Prison og San Quentin.
Kendte ikke så meget til Johnny Cash inden, men må da nok indrømme, at han har en vild fed stemme.
Hans stemme er superdyb og indspilningerne er ret gode, så disse plader kan varmt anbefales.
Hører naturligvis gerne fra andre, som måtte have erfaring med Johnny Cash og måske kan anbefale nogle plader med ham, for han har jo udgivet masser af plader.
|
|
|
Prøv at lyt til de fire "American" cd'er. De er meget forskellige men absolut værd at have i samlingen.
Se hele hans diskografi her: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=MIW04060210 1248&sql=11:r1uh6j2h71r0~T2
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
amp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for Jeres indlæg.
Altid rart at opdage nyt og Johnny Cash er i hvert fald noget af det bedre 
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt CDen til filmen - men har desværre endnu ikke set selve filmen.
__________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
Klaus Kokholm Forum Bruger


Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 2 fængelskoncerter er rigtig gode steder at starte! Jeg ved ikke om de også findes på DVD.
Tjek desuden flg. ud
American Recordings: de 4 albums han lavede i samarbejde med Rick Rubin. Både covers og egne numre.
The Sun Records Sessions. tripel-CD box med tidlige optagelser fra de legendariske Sun Studios i Memphis.
VH1 Storytellers: Johnny Cash & Willie Nelson. Er vist også udgivet på DVD.
Jeg glæder mig i hvert fald også til at se filmen iaften. Både Joaquin
Phoenix og Reese Witherspoon bliver jo rost til skyerne for deres
præstation i filmen. Og det er iøvrigt dem selv der synger, der er ikke
noget med at mime til playback der!
mvh Klaus
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
| Til top |
|
| |
amp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er flot at de selv synger i filmen, men jeg vil nu klart foretrække at købe en cd hvor Johnny Cash selv synger.
Joaquin Phoenix gør det supergodt, men hans stemme er ikke så fed som Mr. Cash.
Var i efteråret på ferie i USA og kom bl.a. til Memphis, hvor jeg var i Sun Studio. En vild fed oplevelse.
Så hvis nogen herfra skal til USA - så tag også til Memphis og oplev Sun Studio og hør den fedeste bluesmusik der spilles live overalt omkring Beale Street. 
|
| Til top |
|
| |
SJAG Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en rigtig god film som for mig var noget af en øjenåbner i forhold til det ældre Cash materiale. Smut ind og se den i en fart hvis du holder af god musik, lige pludselig kan den være strøget fra biografernes spilleliste.
Skal du i gang med Johnny Cash vil jeg anbefale de fire American Recordings som et godt sted at starte. Selv holder jeg mest af to´eren "Unchained" hvor backingen udgøres af Tom Petty and the Heartbreakers og nummer tre "Solitary Man" med en række fremragende covers af nyere materiale, f.eks U2´s "One". Men alle 4 cd´er holder et meget højt niveau og er helt fri for "truckernosser" Jeg bliver nok nødt til at have fat i fængselspladerne i en fart, tror jeg starter med "Folsom Prison"
Mvh SJAG
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manden er/var genial det må jeg jo indrømme. Han har fået udgivet en meget stor opsamling, som jeg desværre ikke kan huste pt hvad hedder, men den er super ;-)
Michael
|
| Til top |
|
| |
amp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjag, de 2 fængselskoncerter fås i en sampak. Jeg har set den på www.cdon.dk til kr. 109,- det må vel betegnes som et bestbuy
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
amp2 skrev:
|
Sjag, de 2 fængselskoncerter fås i en sampak. Jeg har set den på www.cdon.dk til kr. 109,- det må vel betegnes som et bestbuy |
|
|
Njaa... Den kan også får hos cd-wow.biz til 25,95 aud (ca. 120 kr) hvilket er inkl. porto. Link til udgivelsen: http://www7.cd-wow.biz/detail_results.php?product_code=26261 2
Brug en af nedenstående voucher-koder ved tjek-ud, og du får yderligere 5 aud rabat (så er det ca. 97 kr):
eab8f-a31e7-8b895-fb678 9ddac-98fe6-20844-2ce4a 8f734-ce75e-8aa41-53f16
Hver kode kan kun bruges en gang, så det er først til mølle (kan også bruges til andet end Johnny Cash) __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |