Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 09:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: The Black Crowes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hej alle glade musik-freaks!

Vi har det jo ind imellem at ride vores kæpheste og derfor er der jo til alles glæde åbnet tråde med bands man af en eller anden grund vil udbasunere sin begejstring for. Den "vane" vil jeg gerne følge op, så nu bliver det om The Black Crowes. De har fået en ny overlækker hjemmeside:

http://www.blackcrowes.com/

Jeg har bemærket flere af jer har omtalt dem i alle mulige tråde om musik, så jeg håber I kan supplere med alt om bandet som fortjener lidt opmærksomhed.

The Black Crowes? Jeg hører: De er da opløst! Men nej - og jeg vidste heller ikke, de har været på en reunion tur - før jeg så denne her dvd hos Axel Music i ventetiden på Hovedbanengården. Den røg straks af hylden og det velkendte sug - yes!

Ja, de er altså back in town, ovenikøbet på tur, bare kun i USA, men kalenderen har endnu ikke sommeren med, og her er virkelig et band jeg ville ønske kom til Roskilde i år. Krydse fingre er tilladt. Jeg synes åbningsnummeret Halfway To Everywhere er lidt rodet og vi skal til den 3. No Speak No Slave før der er styr på sagerne. Og så skal jeg love for frontkragen og hans følge folder sig ud - bogstavelig talt, for den gode Chris Robertson flagrer i krav(g)etøjet på sin kendte facon. . Et godt udvalg af de gamle er med, så der er guf for yndere af Jealous Again, She Talks To Angels, Mellow Down Easy og Remedy. Men det er udgangsreplikken jeg vil fortælle lidt om:

Vi har tråden D2L4
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30434&K W=d2l4
som suppleres af en snak om valgene
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30433&P N=0&TPN=2

I den nederste tråd blev der en anledning for soka til at spørge om en vis sammenhæng fra The Black Crowes til denne her med The Band:

Og jeg vidste tilfældigvis det var her, han var: The Southern Harmony And Musical Companion:

Det kan I godt se, ikke?

Nå, det var jo udgangsreplikken, jeg kom fra: The Night They Drove Old Dixie Down. Og det er tilfældigvis fra den viste skive med The Band. Ringen er sluttet!

Jeg kan ikke sige om nummeret har været spillet før - altså før de stoppede - eller om sammenligningen af de 2 skiver har været kendt for dem, eller noget de har været bevidste om, da de designede deres eget cover. Det må det næsten have været, va? Ellers er der mere mellem himmel og jord ... men måske ved I noget, jeg har overset?

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 November 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Så er der "nyt" fra kragerne, dvs. den har været i handlen et stykke tid. Men en god anledning til atter at hive tråden frem:

Optagelserne til denne dobbelt-cd er ikke nye, men blev indspillet i 90´erne mens der var ballade mellem brødrene Robertson. De kom hver for sig til studiet og grunden til, at der aldrig kom albums ud af det i første omgang, var at de konstant var på nakken af hinanden og chikanerede ved f.eks. at overspille det, det anden lige havde indspillet dagen før.

Der står lidt om dette sammen med anmeldelser af musikken - her:

http://www.amazon.co.uk/Lost-Crowes-Black/dp/B000G7PMCS

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes