| Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Da jeg har fået nye højttalere og ht-kabler i stuen, kunne jeg godt tænke mig noget nyt musik, der presser det bedste (eller værste  ) ud af ens højttaler. Der må gerne være masser af piano-spil og lign. Genre er sådan set lige meget, undtaget tung heavy og 'ultra' klassisk musik (det må gerne være lidt "modern")....nårh ja, Diana Krall materiale har heller ingen interesse   Har selv en del musik hjemme, men jeg savner bare lidt nyt. bare kom med jeres bud. På forhånd tak.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diana Krall. "The girl in the other room"
Der er lidt af hvert på den skive og den er ganske enkelt fantastisk go´
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
MVH WRONG |
|
|
 Jeg glemte lige at nævne: ALT - undtaget Diana Krall!  Undskyld, men jeg forstår ikke al den hype omkring hende. Ja, hun er da meget talentfuld, men jeg falder bare i søvn til hendes musik. Jeg lånte hendes cd på central biblioteket og 2 min. inde i første track; ZZzzzZZzzzz  Men du skal da have tak for dit bud  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
wrong skrev:
|
MVH WRONG
|
|
|

Jeg glemte lige at nævne: ALT - undtaget Diana Krall! 
Undskyld, men jeg forstår ikke al den hype omkring hende. Ja, hun er da meget talentfuld, men jeg falder bare i søvn til hendes musik. Jeg lånte hendes cd på central biblioteket og 2 min. inde i første track; ZZzzzZZzzzz 
Men du skal da have tak for dit bud 
|
|
|
HAHAHA. Hver sin smag. Så kan jeg anbefale Sara K. Hun har lavet en plade der hedder waterfalls. Fantastisk indspillet og produceret. Hun er vel det man kalder for en singer/songwriter. Hvis du har et godt anlæg vil du virkelig få noget dynamik ud af hendes akustiske musik
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan iøvrigt købe Sara K i www.pladekisten.dk eler besøge www.sarak.com og få et indtryk af hendes lyd.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak. Hende vil jeg lige tjekke ud. Og ja, skateboarding kicks røv!
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale: Stacy Kent "Dreamsville"
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op. De Stockfish udgivelser lyder da formidabelt! Har lige lyttet til nogle snippets på deres hjemmeside. Musikken er godt nok ikke lige mig, men lydkvaliteten er i særklasse! Hvorfor er alle musik udgivelser ikke remastered på denne måde??  Til Alex E Nielsen: Stacy Kent, kender jeg faktisk godt lidt. Jeg har bare aldrig rigtig lyttet til hendes udgivelser. Hun har en fantastisk smuk stemme. Hvordan kunne jeg dog glemme hende... Kom gerne med flere bud. Mig vil ha' !
|
| Til top |
|
| |
Prometheus Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med Keane? Der er i hvert fald lidt piano i.
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man går normalt ikke fejl af indspilningerne fra Kirkeligt Kulturværksted i Norge. Men man skal altså lige prøvelytte, for noget af det er ren plinke-planke musik, meget godt til demo, men alt for kedeligt til lytning. Men der er gang i den på visse af pladerne (og jeg kan naturligvis ikke lige huske hvilke). Kvaliteten er meget høj rent lydmæssigt. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Hold da op. De Stockfish udgivelser lyder da formidabelt! Har lige lyttet til nogle snippets på deres hjemmeside. Musikken er godt nok ikke lige mig, men lydkvaliteten er i særklasse! Hvorfor er alle musik udgivelser ikke remastered på denne måde?? 
Til Alex E Nielsen: Stacy Kent, kender jeg faktisk godt lidt. Jeg har bare aldrig rigtig lyttet til hendes udgivelser. Hun har en fantastisk smuk stemme. Hvordan kunne jeg dog glemme hende...
Kom gerne med flere bud. Mig vil ha' !
|
|
|
De kan et eller andet med lyd hos Stockfisch. Sara K er heller ikke lige mig men prøv at lyt til "Chris Jones - Roadhouses and Automobiles". Et absolut anbefalelseværdigt album.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
De kan et eller andet med lyd hos Stockfisch. Sara K er heller ikke lige mig men prøv at lyt til "Chris Jones - Roadhouses and Automobiles". Et absolut anbefalelseværdigt album.
Haugaard |
|
|
Hey Haugaard Chris Jones og Sara K. lyder faktisk ikke værst. Synes det er utoligt, at musikken er så detaljerig på de Stockfish-udgivelser. Hatten af for det. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre bud på "reference" musik? Husk alt er relativt
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ben Harper - Jah work Sara K - Steam rises Eva Cassidy - Stormy monday (live) Eva Cassidy - Oh, had I a golden thread
kunne jeg godt finde på at vælge :)
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
De sidste 3-4 skiver fra George Duke.
Lee Ritenour/Dave Grusin: Two worlds
Billy Joel: Fantasies & delusions op.1-10
Rush: Exit...stage left. (bassen på "Tom Sawyer" trækker tænder ud) __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Daniel Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dark Side of The Moon albummet med Pink Floyd
Det bedste album nogensinde...
Men har du kun en cd-afspiller... vil jeg anbefale at du holder dig væk fra SACD hybrid udgaven...
|
| Til top |
|
| |
pmoren Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 06:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej AM-E
Jeg vil nu gerne slå et lille slag for noget reference musik der ikke, bliver brugt så
tit , og der er ikke så meget piano men lidt, har vel også ret også er det folkemusik
både Irske og lidt bonde musik fra USA, Først Christy Moore // Christy At The Point Live
der er så meget dynamik og smukkke sange fra end mand og hans guitar. Også er der
lige Alison Krauss+Union Station Live det er ret fantastisk kontrabas violin sang, den bruger
de på de store Engske HIFI magasine som test, men det er også meget god og smukt musik,
så køb dem og bliv glad og lyt til andet end det sædvanlige lidt kedelige test musik ( min mening )
Hilsen Pmoren.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ACDC
Alt det audiophil musik gør en tosset i hovedet .
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhhh ACDC.... De er fede... Hold k... det er noget der rykker i højre fod...
noget af det musik som I nævner... tjaaa det er da meget godt, men jeg syntes tit det bliver for kedeligt. Det må sgu gerne rocke lidt... Knald på.. Heavy metal er en bred vifte inden for den lidt tungere ende, men hvor findes der meget fedt... Det kan mange gange godt være lidt overproduceret, men det er alligevel en fed lyd. Ozzy, ja han er er godt blevet lidt gammmel og er nok ikke ved sine fulde fem mere.. Men det gør nu ikke hans musik ringere... Der findes masser af fed rock der rykker og lyder hammer godt...
ikke at jeg ikke kan lide de kunstnere i nævner, men det bliver bare for keeeedeligt...
Og i pop genren findes der da også mange rigtig fede plader... Jeg har selv en BRED vifte af musik, dog ikke noget klassisk, jo en 1812 med kanoner, men det var nu mere for at høre disse knald.. Men ikke at jeg afviser klassisk, jeg kan bare ikke finde rundt i det og så giver jeg nok for let op... __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chris Minh Dokys "Minh" er en rigtig fed plade, hvor der også er masser af detaljer. Den er altid med i rygsækken når jeg skal lytte til musik. Mike Oldfield også, feks Tubular Bells II. Der var en der nævnte Kirkelig Kulturverksted, jeg har et par skiver fra dem med Knut Reiersrud. Det er også fedt.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |