Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 16:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Paul Simon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 November 2003 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at jeg er KÆMPE Paul Simon fan! Så jeg vil derfor høre om der er andre herinde der lissom mig, ikke kan leve uden Simons skiver???

Hvilken skive købte du først, hvilken er din yndlings..........var du til koncerten sidste år? Hvordan var det? (Pis og l**t - Jeg var ude at rejse) 

Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 November 2003 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Paul Simond er det ham som har lavet en "rød" plade hvor der løber nogle afrikanere uden på ? for så har jeg denne plade og den er super god kan ikke huske hvad den hedder og da den er pakket ned da jeg nu er i kbh kan jeg ikke lige se efter.
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2003 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Yep: Rythm of the Saints. Rigtig god skive. især nr 5 er fedt.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 07 November 2003 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Den allerførste solo fra ham, der blot hedder Paul Simon er efter min opfattelse et mesterværk.

Lidt mindre umiddelbar og lidt mere tænksom er "Still crazy after all these years" med det simpelthen ufatteligt flotte nummer "fifty ways to leave your lover"

Det er kanon kanon kanon guf-guf.

Læg specielt mærke til teksten på et af numrene på det første album: "My father was a fisherman, my momma was a fishermans friend" yes yes, og så klør han sig i skægget lige foran mirkofonen. Tydeligvis ude på aftenen, hvor stemningen var lige ved at være der.

Øhh! jeg kommer lige i tvivl om fifty ways er på "Still crazy" eller på "One trick Pony"

Correct me if I´m wrong!

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2003 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Den allerførste cd har jeg ikke - endnu. Men sangen kender jeg godt.

Jeg har til gengæld følgende.

Still Crazy...  One Trick Pony... Graceland... Rythm of the Saints....Capeman.... Youre the One

Samt Simon&Garfunkel opsamlingen Old Friends

Så hvad har jeg glemt?

Songs from the Capeman er min yndlings ( i øjeblikket) - Jeg betragter den som nok den allerbedste cd overhovedet i min samling. Musik og lyd i verdensklasse, og ikke et eneste dårligt nummer på hele cd'en.

KØB DEN NU!!!

Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2003 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

fifthy ways er på still crazy. track 4.

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2003 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Songs from the Capeman er min yndlings ( i øjeblikket) - Jeg betragter den som nok den allerbedste cd overhovedet i min samling. Musik og lyd i verdensklasse, og ikke et eneste dårligt nummer på hele cd'en.

KØB DEN NU!!!

Troede jeg var den eneste der gad den...... Utrolig opbygning imod de to sidste skæringer, hvor det meste hår forsøger at forlade min krop...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2003 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Præcis!

Before anyone did anything, Paul Simon did it all!!!

Eller var det Elvis?

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2003 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ikke andre der har fået øjnene op for denne geniale kunstner og som vil dele lidt af deres oplevelser?  Det kan da ikke passe?

Som sagt : Songs from the Capeman. KØB DEN NU!!! Du vil med garanti ikke fortryde det. Og når du så har hørt den 1000 gange og kan alle sangene udenad, så må der danses!

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2003 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

En lille ting der er rigtig sjov ved "Capeman" er at sang 7 er optaget hjemme i Simons egen stue (eller hvad det nu er) helt live-akustisk med bare ham og hans guitar. Og så kan man høre hvordan det knirker i gulvet når han rykker sig på stolen. Det er da sjovt hva???

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2003 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tjekkede lige op på det, hvis nogen overhovedet er interessede :)

i kronologisk rækkefølge:

1: "paul simon" 2: "There goes rhymin' simon"  3: "Still crazy after all these years" 4: "One trick pony" 5 : "Hearts and Bones" 6:"Graceland" 7: "Rythm of the saints" 8: Songs from the capeman" 9: "Youre the one".

Så er det på plads.

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 November 2003 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Hmm, havde engang Graceland. En af mine favoritplader. Syntes dengang de tidlige S&G ting var lidt kedelige. Måske det skal høres igen. Har ikke checket op på ham siden.

Nu ser jeg at 'Songs from ..' er 'Essential Recording' på Amazon. Så ER det guf. Skal lige checkes nærmere.

Hvad er det? Er Simon & Garfunkel sammen igen. Nyt for mig. Det var pokkers. Der er klip fra den nye tour her på deres hjemmeside Hjemmeside

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2003 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Se det var noget jeg ikke vidste. De gamle ting er meget sjove. Men Simon alene er federe synes jeg. Den der S&G "Old Friends" 3-cd er ret god.

Og jeg sagde jo capeman var fed. Fortæl endelig hvad du synes når du har fået fingre i den. Så kan du hjælpe mig med at sprede budskabet om denne guldplade!!!   :)

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 November 2003 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Halløj Obi

Jeg er revet med på bølgen. Har bestilt Capeman. Vil ikke gå glip af denne medrivende oplevelse. Respons kommer.;

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 November 2003 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Halløj Obi

Jeg er revet med på bølgen. Har bestilt Capeman. Vil ikke gå glip af denne medrivende oplevelse. Respons kommer.;

Jeg må nok også hellere bøje mig og anskaffe det meste a striben.
Havde dem på vinyl. Nu har jeg bare Graceland på CD.
Den 1. er bare en genial skive.
"For I would not give you false hope - No
On a strange and mornfull day
When the mother and child reunion is only a motion away"
Det er bare en dejlig sang - Som en toptrimmet Tomos ved 6Komdr./min ja det er så! Høj enhed - høj enhed!
PS=Gud.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 November 2003 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Er ikke ubetinget fan af de gamle S+G, det var helt ufarligt popmusik uden gnister. Man kunne roligt lade døtrene gå til S+G koncerter, de fik ikke kløe de sjove steder.

Må indrømme at lp’en ”Bridge Over Trouble Water” er endda super god det meste af vejen, og i en god presning kan få det bedste frem i anlægget. Og Simon var begyndt at skrive gode fine tekster.

I øvrigt udgav CBS (Sony) for få år tilbage en 3cd box med vist alt hvad de lavede sammen i studiet, den er meget dækkende og meget fint remastered og man fik den i nakken i pladeshoppen.  

Simon solo er musikalsk oppe på et andet niveau, til Rythm of the Saint havde han optaget Ladysmith Black Mambazo illegalt i Sydafrika . Denne sang/rytmegruppe fik han lavet en plade med ”Shaka Zulu” og den er meget fremragende (hørte i det – vinylfolks?). Nå længe siden jeg har hørt skiverne, så en af dagene bliver de genopfrisket.

Tak for god inspiration. Kan nok ikke lade mig ophidse over de går sammen igen, i mangel på bedre i dag, kan man score på nostagi. Der er for mange penge i det til at man kan sige nej.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2003 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

PS til Kurt, du mangler et "med." eller er det "mek." ? i din titel.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 November 2003 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:
 PS til Kurt, du mangler et "med." eller er det "mek." ? i din titel.
Hej SES!
Det mangler ikke et med. eller mek., men et fis.
Men den slags må man ikke skrive herinde.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2003 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hi Obi! - måtte lige checke beholdningen af Simon, der manglede lidt, så MOBY DISC fik solgt 3 stk Simon vinyls, godt man bliver holdt til ilden.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2003 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Fik du Capeman, hva, hva hva gjorde du hva, sig du gjorde sig du gjorde...Ellers må du derind igen!

MVH

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes