Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Mountain. Hvad er bedst? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hej i forummet!
Nu sidder jeg for ca. 50. gang og hører Mountain - Twin Peaks, og kan undre mig over at de ikke kom til tops. Men nok om det.. Ville lige høre om nogen her kender dem? Og hvad for nogle albums der er anbefalelsesværdige! Twin Peaks er VILDT fed synes jeg. Bliver aldrig træt af den. Jeg lånte så en CD på biblioteket der hed noget med "greatest hits". Den var vildt dårlig. Slet ikke samme rå og til tider lidt følsomme lyd.

Så mit spørgsmål er simpelthen, hvad er godt og hvad er skidt (af det de har udgivet)?

Eventuelt link til onlinebutikker hvor de sælger albums med dem, og helst på LP. Men CD kan også gå

MVH. Christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 06:24 | IP-adresse registreret  

Husker du den her Krog?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26488&K W=mountain

men ellers er der jo allmusic, google osv.

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Sidder m en gammel Mountain vinyl i hånden, der hedder Climbing(1970).Kan tilføje,at drivkraften i bandet Felix Pappalardi senere blev producer for selveste Gasolin !!! Han var voldsomt inde over Gasolins engelsksprogede LP Killin Time,som i første omgang blev kasseret ! Senere blev den vist nok remixet af Franz - og udgivet,men floppede.Mener også,at han producerede(og spillede tangenter ? ) på Gas-singlen "Girl you gol me lonely" 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Ja, og den gode Felix havde også en finger med i spillet hos Cream ...

Mountain kommer til http://www.amagerbio.dk/ den 16. Maj. Dvs. den er annonceret, for det er jo "kun" 3. gang de melder deres ankomst - den forrige på Copenhagen Blues Festival blev aflyst på grund af sygdom. Jeg havde ellers set frem til koncerten bl.a. fordi Carmine Appice var med på den tur. Appice på trommer kender vi fra flere sammenhænge, bl.a. har han spillet sammen med Jeff Beck og været den rytmiske ankermand for Rod Stewart. Men han er desværre ikke med på denne tur. Sidst Mountain var i København, måtte frontmanden Leslie West hjælpes ned af scenen ½-vejs inde i koncerten af spirituøse årsager (har jeg hørt, for jeg var der ikke).

Så det er bestemt spændende om der faktisk bliver gennemført en koncert denne gang.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

soka skrev:

Husker du den her Krog?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26488&K W=mountain

men ellers er der jo allmusic, google osv.

Det havde jeg faktisk glemt

hrmand skrev:

Ja, og den gode Felix havde også en finger med i spillet hos Cream ...

Mountain kommer til http://www.amagerbio.dk/ den 16. Maj. Dvs. den er annonceret, for det er jo "kun" 3. gang de melder deres ankomst - den forrige på Copenhagen Blues Festival blev aflyst på grund af sygdom. Jeg havde ellers set frem til koncerten bl.a. fordi Carmine Appice var med på den tur. Appice på trommer kender vi fra flere sammenhænge, bl.a. har han spillet sammen med Jeff Beck og været den rytmiske ankermand for Rod Stewart. Men han er desværre ikke med på denne tur. Sidst Mountain var i København, måtte frontmanden Leslie West hjælpes ned af scenen ½-vejs inde i koncerten af spirituøse årsager (har jeg hørt, for jeg var der ikke).

Så det er bestemt spændende om der faktisk bliver gennemført en koncert denne gang.

Tjaa ingen af mine venner hører den slags musik.. Men det kan være min far vil med derind . Håber da ikke at de bliver for stive for det er der da ikke så meget ved..

lennon skrev:

Sidder m en gammel Mountain vinyl i hånden, der hedder Climbing(1970).Kan tilføje,at drivkraften i bandet Felix Pappalardi senere blev producer for selveste Gasolin !!! Han var voldsomt inde over Gasolins engelsksprogede LP Killin Time,som i første omgang blev kasseret ! Senere blev den vist nok remixet af Franz - og udgivet,men floppede.Mener også,at han producerede(og spillede tangenter ? ) på Gas-singlen "Girl you gol me lonely" 

Fedt nok, det anede jeg faktisk ikke. I øvrigt, hvad synes du om den plade? Og kender du andet til  Mountain?

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Felix Pappalardi er jo død , hans kæreste Gail Collins skød ham under et

skænderi for flere år siden . Rockscenen er en hård branche .

Mvh Peter .

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Ja,det var jo lidt sørgeligt m ham Pappalardi  ! Da Gasolin proklamerede ham,som producer,spurgte onde tunger om de var klar over,at det var en døv junkie,de havde hyret !!!.

Men hva m konen ?? Hun var faktisk medkomponist på nogle numre. Røg hun i "stolen",eller slap hun m dagbøder ?? 

Jeg købte i sin tid LP´en pga nummeret "Mississippi Queen",og har ikke kunnet afspille den i årevis  .... nul gramofon !!!!! 

Husker mest pladen,som noget vi hørte når vi røg...alt muligt,lige fra savsmuld til forskaldnigsbrædder  - ja, det sgu var tider !!!! 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 18 April 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

I anledning af den kommende koncert i Amager Bio, har jeg grebet disse 3 i dag. DVD´en Sea Of Fire fik stjerneanmeldelser, bl.a. for den gode lyd, hvorimod Live In Texas fra 2005 er blevet haglet ned på den bootleg-agtige måde: håndholdt kamera, dårlig lyd, uskarpe billeder). Så det blev denne!

Nantucket Sleighride (Remastered)

- og Climbing! (Remastered)

Tja, nostalgikere, det er vi jo, og jeg glæder mig selvfølgelig til et gensyn/kig.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Hvor har du købt dem henne?

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 18 April 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Købt her:

http://www.imusic.dk/

De har et link til en decideret Mountain side på sitet med alle titler, der tilbydes (og det er faktisk en del ...)

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

For hulen da ... jeg har ikke lagt skjul på, at jeg var spændt på om dette, nu 3. forsøg på at gennemføre en koncert i DK holdt ... det gjorde det ikke! Koncerten er aflyst på grund af sygdom - ligesom sidst.

Snakken om Leslie West og hans tørst har fået skyld for at være overdrevne, for bandet har gjort en del ud af, at fortælle at det nu er "rask" og klar til at møde trofaste fans. Ekkoet fra bunden af en tom flaske er dog svær at ignorere, når man har oplevet at han skulle hjælpes ned af scenen.

Men nå, lad os se om de næste dage giver mere information om, hvad der foregår.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Det var da lige godt utroligt!
For pokker da, så kan de næsten lige så godt droppe det - De skal i hvert fald lave en virkelig fantastisk koncert hvis folk skal glemme de sidste 3 forsøg.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes