Bruger siden: 08 November 2003
Status: Offline Indlæg: 3
Sendt: 08 November 2003 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
Jeg har blot et spørgsmål her - er der nogen indspilninger af Händels Messias, der involverer brugen af Kanoner? (dem, der normalt siger BUM (etc.)) Eller er det kun hans 'Music for the Royal Fireworks', der benytter sig af det ret så larmende element? Håber, at der er nogen, der ved det her, da det er lettere vigtigt for mit vedkommende (og ja, det er pga. en kvinde! Ahem )
På forhånd tak - på de områder, hvor dét nu sku' være relevant!
Bruger siden: 08 November 2003
Status: Offline Indlæg: 3
Sendt: 14 November 2003 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
Hmm - takker da for grubleriet! Vældigt pænt af dig at bruge noget mentalt krudt (ahem) på min spg, hehe...! Jeg læste noget på nettet om, at Trevor Pinnock måske også kunne have tendenser til at fedte rundt med kanoner - men har ikke haft noget held ved at låne noget fra hans hånd (eller taktstok). Jeg prøver lige at grave lidt i ham Stokowski-fætteren! Min spg. kommer af, at hendes (hende fra før) far søgte i nær og fjern efter at grave netop Händels kanoner frem, men uden held - men det kan være, det lykkes en dag!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
Sendt: 14 November 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
Har Pinnochs Messiah's og der er ingen kanoner, men pas lige på, i meget barokmusik er en del passager en kanon, dvs. samme melodi spilles forskudt af hinanden. Selv Per Nørgård bruger kanons, alle gør.
Så det er ikke svært at at få kanons af Händel de spilles altså bare ikke af kanoner.
Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
Sendt: 14 November 2003 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
SES. skrev:
Har Pinnochs Messiah's og der er ingen kanoner, men pas lige på, i meget barokmusik er en del passager en kanon, dvs. samme melodi spilles forskudt af hinanden. Selv Per Nørgård bruger kanons, alle gør.
Så det er ikke svært at at få kanons af Händel de spilles altså bare ikke af kanoner.
Hej SES!
LONG TIME NO HEAR! Du har fået fat i det jeg tror er den lange ende i denne tråd: NIX BUM BUM: MULTI MUSIK TIDSFORSKUDT
Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 639
Sendt: 14 November 2003 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
Hej mpcs00
Er du sikker på at det er Händel du leder efter, og ikke Tchaikovski's 1812 overture ? Telarc har udgivet den med Erich Kunzel / Cincinnati Pops Orchestra og her er der kanoner for alle pengene. Jeg ved ikke om den fås på cd men du kan få den på DVD-Audio. Se her:
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum